Natacha er landet

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Så fortsætter Natacha hos Dupuis, både med album 22 og med integrale 5!
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Natacha er landet

Indlæg af Karl-E. »

Så krydser vi fingre for at den danske udgave af samlebindene får tilstrækkeligt med luft under vingerne til at lette ordentligt! :)
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Cobolt annoncerer nu Natacha - De samlede eventyr nr. 4. Desværre indeholder bogen kun to album. Forhåbentlig afholder det ikke Natacha-fans fra at punge ud med 348 kroner for bogen.

Billede
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Natacha er landet

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev:Cobolt annoncerer nu Natacha - De samlede eventyr nr. 4. Desværre indeholder bogen kun to album. Forhåbentlig afholder det ikke Natacha-fans fra at punge ud med 348 kroner for bogen.

Billede
Tjaaa.... jeg er jo køber, men alligevel at gå fra 298 kr. for det første samlealbum på 160 sider til 348 kr. for 112 sider er lidt af en prisstigning. Er det virkelig hvad der skal til for at få det til at løbe rundt?
Jeg havde også helst set flere album end to i et samlealbum. Samlealbumsbegrebet bliver noget degraderet når det ser ud til at være tendensen. Jeg kan bedst lide de samlealbum med over 200 sider.

Og bliver det også det vi ser med Blake & Mortimer?
Jeg håber det ikke. Benadikt har fremlagt en glimrende model for hvordan de kan udgives.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Natacha er landet

Indlæg af D@niel »

benadikt skrev:Cobolt annoncerer nu Natacha - De samlede eventyr nr. 4. Desværre indeholder bogen kun to album. Forhåbentlig afholder det ikke Natacha-fans fra at punge ud med 348 kroner for bogen.
Det var underligt, jeg troede, at de fulgte dupuis' udgivelser. Der har de 216 sider i 4. intergrale. Det er ikke en trykfejl på Cobolts hjemmeside?
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

D@niel skrev:... Det er ikke en trykfejl på Cobolts hjemmeside?
Det ville være dejligt, hvis det var en trykfejl, men det tror jeg ikke. Carsten fortalte om problemet i en anden tråd for nogle måneder siden.
Natacha fortsætter også, men det er kun, fordi forlaget og ikke mindst redaktøren strækker sig meget langt! Det ender nok med, at det fjerde samlebind bliver delt i to, det indeholder 4 album på fransk, men kommer nok i 2 x 2 på dansk.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Natacha er landet

Indlæg af D@niel »

benadikt skrev:Det ville være dejligt, hvis det var en trykfejl, men det tror jeg ikke. Carsten fortalte om problemet i en anden tråd for nogle måneder siden.
Det er da rigtigt, den kunne jeg ikke huske. Så kræver en pris på 348,- bestemt en overvejelse.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Natacha er landet

Indlæg af GoogaMooga »

La os nu glæde os over, den overhovedet udkommer. Findes der noget værre end afbrudte intégraler?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Natacha er landet

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:
benadikt skrev:Det ville være dejligt, hvis det var en trykfejl, men det tror jeg ikke. Carsten fortalte om problemet i en anden tråd for nogle måneder siden.
Det er da rigtigt, den kunne jeg ikke huske. Så kræver en pris på 348,- bestemt en overvejelse.
På en god dag på Saxo Plus så vil den formentlig være tæt på 100 kr. billigere og selv på en almindelig dag så skal den selvfølgelig købes. Og det er selv om jeg har albummene.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Natacha er landet

Indlæg af benadikt »

Jeg køber den også. Men jeg er lidt bekymret, om salget nu bliver godt til, at resten af bøgerne udkommer.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Natacha er landet

Indlæg af Carsten Søndergaard »

benadikt skrev:Jeg køber den også. Men jeg er lidt bekymret, om salget nu bliver godt til, at resten af bøgerne udkommer.
Det kan man godt være, men Cobolt havde været mere bekymret, om salget havde været godt nok, hvis prisen var sat til 600 kr. for et samlebind med 4 album i.

Sagen med Natacha-samlebindene er kort og godt, at salget på den ene side ikke er gigantisk, og at de på den anden side er mere krævende at udarbejde end nogen som helst andre samlebind. En rigtig dårlig combo. Så de er som en humlebi. Når de alligevel kommer, er det kun fordi både Walthéry selv, Cobolt og yours truly accepterer at betragte dem som et con amore-projekt.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Natacha er landet

Indlæg af lolsen »

Desværre er 349kr. for to alm. albums langt over min smerter grænse, dertil udkommer der for meget andet guf til en - i mine øjne - mere rimelig pris... Jeg havde ellers overvejet Natascha, men ville vente og se om serien klarede sig (fra Cobolt følger jeg Thorgal), men til den pris må jeg stå af :(
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 284
Tilmeldt: 24. aug 2005, 21:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Natacha er landet

Indlæg af JAlbertsen »

lolsen skrev:Desværre er 349kr. for to alm. albums langt over min smerter grænse, dertil udkommer der for meget andet guf til en - i mine øjne - mere rimelig pris... Jeg havde ellers overvejet Natascha, men ville vente og se om serien klarede sig (fra Cobolt følger jeg Thorgal), men til den pris må jeg stå af :(
Langt over din smertegrænse ligefrem? Mange af de nye album fra Forlaget Faraos koster 168 kr. for et enkelt album uden ekstramateriale.
At man her skal give lidt over det dobbelte for to album med fyldigt ekstramateriale virker da ikke SÅ urimeligt endda.

Bogen er i øvrigt allerede kommet online på Saxo.com, og der står den til 279 kr. som medlemspris pt., men som Antaeus siger skal den skal nok komme endnu længere ned.

Det her er bestemt ikke en udgivelse jeg kunne finde på at droppe på grund af prisen.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Natacha er landet

Indlæg af D@niel »

Carsten Søndergaard skrev:
benadikt skrev:Jeg køber den også. Men jeg er lidt bekymret, om salget nu bliver godt til, at resten af bøgerne udkommer.
Det kan man godt være, men Cobolt havde været mere bekymret, om salget havde været godt nok, hvis prisen var sat til 600 kr. for et samlebind med 4 album i.

Sagen med Natacha-samlebindene er kort og godt, at salget på den ene side ikke er gigantisk, og at de på den anden side er mere krævende at udarbejde end nogen som helst andre samlebind. En rigtig dårlig combo. Så de er som en humlebi. Når de alligevel kommer, er det kun fordi både Walthéry selv, Cobolt og yours truly accepterer at betragte dem som et con amore-projekt.
Respekt. Naturligvis køber jeg. Og spændende hvad der mon skal være på forsiden til integrale #4b
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Natacha er landet

Indlæg af lolsen »

JALbertsen: Ja, det er SÅ langt over min smerter grænse... At sammenligne med nyere albuns fra Faraos her intet hjemmel, for dem køber jeg ikke, af præcis samme årsag.
Besvar