Boule et Bill 60 år

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Boule et Bill 60 år

Indlæg af GoogaMooga »

Boule et Bill (da. Bulder og hans ven Mozart) fylder 60 år til december. Jean Roba's vidunderlige børneserie udgives heldigvis på engelsk af Cinebook, efter to fejlslagne forsøg herhjemme, og kan man ikke få nok, udkommer der også et fødselsdagsalbum på fransk: « Boule et Bill HS 60 ans : Bon anniversaaah ! » af Roba.

Det var på selve juleaftensdag, den 24. december 1959, at Spirou bladet annoncerede en ny serie af en ny tegner, Jean Roba (1930-2006). Serien startede ud som én-sides gags, og i 1962 forsøgte Dupuis så med et album, som gjorde serien til en kolossal succés. Tillykke herfra til en af alle tiders euroklassikere!

Billede

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Boule et Bill 60 år

Indlæg af Antaeus »

Jeg kan ikke huske serien mere, men der er gode tegninger og den var jo forholdsvis stor førhen så det kunne godt være interessant. Også interessant katalog de har på Cinebook.
Hvordan er kvaliteten af deres album, er det rigtige album og ikke de der små blade i pap som jeg fik på Largo Winch i sin tid. Siden har jeg ikke bestilt noget som helst derfra.

https://www.cinebook.co.uk/
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Boule et Bill 60 år

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:Jeg kan ikke huske serien mere, men der er gode tegninger og den var jo forholdsvis stor førhen så det kunne godt være interessant. Også interessant katalog de har på Cinebook.
Hvordan er kvaliteten af deres album, er det rigtige album og ikke de der små blade i pap som jeg fik på Largo Winch i sin tid. Siden har jeg ikke bestilt noget som helst derfra.

https://www.cinebook.co.uk/
De få, jeg har, er rigtige albums. Jeg bliver ved med at udsætte den store bestilling, da de lader til at være tilgængelige hele tiden. De angiver dog ikke om det er senere oplag på hjemmesiden.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Boule et Bill 60 år

Indlæg af Antaeus »

Jeg kunne selvfølgelig også have gjort mig den ulejlighed og tjekke albumstørrelsen og de har i hvert fald rigtig størrelse og når de du har er rigtige album så er de formentlig også (Size: 21.7 x 28.7 cm).

Jeg er i øvrigt (næsten) ligeglad om det er første oplag eller ej.
Er der begge til samme pris og stand så ville jeg dog altid vælge første oplag.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Boule et Bill 60 år

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: Jeg er i øvrigt (næsten) ligeglad om det er første oplag eller ej.
Er der begge til samme pris og stand så ville jeg dog altid vælge første oplag.
Klart, klart. Men det er svært at få alt i første, når budgettet er begrænset. Cinebook er sådan noget, hvor jeg går mindre op i oplag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar