Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget ukendt

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Hvad gør du?

1. Satser på de sikre kort
7
25%
2. Fejebakke modellen
3
11%
3. Prøver ukendte ting af
8
29%
4. Opgiver, og håber din Ping prisvinder er nok
10
36%
 
Afgivne stemmer: 28

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget uk

Indlæg af Antaeus »

Jeg har læst dem, men det er sjældent jeg genlæser dem for jeg har det med at vælge de store klassikere når jeg genlæser Smølferne.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget uk

Indlæg af maxus »

Antaeus skrev:Jeg har læst dem, men det er sjældent jeg genlæser dem for jeg har det med at vælge de store klassikere når jeg genlæser Smølferne.
Har aldrig været den helt store smølfe-fan, men da de to første samlebind var på udsalg for nyligt købte jeg dem - måske mest for ekstramaterialet, som er virkelig fedt. Kommer der et tredje bind, så er jeg også med her.

Men det må gerne vente til efter LUFTENS ØRNE :lol:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget uk

Indlæg af Carsten Søndergaard »

MortenR. skrev:Carsten - du nævnte på et tidspunkt i denne diskussion at et album 3 af Smølfernes bogserie måske var på vej. Er der nogle konkrete planer herom. Jeg frygtede at smølfernes bogserie var gået helt i stå og har derfor afholdt mig fra at købe bind 1-2 - selvom de er helt perfekte. Måske det ville sætte skub i salget at få udgivet bind 3 så læserne kan se at hele serien bliver udgivet?
Hensigten er at udgive det tredje samlebind. Men hvornår det kan blive, er ikke til at sige endnu. Det er jo ordentlige moppedrenge og kræver samtryk og sådan, så det er ikke bare noget, man gør. Men beslutningen er at udgive det, så snart det bliver muligt. Og bind 1 og 2 vil forblive på lager indtil da.
MortenR.
Indlæg: 19
Tilmeldt: 18. feb 2020, 09:14

Re: Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget uk

Indlæg af MortenR. »

Carsten Søndergaard skrev:
MortenR. skrev:Carsten - du nævnte på et tidspunkt i denne diskussion at et album 3 af Smølfernes bogserie måske var på vej. Er der nogle konkrete planer herom. Jeg frygtede at smølfernes bogserie var gået helt i stå og har derfor afholdt mig fra at købe bind 1-2 - selvom de er helt perfekte. Måske det ville sætte skub i salget at få udgivet bind 3 så læserne kan se at hele serien bliver udgivet?
Hensigten er at udgive det tredje samlebind. Men hvornår det kan blive, er ikke til at sige endnu. Det er jo ordentlige moppedrenge og kræver samtryk og sådan, så det er ikke bare noget, man gør. Men beslutningen er at udgive det, så snart det bliver muligt. Og bind 1 og 2 vil forblive på lager indtil da.
Tusind tak for svaret. Så vil jeg fluks gå ud og købe bind 1 og 2! mvh. Morten
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget uk

Indlæg af Mesterius »

En oppdatering om de kommende, restaurerte Franquin-albums med Splint & Co, som har vært diskutert en del tidligere i denne tråden. Forlaget Cobolt postet følgende kommentar på Facebook i går:
Måske vil det glæde dig, at alle Franquins 19 album er ved at blive restaureret (med følsom hånd naturligvis) i Belgien og udkommer i en ultimativ udgave også på dansk fra 2021/22 :-)
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget uk

Indlæg af Mogens »

Carsten Søndergaard skrev: 30. jan 2020, 01:19 For øjeblikket er samtlige Franquins 19 Splint & Co.-album ved at blive gennemgribende nyrestaureret.

Denne definitive udgave kommer Cobolt til at udgive, med start formentlig allerede til efteråret. Det bliver som enkeltbind, med et vist ekstramateriale i hvert album. Samtidig får de en ny oversættelse, og ikke mindst kommer den grafiske udførelse af tekstningen til at afspejle originalen for første gang.

Ud fra samme princip som med Tintin og Asterix: At denne eviggrønne klassiker naturligvis bør være tilgængelig på markedet i en ordentlig udgave for såvel nye som gamle læsere.
Er der noget nyt at berette om dette projekt, bl.a. hvor langt man er kommet med de danske udgivelser?

Den kære Franquin så dagens lys for første gang den 3. januar 1924, så hvis man satser på at markere 100 årsdagen med nyudgivelser af de gamle historier, så skal der vist så småt sættes vind i sejlene. :D
Besvar