Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev: Jeg ville gerne have givet en hundredlap mere for hvert enkelt bind for at de korte historier var med i bind 1 og "Himlen er rød som blod" i bog 2 havde de ekstra 6 sider.
Det ville jeg også, absolut.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af D@niel »

benadikt skrev:
D@niel skrev:Og nu går jeg til bekendelse. Zooms 2 første Red Kelly er indkøbt. Jeg kunne ikke lade være...
Velkommen i klubben! :D
Tak :D har læst Kampen om Triple Six og ud over, at det er fremragende tegnet, så er det også bare en rigtig god historie. Glad for jeg hoppede på, da jeg ikke er i besiddelse af de tidligere albumudgivelser. Jeg har læst en del fra 30 år siden, men jeg kan slet ikke huske dem.
benadikt skrev:Jeg ville gerne have givet en hundredlap mere for hvert enkelt bind for at de korte historier var med i bind 1 og "Himlen er rød som blod" i bog 2 havde de ekstra 6 sider.
Hvad er det for noget med 6 ekstra sider? Det er vel dem, der blev bragt i Fart og Tempo og vises under "plancher" her? Selvom jeg umiddelbart kun får det til 5 (?) Det er simpelthen sider lystigt spredt ud rundt omkring i historien, som ikke bringes... Hvad er mon argumentet for, at man har udeladt dem?
Antaeus skrev:Det er dog irriterende når de fx ikke indsætter fuldsides forsider
Åh Gud, hvor er jeg dog enig. Hvorfor gør de det ikke? Copyright? Omkostninger? Eller er man bare ligeglad? Jeg bliver så trist.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af Antaeus »

Antaeus skrev:
Det er dog irriterende når de fx ikke indsætter fuldsides forsider
Åh Gud, hvor er jeg dog enig. Hvorfor gør de det ikke? Copyright? Omkostninger? Eller er man bare ligeglad? Jeg bliver så trist.
Zoom
Jeg har kommunikeret rigtig mange gange med Zoom efterhånden.
Og begrundelsen her er omkostninger, siger de. For at indsætte de tre manglende forsider skulle de betale for 16 sider. Jeg mente ellers det kun var 8 sider. Og det måtte de så bekende var rigtigt, men det var lidt dyrere per side end 16 sider. Men jeg tror de er lidt ligeglade med kundernes ønsker så længe de sælger deres varer. Men det er yderst ærgerligt at man skipper så vigtig en ting som fuldsides forsider.

Cobolt
Jeg er også ærgerlig over at Cobolt ikke viser fuldsides forsider i originale farver. I Natacha kører det underlige at de bringer en side i blå farver og med et lille billede af den originale forside nede på denne side. Og I Yoko Tsuno kører de det samme bare i orange farver heldigvis uden at bringe en lille forside længere nede på siden. Begge dele er meget ærgerlige valg og Cobolt siger at det kommer fra Dupuis og de bare kører det videre.

I Franka bringer de den originale forside, men i noget mindre format, hvilket igen er meget ærgerligt når man i stedet kunne have valgt at bringe fuldsides forsider. Med forsiderne får man ofte noget af det ypperste fra kunsterne, men vil forlagene bringe det, nææææ og hvis de gør så i forringet format eller kvalitet.

Faraos
I de nye Torpedo samlealbum kan de finde ud af at bringe fuldsides forsider og masser af dem. Endelig er der nogle der forstår det og endda album i bedre kvalitet end Zooms med flere sider og til samme pris som Zooms samlealbum.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af benadikt »

D@niel skrev:...Hvad er det for noget med 6 ekstra sider? Det er vel dem, der blev bragt i Fart og Tempo og vises under "plancher" her? Selvom jeg umiddelbart kun får det til 5 ...
Ja, der skulle have stået 5; jeg huskede forkert.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af D@niel »

benadikt skrev:Ja, der skulle have stået 5; jeg huskede forkert.
Ah ja, det ikke så vigtigt, bare for at undgå misforståelser, hvis det nu var 6 helt andre sider. Ved du hvorfor, de er udeladt?
Senest rettet af D@niel 10. maj 2018, 00:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af D@niel »

@Antaeus - ja, der er selvfølgelig mange gode meninger om den sag. Jeg synes bare, ligesom dig, at forsiderne ofte bringer det ypperste frem i kunstnerne. Det er jo præsentationen af tegneserien, skaberne der siger: "se hvad du får her". Jeg er ked af at undvære dem.

