Franka i "director's cut" fra Cobolt

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Hele smøren. Glem de dyre, udsolgte bagnumre. Udvidede udgaver. HC.

fra http://nummer9.dk/anmeldelser/forfoert- ... ent-112469
Franka album 19, 20 og 21 (Ishtars rejse-trilogien) blev desværre trykt i for små oplag, hurtigt udsolgt og er i dag desperat efterspurgt af Franka-fans. Alle tre bind genoptrykkes foråret 2014, nu i hardcoverudgave.

I årevis er der blevet efterlyst genudgivelse også af alle de tidligere bind. Det har ikke været teknisk muligt, men bliver det nu. Bind 11-18 bliver de første, der genudgives, og det bliver i ny farvelægning samt i extended version – idet historierne indeholder sekvenser, som Henk Kuijpers oprindeligt lavede, men som hans daværende hollandske forlag krævede skåret ud, så historierne kunne være på 48 sider. Så det bliver director’s cut.

Bind 1-10 forbliver som de er, men nyfarvelægges og genudgives efterfølgende.

Alle genudgivelserne såvel som fremtidige udgivelser bliver i hardcover.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Janus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 231
Tilmeldt: 4. feb 2011, 15:11

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af Janus »

YES!!!! Så mangler vi bare Gammelpot :)
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af maxus »

Fantastisk :lol:

(men mangler nu fortsat en del mere end gammelpot :wink:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

hellere ryge gammel pot end læse Gammelpot :|
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af Noname »

Det bliver spændende at se om der er et marked for at udgive hele serien igen ? Jeg køber selvfølgelig de nye udgivelser, men ikke genoptrykkene, da jeg allerede har dem...
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har også hele serien, men agter at købe genudgivelserne: Der bliver tale om HC, hvilket langt er at foretrække fremfor SC. I den gamle udgave er siderne i især de første bind ved at falde ud, hvis man ikke læser meget forsigtigt. Der bliver i noget nær halvdelen af genudgivelserne tale om udvidede udgaver. Alt dette er for mig rigelig grund at at købe serien (igen).
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg skal helt klart have alle de udvidede albums, men om jeg så også snupper de første ti, ved jeg ikke - det bliver dyrt og man må prioritere.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af maxus »

Fik kun læst de første udgaver(på biblioteket) men aldrig købt. Det kan jeg så ændre på nu :D
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 703
Tilmeldt: 11. jun 2006, 12:25

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af Rudi »

FEDT!
Selvom jeg håbede på, at serien ville komme ud i omnibus-udgaver med lidt info og skitser og sådan, så er det her altså en lækker nyhed.
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af MICHAELSEN »

Go' nyhed! Har selv nogle virk'lig gustne eksemplarer af de første titler. Ville elske nye friske HardCover-udgaver, man ku' læse - uden at sidde med enkeltsiderne i hånden.

Har tit tænkt på om tegneserie-forlæggere frekventerer antikvariater... Prisniveauet på nogle titler kunne da give et vink om, hvorvidt det var en god idé med en genudgivelse.

Ud fra den målestok, ville Gammelpot være et ret godt bud.
- er ikke selv den store fan, men jeg kender nogle stykker, der ville hæve børneopsparingen for at få fat i serien.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

MICHAELSEN skrev:Har tit tænkt på om tegneserie-forlæggere frekventerer antikvariater... Prisniveauet på nogle titler kunne da give et vink om, hvorvidt det var en god idé med en genudgivelse.

Ud fra den målestok, ville Gammelpot være et ret godt bud.
- er ikke selv den store fan, men jeg kender nogle stykker, der ville hæve børneopsparingen for at få fat i serien.
Der er virkelig mange, der spørger efter Gammelpot, men desværre kan det ikke umiddelbart lade sig gøre at trykke serien, da alt det gamle trykmateriale og farvelægningerne er bortkommet. Der ER kræfter i Holland, der arbejder på at finde en løsning. Foreløbig udgives serien i sort-hvid i mikrooplag til gigapris på hollandsk, hvis nogen er interesseret.
http://www.uitgeverijbarabas.nl/douwe-d ... php?cid=12
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af MICHAELSEN »

Carsten Søndergaard skrev:Der er virkelig mange, der spørger efter Gammelpot, men desværre kan det ikke umiddelbart lade sig gøre at trykke serien, da alt det gamle trykmateriale og farvelægningerne er bortkommet. Der ER kræfter i Holland, der arbejder på at finde en løsning.
Det er altså meget rart, når nogen ka' bidrage med noget seriøs 'insider-viden' til debat'erne :)
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 703
Tilmeldt: 11. jun 2006, 12:25

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af Rudi »

Carsten Søndergaard skrev:Foreløbig udgives serien i sort-hvid i mikrooplag til gigapris på hollandsk, hvis nogen er interesseret.
http://www.uitgeverijbarabas.nl/douwe-d ... php?cid=12
Nøj, den udgave er da total kyndelmisse!
Hvem der bare kunne hollandsk.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af Noname »

Gammelpot er i Holland i forvejen udgivet komplet i både softcover og hardcover format + der er udgivet en intégrale på 6 bind...at den nu også kommer i s/h er vel bare et ekstra touch. Det ser ud til at være et yderst eksklusivt sæt!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Franka i "director's cut" fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Noname skrev:Gammelpot er i Holland i forvejen udgivet komplet i både softcover og hardcover format + der er udgivet en intégrale på 6 bind...at den nu også kommer i s/h er vel bare et ekstra touch. Det ser ud til at være et yderst eksklusivt sæt!
Den er jo også på dansk udgivet komplet i softcover og for nogle af bindene faktisk også i hardcover. Men det var, ligesom for den hollandskes vedkommende, med det oprindelige trykmateriale.

Men som sagt arbejdes der på at få lavet en ny farvelægning, så serien kan trykkes og dermed genudgives.
Besvar