marius skrev:Det er vel kun fint at forlagene tjener penge. Jeg tror ikke udbudet bliver mindre pga af junior bræk - tværtimod.
Der er bestemt ikke noget i vejen med at forlagene tjener penge, ellers var der jo slet ikke noget der blev udgivet. Og jeg mener bestemt også at det er på tide, at forlagene tænker på de næste generationer. Hvis 'junior' konceptet giver pote på den front, så skal de endelig fortsætte.
Men det viser forskellen fra den "gamle" generation af tegneserier. Dengang var det en fordel, at de voksne ikke kendte til serierne, for så blev det de unge, der blev eksperterne - ikke de voksne. Det er efter min overbevisning, en af de afgørende virkemidler, for at børn/unge bruger tid, penge og kræfter på områder, som forældre ikke gider, eller tager direkte afstand fra. I dag tror jeg mere at det er forældrene, der gerne vil give børnene de gode oplevelser fra sin egen barndom, så markedet skal i højere grad sigte på forældrenes accept.
Så alt er fryd og gammen, men uden et oprørs-træk, bliver tegneserien næppe trendy for den unge generation. Spørgsmålet er mere om de børn som kommer til at kende de nye tegneserier holder fast i interessen, når de bliver ældre. Ellers ser det sort ud for mediet.