Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af ultindenstore »

Jeg synes, at det er rigtig godt, at Cobolt får eksponeret deres tegneserier hos Pinterest, så de bliver mere synlige. Synlige er de jo, men nu har de mulighed for at blive endnu mere synlige. Der er jo en god trafik på dette site, hvor der er mange som kigger med. Det er en flot præsentation og god tekstlig beskrivelse, Cobolt albumsene får. Det ser lækkert og appetitligt ud. Jeg kiggede på Cobolt præsentation af tegneserie versionen af "Det gyldne kompas", Cobolt Præsentation af ny Asterix-udgivelse og Linda og Valentin albumet "Retur til fremtiden!". Alle tre albums er præsenteret og omtalt rigtig flot på Pinterest. Jeg nød det. Det var pragtfuldt. Det er en rigtig god ide, som Cobolt har fået. Håber de får rigtige meget succes med dette. Det har de bestemt fortjent.

Det kunne forlaget e-voks måske også lære noget af. Jeg vil foreslå Cobolt, at de også kunne oploade presentationer af deres udgivelser på Tumblier. Det er også et godt sted at være mht. til tegneserier.

Her er linket til presentationen af Linda og Valentin i "Retur til fremtiden":

https://www.pinterest.dk/pin/632474341398129640/
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Frank Madsen »

ultindenstore skrev:Her er linket til presentationen af Linda og Valentin i "Retur til fremtiden":
https://www.pinterest.dk/pin/632474341398129640/
Meget passende anbragt i kategorien "Batman-tegneserier". :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Berti Stravonsky »

ultindenstore skrev:Jeg synes, at det er rigtig godt, at Cobolt får eksponeret deres tegneserier hos Pinterest, så de bliver mere synlige. Synlige er de jo, men nu har de mulighed for at blive endnu mere synlige. Der er jo en god trafik på dette site, hvor der er mange som kigger med. Det er en flot præsentation og god tekstlig beskrivelse, Cobolt albumsene får. Det ser lækkert og appetitligt ud. Jeg kiggede på Cobolt præsentation af tegneserie versionen af "Det gyldne kompas", Cobolt Præsentation af ny Asterix-udgivelse og Linda og Valentin albumet "Retur til fremtiden!". Alle tre albums er præsenteret og omtalt rigtig flot på Pinterest. Jeg nød det. Det var pragtfuldt. Det er en rigtig god ide, som Cobolt har fået. Håber de får rigtige meget succes med dette. Det har de bestemt fortjent.

Det kunne forlaget e-voks måske også lære noget af. Jeg vil foreslå Cobolt, at de også kunne oploade presentationer af deres udgivelser på Tumblier. Det er også et godt sted at være mht. til tegneserier.

Her er linket til presentationen af Linda og Valentin i "Retur til fremtiden":

https://www.pinterest.dk/pin/632474341398129640/
Gider du godt skrive e-voke fremover?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:
ultindenstore skrev:Her er linket til presentationen af Linda og Valentin i "Retur til fremtiden":
https://www.pinterest.dk/pin/632474341398129640/
Meget passende anbragt i kategorien "Batman-tegneserier". :lol:
Jeg ved ikke en dyt om Pinterest, men er det ikke sådan noget, der nærmest kører automatisk uden menneskelig indblanding? Altså bortset fra at nogen på et eller andet tidspunkt har uploadet et eller andet et eller andet andet sted?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:Jeg ved ikke en dyt om Pinterest, men er det ikke sådan noget, der nærmest kører automatisk uden menneskelig indblanding? Altså bortset fra at nogen på et eller andet tidspunkt har uploadet et eller andet et eller andet andet sted?
Eller har oprettet en brugerprofil, som Forlaget Cobolt har, og kører Pinterest for WooCommerce plugin.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af ultindenstore »

Frank Madsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Jeg ved ikke en dyt om Pinterest, men er det ikke sådan noget, der nærmest kører automatisk uden menneskelig indblanding? Altså bortset fra at nogen på et eller andet tidspunkt har uploadet et eller andet et eller andet andet sted?
Eller har oprettet en brugerprofil, som Forlaget Cobolt har, og kører Pinterest for WooCommerce plugin.
Jeg ved heller ikke lige hvordan dette er sket. Men ved kun, at jeg har set Linda og Valentin forsider, Asterix forsider, gammelpot og tegneserie-udgaven "Det gyldne kompas". Alle udgivet af Cobolt.

Dette fandt jeg temmelig sympatisk og interessant.

Så er der også nogen andre der kan få øjnene op for disse udgivelser via Pinterest.

Formentligt har nogen nok oploadet det på Pinterest med omtale af disse nævnte fine Cobolt-udgivelser.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Frank Madsen »

ultindenstore skrev:
Frank Madsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Jeg ved ikke en dyt om Pinterest, men er det ikke sådan noget, der nærmest kører automatisk uden menneskelig indblanding? Altså bortset fra at nogen på et eller andet tidspunkt har uploadet et eller andet et eller andet andet sted?
Eller har oprettet en brugerprofil, som Forlaget Cobolt har, og kører Pinterest for WooCommerce plugin.
Jeg ved heller ikke lige hvordan dette er sket. Men ved kun, at jeg har set Linda og Valentin forsider, Asterix forsider, gammelpot og tegneserie-udgaven "Det gyldne kompas". Alle udgivet af Cobolt.

Dette fandt jeg temmelig sympatisk og interessant.

Så er der også nogen andre der kan få øjnene op for disse udgivelser via Pinterest.

Formentligt har nogen nok oploadet det på Pinterest med omtale af disse nævnte fine Cobolt-udgivelser.
Disse "nogen" er helt sikkert Cobolt selv, for forlaget har sin egen Pinterest-profil:

https://www.pinterest.dk/forlagetcobolt/

Men det er så åbenbart ikke Carsten, der står for det.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Lars S »

Frank Madsen skrev:]Disse "nogen" er helt sikkert Cobolt selv, for forlaget har sin egen Pinterest-profil:

https://www.pinterest.dk/forlagetcobolt/

Men det er så åbenbart ikke Carsten, der står for det.

Kunne aller og enhver ikke ha' oprette den profil? Også udenom Cobolt.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Frank Madsen »

Lars S skrev:Kunne aller og enhver ikke ha' oprette den profil? Også udenom Cobolt.
Jamen, nu er der jo ikke noget odiøst i at lave en profil for sin virksomhed på Pinterest. Tværtimod er det jo nærmest en nødvendighed, hvis man skal fange det kvindelige publikum. Jeg undrer mig bare over, at Carsten åbenbart ikke vidste noget om det.

Og jo, alle kan lave profiler på Pinterest. Men at alle billederne linker til cobolt.dk kræver, at man har adgang til at lægge en html-fil ned i roden på Cobolts webhotel, så Pinterest kan verificere ejerskabet. Derefter kan man uploade sit produktkatalog som en csv-fil, som det ser ud til at være sket her.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:
Lars S skrev:Kunne aller og enhver ikke ha' oprette den profil? Også udenom Cobolt.
Jamen, nu er der jo ikke noget odiøst i at lave en profil for sin virksomhed på Pinterest. Tværtimod er det jo nærmest en nødvendighed, hvis man skal fange det kvindelige publikum. Jeg undrer mig bare over, at Carsten åbenbart ikke vidste noget om det.
Ha ha, men som sagt ved jeg ikke en dyt om al den slags, men det er der heldigvis andre, der gør. Jeg ved dog, at Cobolt er på Facebook, Instagram og Twitter, for man kan jo melde sig som følger af Cobolt de tre steder. Om man også kan tilmelde sig specifikt at følge Cobolt på Pinterest, eller om indholdet dér spreder sig på anden vis, aner jeg ikke.

Bortset fra at jeg leverer et vist grundlæggende input, har jeg således intet med Cobolts hjemmeside/webshop, Facebook, Instagram, Twitter eller anden markedsføring at gøre. Cobolt er så heldig at have en medarbejder, der ikke blot er uddannet i den slags, men efter min mening også er stjernedygtig til det. Hvilket man også kunne se af Nummer9's undersøgelse af tegneserieforlagenes digitale markedsføring for et år siden, hvis kriterier hun i øvrigt var temmelig rødglødende rasende over, hvad hun ved skæbnens gunst også fik lejlighed til at foreholde Thomas Berger direkte. Den eneste, der i den undersøgelse kunne matche hende, var sådan set Eudor, med andre ord Frank Madsen, og det var ikke så overraskende for mig, eftersom Frank har lavet digital markedsføring, næsten så længe som det praktisk har været muligt.

Måske gentager Nummer9 undersøgelsen i år? Så kan de digitale troldkvinder og -mænd atter dyste. Jeg nøjes med at se til i ærefrygt fra sidelinjen!
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Cobolt får eksponeret dere udgivelser i Pinterest.

Indlæg af Lars S »

Frank Madsen skrev:
Lars S skrev:Kunne aller og enhver ikke ha' oprette den profil? Også udenom Cobolt.
Jamen, nu er der jo ikke noget odiøst i at lave en profil for sin virksomhed på Pinterest. Tværtimod er det jo nærmest en nødvendighed, hvis man skal fange det kvindelige publikum. Jeg undrer mig bare over, at Carsten åbenbart ikke vidste noget om det.

Og jo, alle kan lave profiler på Pinterest. Men at alle billederne linker til cobolt.dk kræver, at man har adgang til at lægge en html-fil ned i roden på Cobolts webhotel, så Pinterest kan verificere ejerskabet. Derefter kan man uploade sit produktkatalog som en csv-fil, som det ser ud til at være sket her.
Ok, tak for oplysningen.
Thumps up herfra!
Besvar