Santes Plan

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Santes Plan

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg tror, der bliver et run på Santes Plan. Bedst at være hurtigt ude.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Santes Plan

Indlæg af GoogaMooga »

Som ventet, er den nye Splint RØDGLØDENDE HOT !! Kun været til salg én dag, og halvdelen af oplaget er allerede solgt!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Santes Plan

Indlæg af Maverick »

Har modtaget mit eksemplar i dag. Bliver spændende at se om det er godt.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Santes Plan

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Som ventet, er den nye Splint RØDGLØDENDE HOT !! Kun været til salg én dag, og halvdelen af oplaget er allerede solgt!
Hvordan ved du egentlig det, Googa? Altså, jeg kan forstå, hvis du har besøgt Fantask og konstateret, at halvdelen af bunken er solgt. Men hvis du mener, at Zoom har distribueret hele oplaget til butikkerne (hvilket vel er meget normalt og forventeligt) og at over halvdelen af disse eksemplarer allerede er blevet købt af kunder ude i butikkerne, så undrer jeg mig over, hvor du har den information fra - jeg vil tro, at Zoom ikke engang selv har den information endnu, bortset fra måske en god mavefornemmelse baseret på hurtige genbestillinger fra nogle enkelte boghandlere.
Hvis du derimod mener, at forlaget er kommet af med halvdelen af oplaget, som nu befinder sig ude i butikkerne, så er det vel ikke specielt imponerende i og med, at Zooms strategi netop er KUN at sælge via forhandlerne. I så fald skulle HELE oplaget gerne befinde sig derude - men om de er solgt allerede, kan ingen vel vide allerede på førstedagen. I hvert fald ikke, hvis albummet distribueres via DBK.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Santes Plan

Indlæg af Antaeus »

På Zooms facebookside skriver de følgende:
Du er ikke den eneste. Halvdelen af oplaget er allerede solgt!
Jeg ved ikke om der er andre citater fra dem.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Santes Plan

Indlæg af Frank Madsen »

Antaeus skrev:På Zooms facebookside skriver de følgende:
Du er ikke den eneste. Halvdelen af oplaget er allerede solgt!
Jeg ved ikke om der er andre citater fra dem.
Det er jo skønt, hvis det er tilfældet, men netop når der er tale om forlag, der - som jeg har forstået - udelukkende sælger via forhandlere, så undrer det mig, hvordan det allerede på udgivelsesdagen kan opgøres, hvor meget der er solgt i butikkerne. Med mindre butikker, der tilsammen har modtaget halvdelen af oplaget, allerede har genbestilt p.gr.a. udsolgt.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Santes Plan

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, jeg kan godt se, at det er forvirrende. Jeg reagerede på Zoom's egen udtalelelse. Under alle omstændigheder bør man nok reagere hurtigt, hvis man skal sikre sig et eks. Jeg bestilte mit eks. i går.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Santes Plan

Indlæg af Lars S »

Det er sådan man pisker en stemning op... tænker her mest på Zoom.

Gå ind på Faraos side, de plejer at skrive hvis der kun er få eksemplare tilbage.
Santes Plan er stadig i grøn og på lager.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Santes Plan

Indlæg af Antaeus »

Lars S skrev:Det er sådan man pisker en stemning op... tænker her mest på Zoom.

Gå ind på Faraos side, de plejer at skrive hvis der kun er få eksemplare tilbage.
Santes Plan er stadig i grøn og på lager.
Zoom skrev endvidere således:
Så er det på torsdag at bl.a. Splint & Co. udkommer.
Vores Splint bøger har solgt temmelig hurtigt de senere år og Morvan/Munuera bogen gik udsolgt fra forlaget efter blot 4 måneder.
Vi er spændte på hvad du synes om historierne i denne bog, 3 Splint album der ikke tidligere er udkommet på dansk.
Når de skriver udsolgt fra forlaget efter 4 måneder så betyder det formentlig at de kan fås i butikkerne nogle måneder efter.
Og ja nogle gange så piskes der en stemning op, men jeg er dog enig i at det ikke er en man skal vente mange måneder med at købe, hvis man ønsker det.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Santes Plan

Indlæg af marius »

Zoom pisker ofte en stemning op. Klart at man nok ikke skal vente et år eller mere med den nye Splint, men jeg tror næppe den bliver udsolgt i butikkerne lige foreløbig. Red Kelly samlebind 1 blev meldt udsolgt fra forlaget for to år siden, men f.eks. Faraos har stadig en stor stak i deres butik.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Santes Plan

Indlæg af Lars S »

Antaeus skrev:
Lars S skrev:Det er sådan man pisker en stemning op... tænker her mest på Zoom.