Og i øvrigt enig i Faraos Torpedo. Smukt. Golden Standard.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:@Antaeus - ja, der er selvfølgelig mange gode meninger om den sag. Jeg synes bare, ligesom dig, at forsiderne ofte bringer det ypperste frem i kunstnerne. Det er jo præsentationen af tegneserien, skaberne der siger: "se hvad du får her". Jeg er ked af at undvære dem.

Og i øvrigt enig i Faraos Torpedo. Smukt. Golden Standard.
Ja, meget ærgerlige valg der tages af forlagene og som medfører at vi som købere mangler noget af det ypperste.

Torpedo: Ja næsten, de har det med at være skæve i ryggen. Det er svært at finde et album med lige ryg.
Jeg har endnu ikke læst dem, men førstegangsindtrykket ved bladring er ret godt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af benadikt »

D@niel skrev:
benadikt skrev:Ja, der skulle have stået 5; jeg huskede forkert.
Ah ja, det ikke så vigtigt, bare for at undgå misforståelser, hvis det nu var 6 helt andre sider. Ved du hvorfor, de er udeladt?
Dengang albummet udkom, var sidetallet begrænset til 48 + omslag og evt. forsatse. Der skulle være en titelside, så tegneserien var begrænset til 47 sider.

Storbyen der druknede fra 1970 blev forkortet fra 56 sider til 47. Carsten har vist fortalt om dette i en ældre tråd her i forumet.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af D@niel »

benadikt skrev:Dengang albummet udkom, var sidetallet begrænset til 48 + omslag og evt. forsatse. Der skulle være en titelside, så tegneserien var begrænset til 47 sider.
Årh ja, det er rigtigt, det har jeg da hørt om før, nu du nævner det. Ikke cool at bibeholde den gamle idé.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:
benadikt skrev:Dengang albummet udkom, var sidetallet begrænset til 48 + omslag og evt. forsatse. Der skulle være en titelside, så tegneserien var begrænset til 47 sider.
Årh ja, det er rigtigt, det har jeg da hørt om før, nu du nævner det. Ikke cool at bibeholde den gamle idé.

Nej, det er godt nok et dårligt valg der her blev truffet.
Men så længe de sælger kan de jo gøre hvad der passer dem, det er bare ægerligt at de tager så let på ting der er en del af deres købere der går op i.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, jeg bed på i dag. Sidste udkald. Der er ikke meget ved at have bind 1 uden 2 og 3. Så enten skulle jeg skille mig af med bind 1 ved lejlighed, eller også gå linen ud med 2 og 3. Nu kan jeg så glæde mig over font i stedet for maskintekstning.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af D@niel »

GoogaMooga skrev:Okay, jeg bed på i dag. Sidste udkald. Der er ikke meget ved at have bind 1 uden 2 og 3. Så enten skulle jeg skille mig af med bind 1 ved lejlighed, eller også gå linen ud med 2 og 3. Nu kan jeg så glæde mig over font i stedet for maskintekstning.
Det kan jeg godt forstå. Jeg mangler stadig 3'eren, men sidst jeg var i Faraos, havde de stadig en stak. Må hellere holde mig til.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af Mogens »

Jeg valgte samlebindene med Red Kelly fra, da jeg havde de originale udgivelser fra Gutenberghus, men nu er jeg kommet i tvivl, om det vitterligt var en god idé.

Hvad siger erfaringerne herinde? Er folk, der først var i tvivl, glade for, at de endte med at spendere pengene for at have dem stående i reolen?
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af The Elder »

Jeg har med beklagelse valgt dem fra. Jeg har købt alle album, da de udkom. Og kvier mig ved at blive ved med at skulle købe det samme materiale igen.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Red Kelly samlebind - skal, skal ikke?

Indlæg af Robin »

Jeg valgte som The Elder og Mogens, og det har jeg det stadig fint med.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar