Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af Mogens »

Jeg er sgu stadig i vildrede, om jeg skal springe på samlebindene, hvis jeg vel at mærke kan opstøve det første bind, der gik forholdsvis hurtigt udsolgt, mens både det anden og tredje bind stadig er tilgængelige hos Faraos.

Hvad skyldtes det i øvrigt, at det første bind gik så hurtigt udsolgt (og de efterfølgende ikke)? Forskellige oplagsstørrelser? I bund og grund må man formode, at folk er tilbøjelige til at købe hele serien, hvis de først er startet på den, og det kan jo ikke forklares ved, at de senere historier var dårligere, snarere tværtimod.

Man kan jo ærgre sig herfra og til juleaften, at serien ikke udkom fra Cobolt, i samme stil som de øvrige samlebind fra forlaget og med masser af ekstramateriale, men spørgsmålet er selvfølgelig, om det overhovedet var en serie, forlaget viste interesse for på noget som helst tidspunkt?!

Er markedet mættet eller kunne serien sælge, hvis den nu kom i en ny lækker udgave fra Cobolt (ligesom Blueberry)?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af GoogaMooga »

Maskintekst i de gamle.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af The Elder »

Nu kan jeg så glæde mig over font i stedet for maskintekstning.
I ordets bredeste betydning er maskinteksning vel også en font ?
A font is a collection of characters with a similar design. These characters include lowercase and uppercase letters, numbers, punctuation marks, and symbols. Changing the font can alter the look and feel of a block of text.
"Always Look On The Bright Side of Life
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af Mesterius »

The Elder skrev: 8. feb 2021, 14:09
Nu kan jeg så glæde mig over font i stedet for maskintekstning.
I ordets bredeste betydning er maskinteksning vel også en font ?
A font is a collection of characters with a similar design. These characters include lowercase and uppercase letters, numbers, punctuation marks, and symbols. Changing the font can alter the look and feel of a block of text.
Det stemmer nok. Personlig har jeg også i mange år sett på moderne, fonttekstede serieutgivelser som "maskintekstede", ettersom de ikke er håndtekstet og tekstingen tross alt er gjort på en datamaskin. ;) Så jeg tenkte at alt som ikke er håndtekstet = maskintekstet. Men jeg har etter hvert skjønt at "maskinteksting" (i hvert fall slik de fleste bruker ordet) henviser til skrivemaskiner.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mogens skrev: 7. feb 2021, 22:38Hvad skyldtes det i øvrigt, at det første bind gik så hurtigt udsolgt (og de efterfølgende ikke)? Forskellige oplagsstørrelser? I bund og grund må man formode, at folk er tilbøjelige til at købe hele serien, hvis de først er startet på den, og det kan jo ikke forklares ved, at de senere historier var dårligere, snarere tværtimod.
Det er et velkendt problem, som der ikke rigtig er nogen logisk forklaring på. Bedst kan man vel simpelthen tænke sig, at nogle mennesker fatter interesse for en serie, men så alligevel mister den igen ... enten fordi, det er bare spekulationer, den måske alligevel ikke helt var det, de huskede den for, måske fik de første bind i gave af nogen, der ville dem det godt, men de var ikke helt enige, måske blev de revet med af noget, de af forskellige grunde (måske økonomiske?) ikke kunne følge op på. Der kan sikkert være mange forklaringer, men det er et udtalt fænomen. I de senere år har vi på Cobolt altid trykt flere eksemplarer af første bind i stort set alle nye serier/samlebind end de følgende.
Mogens skrev: 7. feb 2021, 22:38Man kan jo ærgre sig herfra og til juleaften, at serien ikke udkom fra Cobolt, i samme stil som de øvrige samlebind fra forlaget og med masser af ekstramateriale, men spørgsmålet er selvfølgelig, om det overhovedet var en serie, forlaget viste interesse for på noget som helst tidspunkt?!

Er markedet mættet eller kunne serien sælge, hvis den nu kom i en ny lækker udgave fra Cobolt (ligesom Blueberry)?
Det er jo også et spørgsmål, om der overhovedet findes noget ekstramateriale, der kan bruges. Langt de fleste af Cobolts samlebind baserer sig på, at der findes eksisterende samlebind med ekstramateriale i Belgien/Frankrig. Det gør der mig bekendt ikke i dette tilfælde.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af GoogaMooga »

Da Red Kelly var makintekstet på dansk, giver det meget god æstetisk mening at opgradere til en computertekstet bogserie fra Zoom.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af GoogaMooga »

Oven i det fik vi F&T hæftet i fuld længde.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar