Natacha er landet

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2381
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev:Faktisk er det en fejl fra trykkeriets side, at Linda og Valentin har fået runde rygge...
Det var da en heldig fejl! :D
Carsten Søndergaard skrev:... På den anden side kan der være grunde til at vælge flade rygge, fx når ryggene i en serie danner et samlet billede, som de kommer til på Linda og Valentin...
Det argument kan jeg godt forstå. På den anden side, så forstyrrer den buede ryg ikke motivet særlig meget på f.eks. Asterix - Den komplette samling.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Natacha er landet

Indlæg af Antaeus »

Jeg har i øvrigt netop modtaget Natacha fra Adlibris.dk (godt pakket ind) via Postdanmark.
Umiddelbart i meget fin stand. Selve albumet ser også spændende ud, herunder ekstramaterialet. Og vi får endda en ægte topløs Natacha :mrgreen:
Bl.a. er det værd at bemærke at der benyttes mat, tykt kvalitetspapir. Det er nu set i flere udgaver, tak for det. Til enhver udgivelse vil det være fint at man vurderer papirkvaliteten og ikke kører på automatpilot. Det ser ud til at netop dette vurderes i de nyere samlealbum, måske med Tintin F. som allerbedste eksempel.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2381
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Der er udgivet 21 album på fransk, så 3 album pr. bog går op. Men jeg ser, at den fransksprogede bog nr. 4 indeholder 4 album. Mon dette betyder, at nr. 4-6 alle kommer til at indeholde 4 album, eller er det fordi der snart kommer et album nr. 22?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Natacha er landet

Indlæg af GoogaMooga »

amazon.fr nævner kun til og med bind 21, men plejer der ikke at gå to-tre år mellem hvert album?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 30. dec 2004, 20:06
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Lars Kristensen »

Kan det være fordi, der skal være plads til nogle korte historier også?
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2381
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Lars Kristensen skrev:Kan det være fordi, der skal være plads til nogle korte historier også?
Det ville være fint. Der findes jo en del materiale udenfor de ordinære album.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af The Elder »

Egentlig mente jeg ikke, at jeg var til Natacha, men dette er en meget fin udgivelse, så det kan godt tænkes, at jeg må have "en komplet samling" alligevel. :D
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Carsten Søndergaard »

benadikt skrev:Der er udgivet 21 album på fransk, så 3 album pr. bog går op. Men jeg ser, at den fransksprogede bog nr. 4 indeholder 4 album. Mon dette betyder, at nr. 4-6 alle kommer til at indeholde 4 album, eller er det fordi der snart kommer et album nr. 22?
Serien har to forskellige rettighedshavere, og det indrettes formentlig sådan, at samlebindene hver især ikke har mere end én rettighedshaver. Derfor varierer antallet af album i hvert bind. Men der kommer også alle de korte historier, der ikke er med i de gamle album. Allerede i samlebind 2 er der nogle af dem, og derudover andre rariteter som en Benny Bomstærk-parodi, en hyldesttegneserie til Peyo og en selvbiografisk serie om Walthéry.
The Elder skrev:Egentlig mente jeg ikke, at jeg var til Natacha, men dette er en meget fin udgivelse, så det kan godt tænkes, at jeg må have "en komplet samling" alligevel. :D
Jeg havde det selv en lille smule på samme måde, men blev ret overrasket over, hvor meget serierne holder, og hvor sjovt ekstramaterialet er. På en måde er det en mere interessant samleudgave end fx Lucky Luke eller Asterix, for alt omkring dem er så fortærsket, at man næsten ikke orker at interessere sig for dem. Med Natacha får man virkelig en masse, man ikke har set før, og masse sjove indblik bag kulisserne, selvfølgelig også fordi Walthéry er i live og tydeligvis har moret sig med at gøre materialet omfattende og både oplysende og underholdende.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Natacha er landet

Indlæg af GoogaMooga »

Nu er jeg hoppet på Natacha vognen igen, med denne bonus-fyldte intégrale, tak for det!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 867
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:50
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Jakob »

Jeg har netop læst første bind af Natascha "integralet". Og jeg er begejstret. Der er tale om et niveau, der kun er set i Splint-serien. Det er det ganske enkelt et must-have. Også selv om man har serien i forvejen. Jeg håber, at serien sælger så hurtigt, at vi snart for de efterfølgende bind og at succes'en må afstedkomme yderligere "integraler" af denne kvalitet. (Henrik og Hagbart ?)......Hvem sagde, at tegneserien var i krise ?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Natacha er landet

Indlæg af GoogaMooga »

Jakob, hvis du ser på oplags-tallene, er der stadig tale om en krise. Mange gode ting kan ikke udgives, fordi ingen gider købe dem.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 867
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:50
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Jakob »

GoogaMooga skrev:Jakob, hvis du ser på oplags-tallene, er der stadig tale om en krise. Mange gode ting kan ikke udgives, fordi ingen gider købe dem.
Jeg mindes ikke en periode, hvor der er udgivet så mange kvalitetstegneserier, som nu. Jeg har svært ved at følge med.
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 867
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:50
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Jakob »

En sjov detalje: Er det ikke Franquin, Uderzo og Morris, der optræder som journalister i frame 4, side 130 ?
Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 867
Tilmeldt: 12. jul 2005, 20:50
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Jakob »

Jakob skrev:En sjov detalje: Er det ikke Franquin, Uderzo og Morris, der optræder som journalister i frame 4, side 130 ?
Er det fordi I endnu ikke har købt Natacha, eller kan I ikke genkende de tre journalister ? Jeg mener....lidt respons kunne man vel godt forvente. Så godt er vejret jo heller ikke derude.....
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Natacha er landet

Indlæg af Antaeus »

Jakob skrev:
Jakob skrev:En sjov detalje: Er det ikke Franquin, Uderzo og Morris, der optræder som journalister i frame 4, side 130 ?
Er det fordi I endnu ikke har købt Natacha, eller kan I ikke genkende de tre journalister ? Jeg mener....lidt respons kunne man vel godt forvente. Så godt er vejret jo heller ikke derude.....
Jeg opdagede at jeg faktisk ikke vidste hvordan de tre nævnte tegnere ser ud. Franquin har jeg dog set nu når jeg lige tjekkede google billeder. Så nogle af de mest berømte og bedste tegnere aner jeg ikke hvordan ser ud. Tja... jeg må åbenbart ikke gå så meget op i personerne, men i tegningerne og historierne, men jeg synes de forskellige anekdoter vi fx ser i Natacha er sjove og synes egentlig også baggrundshistorier om tegnere og forfattere er både sjove og spændende så hvorfor jeg aldrig rigtig har gået op i netop disse tre, aner jeg ikke.

Og til spørgsmålet, jo det kunne det godt være. Men jeg har som sagt ikke billederne af disse fantastiske tegnere ret godt inde så.....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar