Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af GoogaMooga »

De er ikke helt sikre endnu, salget af bog 3 i begge serier skal afgøre, om de har en fremtid og kan fuldføres.

SÅ HVIS IKKE I HAR KØBT DEM ENDNU, SÅ SE AT FÅ DET GJORT
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Mesterius »

Som vanlig oppgir du ingen kilder på det du sier, Googa. Er det så vanskelig for deg å linke til den relevante Facebook-posten fra Zoom?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af GoogaMooga »

Der er ikke rigtig noget at linke til, en forbigående bemærkning på Facebook.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Spærhage »

Smag og behag er som bekendt forskellig, men jeg synes at netop disse to titler er noget af det fedeste der er kommet fra Zoom (udformningen er jo som vanlig lidt la-la fra zoom, men altså historierne; de er tip-top).

Rødskæg er -som jeg før har nævnt- jo bare Blueberry med klap for øjet. 'der er kun én chance ud af tusind', men alligevel klarer Rødskæg, Erik, Baba og Tre-ben den altid liiiige bestemt, men heller ikke mere. Den øvrige besætning udskiftes løbende da de jævnligt bliver hængt fra råen af selvretfærdige spanske vicekonger eller sørøvere endnu værre end Rødskæg selv. Sådan kan det jo gå...

Bob Morane er langt sjovere end Bruno Brazil, synes jeg. Bill Balentines altid overkække bemærkninger og overlegne action-man stil er sgu lige i 70'er-skabet. Og den der sci-fi stemning der gennemsyrer historierne er jeg altså også pjattet med.

Så snyd nu ikke dig selv: tag lige og kast et blik på de to serier, næste gang du er omkring din lokale T-pusher. Specielt hvis du er til hhv. Blueberry og/eller Bruno Brazil.

/Spærhage
Senest rettet af Spærhage 18. jun 2020, 21:04, rettet i alt 1 gang.
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev:Der er ikke rigtig noget at linke til, en forbigående bemærkning på Facebook.
Alle poster og kommentarer på Facebook har en permalink som du kan linke til. Du finner den ved å trykke (eller høyreklikke og kopiere) der det står dato og tid på posten eller kommentaren.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8452
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev:
GoogaMooga skrev:Der er ikke rigtig noget at linke til, en forbigående bemærkning på Facebook.
Alle poster og kommentarer på Facebook har en permalink som du kan linke til. Du finner den ved å trykke (eller høyreklikke og kopiere) der det står dato og tid på posten eller kommentaren.
Mon ikke vi her ved kilden til Googas uro her? Tog 1/2 minut at finde på Facebook:
Untitled-2.jpg
Jeg skulle i øvrigt hilse og sige, at hvis der ikke kommer gevaldigt gang i salget af Eudors "Ørsted"-album, så tvivler jeg på, at der kommer en toer. :mrgreen: KØB! KØB!
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev:
Mesterius skrev:
GoogaMooga skrev:Der er ikke rigtig noget at linke til, en forbigående bemærkning på Facebook.
Alle poster og kommentarer på Facebook har en permalink som du kan linke til. Du finner den ved å trykke (eller høyreklikke og kopiere) der det står dato og tid på posten eller kommentaren.
Mon ikke vi her ved kilden til Googas uro her? Tog 1/2 minut at finde på Facebook:
Untitled-2.jpg
Joda, de relevante Facebook-kommentarene er selvsagt mulig for noen andre å spore opp, og også å linke til (selv om du har valgt å gjøre et screenshot istedenfor). Men poenget mitt er at Googa nesten alltid poster utsagn som dette uten noen form for kilder eller videre informasjon. Det er ikke vanskelig å ta med kilden.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Antaeus »

Mon ikke det i første omgang udspringer fra dette udsagn.
Skærmbillede 2020-06-18 kl. 21.39.33.png
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev:Mon ikke det i første omgang udspringer fra dette udsagn.
Skærmbillede 2020-06-18 kl. 21.39.33.png
Det gjør det nok. :) Og ellers er det jo godt mulig at kommentarene over ble postet under nettopp denne oppdatering. Men sånt er jo lettere å vite med linker. ;)

(Og linken til denne Facebook-posten er som sagt lett å få tak i ved å høyreklikke der det står "14 timer" og trykke "Copy link address". På samme måte kan du få tak i linkene til spesifikke kommentarer.)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev:
Antaeus skrev:Mon ikke det i første omgang udspringer fra dette udsagn.
Skærmbillede 2020-06-18 kl. 21.39.33.png
Det gjør det nok. :) Og ellers er det jo godt mulig at kommentarene over ble postet under nettopp denne oppdatering. Men sånt er jo lettere å vite med linker. ;)

(Og linken til denne Facebook-posten er som sagt lett å få tak i ved å høyreklikke der det står "14 timer" og trykke "Copy link address". På samme måte kan du få tak i linkene til spesifikke kommentarer.)
Der debatteres ikke mere om Morane og Rødskæg i den tråd.
Så skal vi over i den anden tråd som Frank henfører til.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af smfan »

Spærhage skrev:Smag og behag er som bekendt forskellig, men jeg synes at netop disse to titler er noget af det fedeste der er kommet fra Zoom (udformningen er jo som vanlig lidt la-la fra zoom, men altså historierne; de er tip-top).

Rødskæg er -som jeg før har nævnt- jo bare Blueberry med klap for øjet. 'der er kun én chance ud af tusind', men alligevel klarer Rødskæg, Erik, Baba og Tre-ben den altid liiiige bestemt, men heller ikke mere. Den øvrige besætning udskiftes løbende da de jævnligt bliver hængt fra råen af selvretfærdige spanske vicekonger eller sørøvere endnu værre end Rødskæg selv. Sådan kan det jo gå...

Bob Morane er langt sjovere end Bruno Brazil, synes jeg. Bill Balentines altid overkække bemærkninger og overlegne action-man stil er sgu lige i 70'er-skabet. Og den der sci-fi stemning der gennemsyrer historierne er jeg altså også pjattet med.

Så snyd nu ikke dig selv: tag lige og kast et blik på de to serier, næste gang du er omkring din lokale T-pusher. Specielt hvis du er til hhv. Blueberry og/eller Bruno Brazil.

/Spærhage
Synes du også historierne i Bob Morane er gode? Jeg synes at den 70 stil, der er over tegningerne er superfed, men historierne er i mine øjne både lidt små latterlige og slet ikke så spændende, som jeg huskede dem.
roedspar
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. jun 2018, 22:47

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af roedspar »

ABSOLUT ENIG - KØB

som samler er det bare surt ikke at kunne færdiggøre serier . Hvad skal der til for at forlagene vil / kan færdiggøre serierne ???????????????? forudbestillinger ?? / abonnement ??

lige pt. er der jo også spændt venten på om sandman bind 10 kommer

Jeg har personligt ikke brug for 7 udgaver af asterix / Blueberry ( køber godt nok den nye serie på trods af jeg har den fra egtmont)lucky luke ect.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Antaeus »

Men poenget mitt er at Googa nesten alltid poster utsagn som dette uten noen form for kilder eller videre informasjon. Det er ikke så vanskelig å ta med kilden.
Enig, generelt er der ret mange udsagn uden mere information, link eller andet og nogle gange skal man også gætte sig til hvad der menes. Googa, du har jo typisk fundet info et sted så det ville være så let også lige at kopiere et link ind og måske endda kopiere det vigtigste ind som appetitvækker, det tager få sekunder, og det vil lette os andre en hel del og skabe lidt mere interesse for indlægget. Der er flere indlæg fra dig, Googa, hvor jeg bare tænker, NÅ, endnu sådan et indlæg.......
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23017
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af GoogaMooga »

:(
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Usikker fremtid for Bob Morane og Rødskæg

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev::(
Tag det positivt for hvordan indlæggene kan gøres bedre og mere læsevenlige og der kommer mere respons til indlæggene og måske mere debat :)
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar