Salget af Rødskæg og Bob Morane

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Sanderhage
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 112
Tilmeldt: 2. dec 2004, 16:19

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Sanderhage »

Op med humøret derude. Vi har været over salgstallene med en tættekam og det går lige ... så hvis der ikke sker noget HELT uforudset kommer der en Rødskæg 3 og en Bob Morane 3 i 2. halvår af 2020.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4708
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Robin »

Jaaaaah, JAAAAAH!!! BOB MORANE 3!!! TAAAAAK!!!!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Antaeus »

Ja, super gode nyheder i dag. Med både Bob Morane og Rødskæg som fortsætter.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af dernice »

Sanderhage skrev:Op med humøret derude. Vi har været over salgstallene med en tættekam og det går lige ... så hvis der ikke sker noget HELT uforudset kommer der en Rødskæg 3 og en Bob Morane 3 i 2. halvår af 2020.
Fantastisk nyhed!
Tak til Sanderhage og Zoom for først at tage en chance med Rødskæg, og for at fortsætte serien på trods af, det nok ikke bidrager voldsomt til bundlinjen :-)
SadGit
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. aug 2019, 12:38

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af SadGit »

Der er jo en forskel på lokale biblioteker, centralbiblioteker og Statsbiblioteket.

Alt skal være tilgængeligt for den enkelte låner/læser, men ikke nødvendigvis ejet lokalt.

Den lille filial har hverken plads eller budget til at købe alt, deres hovedbibliotek (indenfor kommunen) køber og har mere. Derefter hører alle kommuner under et af seks centralbiblioteker som har en langt større samling, og også gemmer/magasinerer i høj grad. Endelig findes så Statsbiblioteket som fungerer som slutmagasin for udgivelser, de lægger ønsker ind i baserne på manglende materialer og hvis det kasseres et sted i landet, sendes det så til Århus og indgår i deres samling.

Det er en fin og rørende tanke at biblioteket skal købe alt der udgives i DK, men hvilket bibliotek? Og i hvor stort antal. Skal det så kun gælde for tegneserier?
Hvis man ser på mængden af bøger der udgives på eget forlag/uden redigering vanitypress, så kan de fleste godt se at der ikke er plads på de mindre biblioteker.

Jeg er CB mand, så jeg tænker bevarelse ind i alt hvad jeg foretager. Jeg ville ønske jeg kunne magasinere 2 ex af mine tegneserier, men pladsen er der ikke. Jeg har små 70´er tryk i kælderen som ikke har været lånt ud i 25+ år. Hvor længe skal jeg gemme dem, kontra et ekstra ex af en titel som hurtigt bliver slidt op og ikke kan genanskaffes?

Jeg har så og så mange møbler at opbevare den åbne samling i, jeg vælger at magasinere efter 5 år uden skelen til udlån. Men hvis jeg spørges på antal ex til indkøb, så vægter jeg serier som lånes højere end "venstrefod i en brandert på Himmelbjerget fotokopieret" værket som håbefuldt foreslås*.


* min private samling derimod rummer en uhyrlig mængde dansk undergrund, mest købt brugt i halvfemserne, men i privaten kan jeg enerådigt bestemme hyldefordelingen og der kasseres aldrig.
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 465
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Maximum »

SUPER nyhed, tak Zoom!!
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af maxus »

:D Super - tak til alle dem som har presset på begge udgivelser (og købt ikke mindst :wink: )

Ville stadig have foretrukket bedre udgaver men sådan må det så være - og bedre end ingenting er jeg efterhånden kommet frem til.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Gimli »

YES :!:

Med et halvår med den ene gode nyhed efter den anden, så er denne helt oppe at ringe.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4708
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Robin »

maxus skrev::D Super - tak til alle dem som har presset på begge udgivelser (og købt ikke mindst :wink: )

Ville stadig have foretrukket bedre udgaver men sådan må det så være - og bedre end ingenting er jeg efterhånden kommet frem til.
Ja, der er lys for enden af tunnellen, trods alt!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Jack J »

Også tomlen op herfra mht. fortsættelsen af Bob Morane! :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Antaeus »

Og hvis nogle ikke har opdaget det så har Zoom ekstraordinært sat nogle album ned.
Bl.a. den første Bob Morane til 99,95 kr.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af marius »

Antaeus skrev:Og hvis nogle ikke har opdaget det så har Zoom ekstraordinært sat nogle album ned.
Bl.a. den første Bob Morane til 99,95 kr.
Jeg troede ellers Zoom var for fine til at sætte deres udgivelser på udsalg.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Antaeus »

marius skrev:
Antaeus skrev:Og hvis nogle ikke har opdaget det så har Zoom ekstraordinært sat nogle album ned.
Bl.a. den første Bob Morane til 99,95 kr.
Jeg troede ellers Zoom var for fine til at sætte deres udgivelser på udsalg.
Her er hvad de skriver:
Fra i morgen og resten af marts

Vi kan ikke gøre så meget hvad angår corona'en men vi kan dog måske hjælpe lidt til med at fordrive tiden for dem der er fanget derhjemme.
Vi nedsætter i morgen 8 udgivelser til vejledende udsalgspris kr. 49,95 kr. Det er et særligt tilbud som gælder resten af marts måned.
Prisen ændres i morgen formiddag på bogportalen hvilket betyder at butikkerne kan bestille til den ændrede pris. Vi kan ikke bestemme hvad de sælger den til, men forhåbentlig bliver der mulighed for at nogle kan få fyldt op med lidt læsestof til en lidt billigere pris i denne svære tid.

De 8 udgivelser er:
Blåfrakkerne: Miss Walker
Tim & Thomas: Den store kamp
Pondus: Ren sæbeopera
Udknaldet 3: Gale streger
Den lille Splint 12: Det er skønt
Basserne: Så er der serveret
Sammy: To gorillaer og en falsk kardinal
Riskhospitalet 1
Vi lader yderligere 4 udgivelser få særpris måneden ud.
Det er:

Bob Morane: Dinosauernes tempel
Basserne 1978
Chok 1: Fortidens synder
Jerome K. Jerome Bloche 1

Der kommer ikke flere særpriser fra os - og det er virkelig rent undtagelsesvist grundet situationen vi har ladet samlet 12 udgivelser på lavere pris måneden ud. Håber I får prøvet nogle serier som I måske ikke kender.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Maverick »

Jeg har udnyttet tilbuddet til at bestille mit første eksemplar af henholdsvis Bob Morane, Sammy, Blåfrakkerne og Tim & Thomas.

Jeg tror aldrig at jeg tidligere har læst en eneste side af ovennævnte serier, så nu bliver det spændende at se om der er noget af det der fænger mig 8)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Antaeus »

Maverick skrev:Jeg har udnyttet tilbuddet til at bestille mit første eksemplar af henholdsvis Bob Morane, Sammy, Blåfrakkerne og Tim & Thomas.

Jeg tror aldrig at jeg tidligere har læst en eneste side af ovennævnte serier, så nu bliver det spændende at se om der er noget af det der fænger mig 8)
Det er lidt vild,t hvis du ellers holder af de fransk/belgiske serier.
De har jo været tilgængelige længe og med mange album.
Sammy serien har mange gode album, men jeg kan ikke lige huske historien på det som er på tilbud.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar