"Les Trois A" af Mittéï

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Mittéï eller Tibet?

Mittéï
2
15%
Tibet
1
8%
begge to
3
23%
gider dem ikke
7
54%
 
Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

"Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af GoogaMooga »

"Les Trois A" af Mittéï er blevet foreslået Zoom, og de har ikke været afvisende. Allerede dette er et godt tegn, første hurdle overstået. Det ville være overgodylt dejligt, hvis vi kunne få denne euroklassiker fra 60'erne på dansk, kan klares med ni albums. Så er vi ude i noget ikke tidligere afprøvet, jeg kan i hvert fald ikke mindes den fra F&T, selv om den oprindelig gik i det belgiske Journal de Tintin. Den skulle konkurrere med en anden spejderserie, "La Patrouille des Castors", der gik i Spirou. Det var hot at være spejder i 1960'erne, det kunne man godt få noget spænding og eventyr ud af! Mittéï har også assisteret Tibet på Allan Falk, og stilistisk øjner man en vis lighed.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af Robin »

Jeg sy's da, at De tre spejdere var at finde i Fart og tempo:

https://comicwiki.dk/wiki/De_tre_spejdere

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev:Jeg sy's da, at De tre spejdere var at finde i Fart og tempo:

https://comicwiki.dk/wiki/De_tre_spejdere

mvh.
Jeg var ikke helt sikker.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af Robin »

GoogaMooga skrev:
Robin skrev:Jeg sy's da, at De tre spejdere var at finde i Fart og tempo:

https://comicwiki.dk/wiki/De_tre_spejdere

mvh.
Jeg var ikke helt sikker.
Nu er du. :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. jan 2006, 13:27

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af lynet »

Ville nu meget hellere have disse
https://comicwiki.dk/wiki/Luc_Orient_int%C3%A9grale
Flash
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16. jun 2016, 07:35

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af Flash »

lynet skrev:Ville nu meget hellere have disse
https://comicwiki.dk/wiki/Luc_Orient_int%C3%A9grale
Jeg læste resten af serien på tysk hvor den kom i 5 samleabum og alt det gode kom i Fart og tempo men det var nu også ret godt :D Pape arbejde på en ny terrango historie ved sin død som desværre kun nåede til skitsestadiet.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af Antaeus »

Ifølge Zoom så går det ret godt for Allan Falk, men læserne er åbenbart ikke at finde herinde, ser det ud til.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af Robin »

Jeg kan godt lide Allan Falk! Og køber opsamlingerne.
Det kan jo være, at man godt vil have Allan Falk, men ikke De tre spejdere. Jeg kunne godt klare spejderne. Dejlig nostalgi!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. jan 2006, 13:27

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af lynet »

Flash skrev:
lynet skrev:Ville nu meget hellere have disse
https://comicwiki.dk/wiki/Luc_Orient_int%C3%A9grale
Jeg læste resten af serien på tysk hvor den kom i 5 samleabum og alt det gode kom i Fart og tempo men det var nu også ret godt :D Pape arbejde på en ny terrango historie ved sin død som desværre kun nåede til skitsestadiet.
Nu har jeg ikke haft tysk siden gymnasiet, så det er ret rustent.
Hvor svært var sproget i de 5 samlealbum?

Og beklager det lige går lidt off-topic... :oops:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg tror, De Tre Spejdere kunne være bedre end Allan Falk, det er forøvrigt Tibet selv, der tegner hovedpersonerne i Les Trois A.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af Robin »

[quote="GoogaMooga"]Jeg tror, De Tre Spejdere kunne være bedre end Allan Falk, det er forøvrigt Tibet selv, der tegner hovedpersonerne i Les Trois A.[/quote]
Al'så, der er vi ikke enige, og det går nok, men de historier, jeg har læst i Fart og tempo, var fine, men slår ikke Allan-drengen. Såd'n har jeg det nu. Men kom med Spejderme! Jeg køber dem, selvom jeg har de 6 ??? historier, der kom på dansk. Jeg køber dem igen, hvis jeg kan få de manglende (som ikke er bedre end Allan Falk :D ).

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af smfan »

lynet skrev:
Flash skrev:
lynet skrev:Ville nu meget hellere have disse
https://comicwiki.dk/wiki/Luc_Orient_int%C3%A9grale
Jeg læste resten af serien på tysk hvor den kom i 5 samleabum og alt det gode kom i Fart og tempo men det var nu også ret godt :D Pape arbejde på en ny terrango historie ved sin død som desværre kun nåede til skitsestadiet.
Nu har jeg ikke haft tysk siden gymnasiet, så det er ret rustent.
Hvor svært var sproget i de 5 samlealbum?

Og beklager det lige går lidt off-topic... :oops:
Jeg kender ikke serien, men køber en del serier på tysk. Tintin har jeg endel af. Lucky Luke har jeg de 3-4 nyeste af, og Splint i Berlin har jeg også anskaffet på tysk. Jeg synes hurtigt man kommer ind i sproget. Og jeg har endda kun haft det i 7.-9. Klasse.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af Mogens »

Jeg fik så at sige Allan Falk ind med modermælken, da jeg blev opflasket med Fart & Tempo i sin tid, så der var intet andet for mig at gøre, end at købe næsten hele serien på tysk, da jeg flyttede til Tyskland i 2007. Ved den samme lejlighed købte jeg også en del med Luc Orient (Kim West), som jeg dog aldrig har fået læst og ikke ved, om jeg nogensinde kommer til at læse, da tiderne har ændret sig. Tiderne ændrer sig nok hele tiden, men da jeg flyttede syd for grænsen, var Danmark for mig at se stadig lidt af et u-land, sådan rent tegneseriemæssigt. Jeg savnede rigtig mange serier på dansk og gik dengang med romantiske tanker om at starte mit eget forlag, men da jeg hverken havde modet eller erfaring fra branchen, forblev det ved tankerne.

Jeg er blevet forholdsvis ferm til tysk, men det er simpelthen ikke det samme at læse en tegneserie på tysk (som på dansk). Man slapper ikke af på den samme måde, selvom man forstår hele teksten og kan nyde billederne (tegningerne).

Tiderne er som sagt skiftet, og nu skal man nærmest have et dobbeltarbejde, hvis man skal have råd til at købe alle de danske udgivelser. Et fedt luksusproblem, hvis man spørger mig. Derfor gider jeg stort set aldrig at hive de tyske tegneserier ned fra reolen, når jeg stadig har så mange danske, jeg hellere vil læse.

Allan Falk sælger over al forventning, iflg. Zoom, hvorfor det ville være et naturligt valg at give sig i kast med De tre spejdere, når Allan Falk om et par år står fuldtalligt på reolen. Jeg gætter på, at vi taler om den samme målgruppe af læsere, der sikkert har lyst til at købe et produkt, de kender i forvejen. De tre spejdere er måske en smule mere naiv i sin tilgang, men er vel stort set skåret over den samme skabelon som Allan Falk. Jeg er med andre ord på, hvis man er i stand til at overbevise Zoom om, at de skal sætte ressourcer af til projektet.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af GoogaMooga »

Man kan skrive til Zoom og foreslå serien, de tager gerne imod forslag - og nogle bliver en realitet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: "Les Trois A" af Mittéï

Indlæg af Mogens »

I know. Det var mig, der foreslog serien på Facebook. :D :D
Besvar