Hvorfor bruger Hermann stadig Yves H

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvorfor bruger Hermann stadig Yves H

Indlæg af GoogaMooga »

Vi kan sikkert alle blive enige om, at Yves H ikke er nogen Greg. Hvorfor mon Hermann stadig bruger ham som forfatter. Kan han da ikke se, at sønnens talent ikke matcher hans eget? Måske er det for at gøre sønnen en tjeneste, men for pokker da, hvor er det et dårligt valg. De mange albums af svingende kvalitet er jo en del af eftermælet, de bliver stående til tid og evighed.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Hvorfor bruger Hermann stadig Yves H

Indlæg af Spærhage »

-jamen Googa, du kan da bare tage til Art-bubble i denne weekend, og spørge manden selv :wink:

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvorfor bruger Hermann stadig Yves H

Indlæg af Gimli »

Jeg synes nu at Yves H bliver gjort være end han er. Ok - der er svipsere, men han har da leveret flere habile historier. (Rodrigo, Djævelen fra de syv have mv.). Der er ingen tvivl om, at der findes bedre forfattere og at Hermann i sine velmagtsdage, var en bedre forfatter end sønnen indtil nu har demonstreret. Men det er han (Hermann) altså ikke længere. Jeg oplever klart at flertallet af Hermanns værker siden år 2000 har været bedre med sønnens historier, end når Hermann selv har været forfatteren (primært i Jeremiah).
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvorfor bruger Hermann stadig Yves H

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:Måske er det for at gøre sønnen en tjeneste, men for pokker da, hvor er det et dårligt valg. De mange albums af svingende kvalitet er jo en del af eftermælet, de bliver stående til tid og evighed.
Jeg ved ikke hvorfor, men måske er blod bare tykkere end vand? Og det med eftermælet er Hermann bedøvende ligeglad med. Så måske er det bare bekvemt for ham at bruge sønnen og forsørge ham samtidig?

Han modtog kun den store pris i Angoulême på grund af intensivt pres fra venner og kolleger. Og Hanne Hansen-prisen modtog han i går vel for hyggens skyld, når nu han var der alligevel. Hans lange og hjertevarme takketale kan ses i videoen fra prisuddelingen:

https://www.facebook.com/artbubble.dk/v ... 431303219/
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Hvorfor bruger Hermann stadig Yves H

Indlæg af Karl-E. »

Carsten Søndergaard skrev: Han modtog kun den store pris i Angoulême på grund af intensivt pres fra venner og kolleger. Og Hanne Hansen-prisen modtog han i går vel for hyggens skyld, når nu han var der alligevel.
Var slet ikke klar over at man med så få ord kunne udtrykke så megen ondskabsfuld tåbelighed, bitterhed og selvfedme!
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvorfor bruger Hermann stadig Yves H

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Karl-E. skrev:
Carsten Søndergaard skrev: Han modtog kun den store pris i Angoulême på grund af intensivt pres fra venner og kolleger. Og Hanne Hansen-prisen modtog han i går vel for hyggens skyld, når nu han var der alligevel.
Var slet ikke klar over at man med så få ord kunne udtrykke så megen ondskabsfuld tåbelighed, bitterhed og selvfedme!
Han kan bare godt lide at tegne, det er vel bare det. Alt det dér udenomshejs rager ham en høstblomst. Er det ikke okay?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvorfor bruger Hermann stadig Yves H

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Eller det er måske mig og ikke Hermann, du hentyder til med selvfedmen? Måske føler jeg mig bare nært forbundet med ham.
Besvar