Salget af Rødskæg og Bob Morane

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af superboy »

SadGit skrev:
Jeg er CB mand ..
Det er vel de fleste? Jeg har alltid likt Carl Barks. :)
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Maverick »

Antaeus skrev:
Maverick skrev:Jeg har udnyttet tilbuddet til at bestille mit første eksemplar af henholdsvis Bob Morane, Sammy, Blåfrakkerne og Tim & Thomas.

Jeg tror aldrig at jeg tidligere har læst en eneste side af ovennævnte serier, så nu bliver det spændende at se om der er noget af det der fænger mig 8)
Det er lidt vild,t hvis du ellers holder af de fransk/belgiske serier.
De har jo været tilgængelige længe og med mange album.
Sammy serien har mange gode album, men jeg kan ikke lige huske historien på det som er på tilbud.
Jeg er stor fan af de fransk/belgiske tegneserier, men jeg kan ikke lige ærindre at jeg er stødt på dem i mine yngre dage på biblioteket. Der var det Tintin, Asterix, Lucky Luke, Splint, Smølferne m.fl. der fangede min interesse og som blev læst i stor stil.

Her i mine senere år, hvor jeg for alvor har taget tegneserier op igen (udover Anders And der altid har fulgt mig) har jeg opdaget tegneserier som f.eks. Natacha, Franka, Max Jordan m.fl. som jeg heller aldrig har læst før, men som jeg har nydt med stor glæde. Med de mængder af serier som Zoom og Cobolt har smidt ud de senere år har jeg valgt hovedsageligt at fokusere på de samlebind, jeg har fundet interessante, og er heldigvis sjældent blevet skuffet.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Antaeus »

Mange har startet med Anders And og herefter de helt store fransk/belgiske klassikere.
Men herefter tænker jeg også at man herefter begyndte at gå på opdagelse på bibliotekets hylder da de også fik en lang række andre fransk/belgiske tegneserier og en masse andet og måske man også opdagede antikvariater og dermed hæfter og en masse andet godt.

Det er i hvert fald sådan jeg selv udforskede og jeg ved mange andre ligeså.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Salget af Rødskæg og Bob Morane

Indlæg af Maverick »

Det skyldes nok at jeg har haft en årrække på en 15-20 år siden mine unge dage, hvor jeg hovedsageligt bare har været Anders And læser med få undtagelser, og så her på mine senere år igen har taget øvrige tegneserier til mig igen.
Besvar