Vi gider ikke alt det "junior" bræk

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Vi gider ikke alt det "junior" bræk

Indlæg af GoogaMooga »

Hvad er det med europæerne og junior versioner af store seriefigurer? Lille Splint, Kid Lucky, Lille Viggo, og videre i den dur. Vi gider ikke. Jeg gør i hvert fald ikke. Hvad skal det til for? Hvem køber disse ting?

Seneste opdagelse, jeg har gjort, er selveste Anders And, Donald Duck, selv denne krakiler går ikke fri. Italienerne fandt på Donald Junior helt tilbage i 1999, i #2250 af ugebladet "Topolino". De kalder ham "Paperino Paperotto", og franskmædene har navngivet ham "Donald Junior". Kan man fransk, kan man "nyde" Donald Junior i et ekstra gigant hors série nummer af "Mickey Parade Géant":

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Vi gider ikke alt det "junior" bræk

Indlæg af Berti Stravonsky »

Kid Lucky er altså ganske morsom. Helt på højde med så mange andre vante humorstriber.

So you can count him out...
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:Kid Lucky er altså ganske morsom. Helt på højde med så mange andre vante humorstriber.

Det kan godt være, men hvorfor så ikke finde på en helt anden barnefigur? Jeg forstår ikke behovet for junior versioner af etablerede seriefigurer, på nær måske lige "Superboy", men han er jo så heller ikke så "kiddie".

Billede
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg er ikke sprunget på nogle børne-versioner af de originale.
De har ikke rigtig tiltalt mig så jeg har heller ikke læst ret meget af det, det er vist kun lidt Lille Splint og det var da ok, men ikke noget der har fået mig til at kigge efter mere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg er enig med Googa! Jeg er enig med Googa! Jeg er enig med Googa! Jeg er enig med Googa! Jeg er enig med Googa! Jeg er enig med Googa! Jeg er enig med Googa!
:!:
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

GoogaMooga skrev:
Berti Stravonsky skrev:Kid Lucky er altså ganske morsom. Helt på højde med så mange andre vante humorstriber.

Det kan godt være, men hvorfor så ikke finde på en helt anden barnefigur? Jeg forstår ikke behovet for junior versioner af etablerede seriefigurer, på nær måske lige "Superboy", men han er jo så heller ikke så "kiddie".
Jeg tror desværre at der er langt mere salg i at læne sig op af en etableret karakter, end at skabe en ny. F.eks. Kan de forældre som gerne vil indvi deres børn i tegneserierne verden (eller skabe 20 minutters ro på bagsædet i bilen) bedre navigere i udbudet, hvis de kender bare lidt til, hvad tegneserierne handler om. Det er jo ikke alle voksne, som holder sig ajour.

Men jeg kommer heller ikke til at købe nogen af de serier. Der er simpelt hen for meget andet, jeg langt hellere vil have.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Den Lille Splint er en bestseller for Zoom. Det må være forældrene, der går efter noget, de kender til fra moderserien.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af marius »

Det er vel kun fint at forlagene tjener penge. Jeg tror ikke udbudet bliver mindre pga af junior bræk - tværtimod.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

marius skrev:Det er vel kun fint at forlagene tjener penge. Jeg tror ikke udbudet bliver mindre pga af junior bræk - tværtimod.
Altså, hvis det kan finansiere mere gammelt guld, så fint med mig.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg vender den lidt.

Min knægt er for lille til at læse LL. Og også for lille til at læse Kid Lucky.

Men på et tidspunkt vil jeg da introducere ham for begge. Og tænker, at vejen til LL går via Kid L.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:Jeg vender den lidt.

Min knægt er for lille til at læse LL. Og også for lille til at læse Kid Lucky.

Men på et tidspunkt vil jeg da introducere ham for begge. Og tænker, at vejen til LL går via Kid L.
Jeg læste min første LL som ni-årig, "Dalton City", da den udkom, og havde ikke brug for en gateway Kid Lucky. Vi klarede os jo uden. Man kan ikke komme uden om at disse junior ting kun er for at lave penge. Følger der hjerte med, er det nærmest et lykkeligt tilfælde.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Den lille Splint er da fx ikke for børn. Det er platte voksenjokes om bh'er og fordrukne lærere. Det er da langt mere end voksenserie end originalen.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Thomas S skrev:Den lille Splint er da fx ikke for børn. Det er platte voksenjokes om bh'er og fordrukne lærere. Det er da langt mere end voksenserie end originalen.
Det forklarer så, hvorfor den er en topsællert for Zoom. for så mange små er der ikke, der kigger eller får læst tegneserier.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Det er da klart for at tjene penge! Indlysende! Jeg orker det blot ikke. Jeg orienterer mig dog altid, men er kun faldet for Li'l Gotham. Og så i øvrigt: den med små Disney figurer er ikke ny. Da mine børn var små, var der noget, der hed Disney Babies eller det.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

marius skrev:Det er vel kun fint at forlagene tjener penge. Jeg tror ikke udbudet bliver mindre pga af junior bræk - tværtimod.
Der er bestemt ikke noget i vejen med at forlagene tjener penge, ellers var der jo slet ikke noget der blev udgivet. Og jeg mener bestemt også at det er på tide, at forlagene tænker på de næste generationer. Hvis 'junior' konceptet giver pote på den front, så skal de endelig fortsætte.

Men det viser forskellen fra den "gamle" generation af tegneserier. Dengang var det en fordel, at de voksne ikke kendte til serierne, for så blev det de unge, der blev eksperterne - ikke de voksne. Det er efter min overbevisning, en af de afgørende virkemidler, for at børn/unge bruger tid, penge og kræfter på områder, som forældre ikke gider, eller tager direkte afstand fra. I dag tror jeg mere at det er forældrene, der gerne vil give børnene de gode oplevelser fra sin egen barndom, så markedet skal i højere grad sigte på forældrenes accept.

Så alt er fryd og gammen, men uden et oprørs-træk, bliver tegneserien næppe trendy for den unge generation. Spørgsmålet er mere om de børn som kommer til at kende de nye tegneserier holder fast i interessen, når de bliver ældre. Ellers ser det sort ud for mediet.
Besvar