Bob Morane stadig truet af lukning

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af GoogaMooga »

Lad ikke Bind 3 blive det sidste. Vi er halvvejs i mål. Køb nu og anbefal serien til venner og bekendte. Vi må redde Bob Morane.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Maximum »

Har kobt den, keep it going :-)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Robin »

Den er først lige kommet, ik'?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:Den er først lige kommet, ik'?

mvh.
Den udkom i går.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Robin »

Mente det nok. Tak!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af maxus »

Har også lige købet den 'hellige treenighed' (for mig) fra Zoom: Rødskæg, Bruno Brazil og Bob Morane.

Min vanlige kritik af udgaverne står jeg fortsat ved, men historierne og ikke mindst Vance er virkelig på toppen, synes jeg. Om jeg til min død kan forstå, at Bob Morane bliver ved med at halte bagefter salgsmæssigt.

I det seneste samlealbum er to ud af de tre historier ikke Sci-Fi/Ming historier og det klæder albummet. Ikke at jeg har noget imod de historier som sådan, men jeg synes, at de virker mere 'forældede' end de øvrige, (egentlig lidt spøjst i sagens natur). Men jeg kan bedre forstå, at nogle måske står af her.

Men hvorfor Bruno Brazil - ifølge Zoom - sælger endog rigtigt godt, og Bob Morane rigtigt skidt er mig en gåde. Det ville være så bittert, hvis BM stopper med denne udgave.

Til gengæld er det jo glædeligt, at folk er begyndt at købe Rødskæg, som jo var i farezonen endnu mere end BM på et tidspunkt. Jeg elsker de historier og nyder min genfundne pirat-barndom :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Antaeus »

maxus skrev:Har også lige købet den 'hellige treenighed' (for mig) fra Zoom: Rødskæg, Bruno Brazil og Bob Morane.

Min vanlige kritik af udgaverne står jeg fortsat ved, men historierne og ikke mindst Vance er virkelig på toppen, synes jeg. Om jeg til min død kan forstå, at Bob Morane bliver ved med at halte bagefter salgsmæssigt.

I det seneste samlealbum er to ud af de tre historier ikke Sci-Fi/Ming historier og det klæder albummet. Ikke at jeg har noget imod de historier som sådan, men jeg synes, at de virker mere 'forældede' end de øvrige, (egentlig lidt spøjst i sagens natur). Men jeg kan bedre forstå, at nogle måske står af her.

Men hvorfor Bruno Brazil - ifølge Zoom - sælger endog rigtigt godt, og Bob Morane rigtigt skidt er mig en gåde. Det ville være så bittert, hvis BM stopper med denne udgave.

Til gengæld er det jo glædeligt, at folk er begyndt at købe Rødskæg, som jo var i farezonen endnu mere end BM på et tidspunkt. Jeg elsker de historier og nyder min genfundne pirat-barndom :D
Jeg har skrevet det før og jeg tror at Brazil historierne er historier som langt flere kan forholde sig til, idet de er mere nede på jorden og minder om James Bond og Mission Impossible, mens Morane er noget mere specielle, især sci-fi historierne.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af GoogaMooga »

Det viser jo bare med al tydelighed, at teksten betyder rigtig meget for mange fans. Man så går man glip af noget af det fineste tegneseriekunst, Europa har frembragt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Det viser jo bare med al tydelighed, at teksten betyder rigtig meget for mange fans. Man så går man glip af noget af det fineste tegneseriekunst, Europa har frembragt.
Ja, de fleste læser tegneserier, ikke tegninger.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:
GoogaMooga skrev:Det viser jo bare med al tydelighed, at teksten betyder rigtig meget for mange fans. Man så går man glip af noget af det fineste tegneseriekunst, Europa har frembragt.
Ja, de fleste læser tegneserier, ikke tegninger.
Tegneserier ER tegninger, det er deres livsblod. Jeg kunne aldrig drømme om at fravælge Bob Morane pga nogle få, lidt svagere historier. Det forekommer mig at være en absurd handling.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:
Antaeus skrev:
GoogaMooga skrev:Det viser jo bare med al tydelighed, at teksten betyder rigtig meget for mange fans. Man så går man glip af noget af det fineste tegneseriekunst, Europa har frembragt.
Ja, de fleste læser tegneserier, ikke tegninger.
Tegneserier ER tegninger, det er deres livsblod. Jeg kunne aldrig drømme om at fravælge Bob Morane pga nogle få, lidt svagere historier. Det forekommer mig at være en absurd handling.
Nu handler det at Morane er truet ikke så meget om hvad du synes, men om hvad den lidt større masse synes.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: Nu handler det at Morane er truet ikke så meget om hvad du synes, men om hvad den lidt større masse synes.
Jeg kan ikke se, at denne kommentar gavner vores sag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af GoogaMooga »

GÅ I BRECHEN FOR BOB
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:
Antaeus skrev: Nu handler det at Morane er truet ikke så meget om hvad du synes, men om hvad den lidt større masse synes.
Jeg kan ikke se, at denne kommentar gavner vores sag.
Jeg er i et debat forum og debatterer hvorfor jeg tror Brazil går bedre end Morane.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Bob Morane stadig truet af lukning

Indlæg af Gimli »

Som regel er historierne lige så vigtige for mig som tegningerne. Men nogle gange kan den gode historie få mig til at se stort på tegningerne og andre gange kan eminente tegninger få mig til at se stort på historierne. Simpelthen fordi nydelsen er for stor ved at betragte tegningerne. Og med Vance er nydelsen helt op at ringe. Jeg kender ikke historierne, men jeg er flintrende ligeglad, Bob Morane er helt sikkert på indkøbslisten.
Besvar