3 udgaver af Blueberry

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Én skal væk

F&T
1
8%
Albums
2
15%
Egmont HC
4
31%
Cobolt HC
3
23%
Behold det hele
3
23%
 
Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Robin »

GoogaMooga skrev:Den viste side af Erling's er til at leve med. Troede, den gik diagonalt over hele siden.
Jeg spørger bare dumt! Når du skriver sådan: "Troede, den gik diagnalt over hele siden." Så har du ikke åbnet og kigget i dit eget eksemplar eller ikke anskaffet det endnu?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev:
GoogaMooga skrev:Den viste side af Erling's er til at leve med. Troede, den gik diagonalt over hele siden.
Jeg spørger bare dumt! Når du skriver sådan: "Troede, den gik diagnalt over hele siden." Så har du ikke åbnet og kigget i dit eget eksemplar eller ikke anskaffet det endnu?

mvh.
Jeg køber bind 3 når jeg har råd.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Mogens »

Jeg elsker at samle på tegneserier og se dem smile til mig i reolen (så jeg kan smile tilbage), men jeg har aldrig interesseret mig for særlige udgaver eller 1. oplag. Tegneserier har en personlig værdi for mig, men jeg går ikke op i samlerværdi (selvom jeg for et par dage siden så, at Blodig Grænse fra Donovan skulle være op til tusind kroner værd).

Med hensyn til Blueberry ville jeg beholde den aktuelle udgave fra Cobolt og skaffe mig af med de andre udgaver, lige bortset fra F&T, da de jo ikke kun indeholder Blueberry.

De gamle "gule" har nok en nostalgisk værdi for mig, men jeg vil hellere give plads til andet og nyt i reolen, da jeg jo alligevel griber fat i Cobolts udgave, hvis jeg får lyst til at læse Blueberry. Det er faktisk en rar følelse at give slip på noget engang imellem. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: De gamle "gule" har nok en nostalgisk værdi for mig, men jeg vil hellere give plads til andet og nyt i reolen, da jeg jo alligevel griber fat i Cobolts udgave, hvis jeg får lyst til at læse Blueberry. Det er faktisk en rar følelse at give slip på noget engang imellem. :D
Godt sagt. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Mogens »

:wink:
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Mesterius »

Berti Stravonsky skrev:I Norge leder man stadig...
Gjør man det? Norge har for tiden en billig softcoverutgave av Bleuberry som kun er et opptrykk av Egmonts HC fra 2000-tallet. Jeg vil heller si at Danmark leder med den flotte samlebokutgaven som Cobolt nå utgir.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Berti Stravonsky »

Efter overlevende/døde efter det tragiske jordskred.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Mesterius »

Berti Stravonsky skrev:Efter overlevende/døde efter det tragiske jordskred.
Nå forstår jeg endelig! På norsk betyr ordet "lede" det samme som det engelske "to lead". Jeg antok at det var det samme på dansk, men det er det tydeligvis ikke. Så jeg trodde opprinnelig du mente at Norge førte an i hyppighet/kvalitet på sine Blueberry-utgivelser sammenlignet med Danmark.

Men jeg forstår ennå ikke hvorfor du nevnte denne saken fra Norge i kontekst av denne tråden.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mesterius skrev:
Berti Stravonsky skrev:Efter overlevende/døde efter det tragiske jordskred.
Nå forstår jeg endelig! På norsk betyr ordet "lede" det samme som det engelske "to lead". Jeg antok at det var det samme på dansk, men det er det tydeligvis ikke. Så jeg trodde opprinnelig du mente at Norge førte an i hyppighet/kvalitet på sine Blueberry-utgivelser sammenlignet med Danmark.

Men jeg forstår ennå ikke hvorfor du nevnte denne saken fra Norge i kontekst av denne tråden.
Fordi jeg lige havde set en reportage fra Norge, og var berørt af hændelsen i Norge, og derfor var jeg måske lidt hård i min vurdering af Googamoogas problem, som jeg jo fandt dybt latterligt og absolut ikke eksisterende.

Og det er ikke for at være hård ved Googa. Alle vores tegneserieproblemer blegner ved siden af sådan en frygtelig og tragisk hændelse.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Gimli »

Det er godt nok imponerende at du har så mange udgivelser, af samme værk, Googa. Der har jeg altså for begrænset plads og pengepung til nogensinde at "kopierer".

For mit vedkommende, vil jeg kun i absolut særtilfælde købe dubletter. Men hvis jeg skulle være i en sådan situation, ville min prioritering være;
1) Fedeste læseoplevelse. (Ud fra; trykning, farver, størrelse mv.)
2) Ekstra materiale
3) Nostalgi (for mig er det historierne der giver nostalgien - ikke bestemte udgivelser).

Så er der selvfølgelig det med at f.eks. Fart og Tempo har andre serier med i deres magasiner/hæfter. Derfor ville jeg slet ikke tælle dem med som en Blueberry udgivelse. (Jeg ville blot undlade at læse Blueberry fra disse hæfter).
Besvar