Gå ind på Faraos side, de plejer at skrive hvis der kun er få eksemplare tilbage.
Santes Plan er stadig i grøn og på lager.
Zoom skrev endvidere således:
Så er det på torsdag at bl.a. Splint & Co. udkommer.
Vores Splint bøger har solgt temmelig hurtigt de senere år og Morvan/Munuera bogen gik udsolgt fra forlaget efter blot 4 måneder.
Vi er spændte på hvad du synes om historierne i denne bog, 3 Splint album der ikke tidligere er udkommet på dansk.
Når de skriver udsolgt fra forlaget efter 4 måneder så betyder det formentlig at de kan fås i butikkerne nogle måneder efter.
Og ja nogle gange så piskes der en stemning op, men jeg er dog enig i at det ikke er en man skal vente mange måneder med at købe, hvis man ønsker det.
Morvan/Munuera bogen kan også stadig købes hos faraos
https://www.faraos.dk/comics/dkcomics/s ... -2004-2008
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Santes Plan

Indlæg af Frank Madsen »

marius skrev:Zoom pisker ofte en stemning op. Klart at man nok ikke skal vente et år eller mere med den nye Splint, men jeg tror næppe den bliver udsolgt i butikkerne lige foreløbig. Red Kelly samlebind 1 blev meldt udsolgt fra forlaget for to år siden, men f.eks. Faraos har stadig en stor stak i deres butik.
Jeg tror ikke, Zoom overdriver, men når de skriver, at "halvdelen af oplaget er allerede solgt", så mener de uden tvivl "udsolgt fra forlaget".
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Santes Plan

Indlæg af Antaeus »

Frank Madsen skrev:
marius skrev:Zoom pisker ofte en stemning op. Klart at man nok ikke skal vente et år eller mere med den nye Splint, men jeg tror næppe den bliver udsolgt i butikkerne lige foreløbig. Red Kelly samlebind 1 blev meldt udsolgt fra forlaget for to år siden, men f.eks. Faraos har stadig en stor stak i deres butik.
Jeg tror ikke, Zoom overdriver, men når de skriver, at "halvdelen af oplaget er allerede solgt", så mener de uden tvivl "udsolgt fra forlaget".
Ja, det må umiddelbart være den information de har adgang til.
Men det er vel også fint for dem (selv om de også skal sælges til forbrugerne), for forretningerne kan vel næppe levere deres album tilbage til Zoom. Var der ikke noget om at det var sådan, i hvert fald for nogle?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Santes Plan

Indlæg af Lars S »

Frank Madsen skrev:
marius skrev:Zoom pisker ofte en stemning op. Klart at man nok ikke skal vente et år eller mere med den nye Splint, men jeg tror næppe den bliver udsolgt i butikkerne lige foreløbig. Red Kelly samlebind 1 blev meldt udsolgt fra forlaget for to år siden, men f.eks. Faraos har stadig en stor stak i deres butik.
Jeg tror ikke, Zoom overdriver, men når de skriver, at "halvdelen af oplaget er allerede solgt", så mener de uden tvivl "udsolgt fra forlaget".
Det er helt klart og tydeligt - men de forsøger alligevel rører ved samlernes frygt for at gå glip af.
Nogle gange så meget at man ender med at købe noget man i virkeligheden ikke ville købe normalt.
Sanderhage
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 112
Tilmeldt: 2. dec 2004, 16:19

Re: Santes Plan

Indlæg af Sanderhage »

Det er nu yderst enkelt. Zoom distribuerer via DBK som servicerer alle, der er tilmeldt dem - både fysiske butikker og internetforhandlere, og da mange kunder forudbestiller, er det ikke ualmindeligt at en pæn del af oplaget forsvinder allerede på udgivelsesdagen. Da alle salg registreres løbende på Bogportalen kan forlagene følge udviklingen via deres dagligt opdaterede lister. 50% er dog en del mere end i hvert fald Zoom er vant til.
Besvar