Italienske kult serier

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Italienske kult serier

Indlæg af GoogaMooga »

Casanova Johnny, tegnet af Buzzelli. Vi fik hele serien, ovenikøbet en del genoptrykt. En uventet blad succés på dansk.

Oskar Mortensen, tegnet af Magnus. Vi fik kun to af seks bind.

Og nu får vi snart Diabolik på dansk igen.

Og Tex Willer komplet i Norge.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Rens

Re: Italienske kult serier

Indlæg af Jørgen Høgh »

Var slet ikke klar over, at Casanova Johnny var tegnet af Buzzelli. Jeg har desværre ikke nogen af hæfterne, men dem vil jeg da forsøge at få fat på engang, da Buzzelli i mine øjne er en fremragende tegner. "De Vanskabtes Oprør" er fantastisk tegnet, omend indholdet er lidt misantropisk, så vidt jeg husker.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Jørgen Høgh skrev:Var slet ikke klar over, at Casanova Johnny var tegnet af Buzzelli. Jeg har desværre ikke nogen af hæfterne, men dem vil jeg da forsøge at få fat på engang, da Buzzelli i mine øjne er en fremragende tegner. "De Vanskabtes Oprør" er fantastisk tegnet, omend indholdet er lidt misantropisk, så vidt jeg husker.
Nej, det er en anden Buzzelli, der tegner CJ. Jeg var også i tvivl, indtil jeg tjekkede comicwiki.
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Rens

Indlæg af Jørgen Høgh »

Okay! Jeg vil dog alligevel engang se, om ikke jeg kan få fat på hæfterne, for så vidt jeg husker, var de ret veltegnede. Ligeledes Sally-hæfterne, hvor titelfiguren jo var tegnet af Wood. Og her optrådte Oddyseus jo også i Carlos Gimenez fortolkning :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

CJ hæfterne er vist ikke så dyre, og så er det kun de første 39, man skal have, for at få serien komplet.
Brugeravatar
WeirdSpace
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Foran en computer
Kontakt:

Indlæg af WeirdSpace »

GoogaMooga skrev:Okay, ifølge Weirdspace kom der 72 historier med Casanova Johnny (Peter Paper) på italiensk og fransk. Så måske har vi kun fået de 38 af dem? Var der mere end én historie i hvert nummer af det danske blad?
Jeg tvivler på at vi har fået dem alle. Jeg kan ikke huske detaljerne fra den gang jeg gravede informationerne frem, men flere af historierne var udgivet efter serien i DK gik over til genoptryk.
Michael Pilgaard, fanboy at large
WeirdSpace, et sært sted siden 2003
Alex Jespersen
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Alex Jespersen »

Der et par andre oplysninger på dette link
http://comicsando.wordpress.com/2008/07/19/peter-paper/

Det bliver åbenbart til 60 episoder på italiensk, men 72 på fransk(!?!)

Casanova Johnny blev tegnet af Raoul Buzelli, der var bror til Guido Buzelli(De Vanskabtes Oprør).
Der er for nylig udkommet et bind med de tre første episoder af serien på fransk på forlaget Delcourt, hvor den hedder Sam Bot.
Besvar