3 udgaver af Blueberry

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Én skal væk

F&T
1
8%
Albums
2
15%
Egmont HC
4
31%
Cobolt HC
3
23%
Behold det hele
3
23%
 
Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

3 udgaver af Blueberry

Indlæg af GoogaMooga »

3 udgaver af Blueberry er én for mange. Og nogle historier har jeg endda 4 udgaver af, hvis man medregner F&T. Hvilken skal jeg skille mig af med?

F&T
Albums
Egmont HC
Cobolt HC

F&T - gemmer jeg under alle omstændigheder.

Albums - hmm... forsk. forlag, fonte, design, og så er mindst et af albummene forkortet

Egmont HC - skulle være okay, dog bruges en anden oversættelse, der flugter med F&T-Gutenberghus-Serieforlagets

Cobolt HC - den sande og hellige, men bind 3 har en krøllet side.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:den sande og hellige, men bind 3 har en krøllet side.
Man kan sammenligne det med et ægte persisk tæppe, der som bekendt er verdens fineste, ligesom Cobolts samlebind med Blueberry.

I et ægte persisk tæppe er der altid indvævet en fejl for at tilkendegive, at der kun er én, der er perfekt, og det er ikke mennesket, der har lavet tæppet ;-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:den sande og hellige, men bind 3 har en krøllet side.
Man kan sammenligne det med et ægte persisk tæppe, der som bekendt er verdens fineste, ligesom Cobolts samlebind med Blueberry.

I et ægte persisk tæppe er der altid indvævet en fejl for at tilkendegive, at der kun er én, der er perfekt, og det er ikke mennesket, der har lavet tæppet ;-)
Ja tak, det kender jeg godt. :) Og den bliver nok heller ikke mindre sand og hellig af den side. Men et eller andet sted håber jeg stadig på 2. oplag... Dog køber jeg det nuværende bind 3, i fald det ikke bliver muiigt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Berti Stravonsky »

I Norge leder man stadig...
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Robin »

Det er svært at rådgive i sådan en situation, men F & T er jo så meget mere end Blueberry, så behold. "Albumserne" har jeg næsten samme kærlighedsforhold til som til F & T, så behold. Behold også den "sande fra Cobolt", Den er jo sand. Så er der kun én tilbage. Ud med den! Man er nødt til at være hård. Jeg har selv afsindigt svært ved det, meeeen...... afsted!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev:Det er svært at rådgive i sådan en situation, men F & T er jo så meget mere end Blueberry, så behold. "Albumserne" har jeg næsten samme kærlighedsforhold til som til F & T, så behold. Behold også den "sande fra Cobolt", Den er jo sand. Så er der kun én tilbage. Ud med den! Man er nødt til at være hård. Jeg har selv afsindigt svært ved det, meeeen...... afsted!

mvh.
Jeg hælder nu mest til albummene. Efter sigende er der jo blevet sakset sider... Men de er første udgaver, nogle med endda meget flot håndtekstning, så jeg har ikke helt besluttet mig endnu.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af The Elder »

Hvis det ikke er et spørgsmål om hyldemeter, så behold da bare det hele
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af GoogaMooga »

The Elder skrev:Hvis det ikke er et spørgsmål om hyldemeter, så behold da bare det hele
De optager jo plads, hvor der kunne stå noget helt andet. Men de kan sælges eller byttes til andre ting, jeg mangler. Jeg vil rationalisere.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af The Elder »

så ville jeg gå med Egmont udsmidning.
- Fart og Tempo, fordi det var her, det hele startede, og der er så meget andet at kikke på også.
- Albums. For det var starten på den album kultur, vi har i Danmark i dag.
- Cobolt, for det er nok det bedste, du kommer til at få med Blueberry.

Selv har jeg styret mine hyldemeter ved, kun at have albums :shock:
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg synes, det er et tåbeligt problem, og det er lidt vanskeligt at tage seriøst.

Behold de udgaver, du holder mest af. Skil dig af med dem, du holder mindst af. Sværere er det vel ikke, med mindre, at du vil have, at vi skal tage beslutningen for dig.

Du nævner, at der er en side i et af Cobolts værker, der har en skavank. Og hvad så? Betyder denne mikro-detalje, at du vil skippe bøgerne videre? If so, så tænker jeg, at du må have større problemer, sådan helt eksistentielt.

Med drillende og lidt uforstående hilsner

B
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af dernice »

Berti Stravonsky skrev:Jeg synes, det er et tåbeligt problem, og det er lidt vanskeligt at tage seriøst.
Jeg er helt enig....man må tage sig til hovedet... :roll:
Berti Stravonsky skrev: Du nævner, at der er en side i et af Cobolts værker, der har en skavank. Og hvad så? Betyder denne mikro-detalje, at du vil skippe bøgerne videre? If so, så tænker jeg, at du må have større problemer, sådan helt eksistentielt.
Igen helt enig! At een (vi staver det E-E-N) krøllet/bøjet side i en ellers rost bogudgivelse af Blueberry kan blive til et spørgsmål, om man skal beholde/købe serien, så har man for lidt at gå op i :-)

Frem med pyt-knappen, og glæd dig over at tegneseriemarkedet blomstrer i disse år! :D
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Erling Søby »

Vi har hørt meget om den krøllede side. For nogen åbenbart så stort et problem, at de ikke vil købe serien, hvis den ikke trykkes om ... first world problems, som man siger.

Men hvordan ser den egentlig ud? - Jeg har her fotograferet siden i mit eksemplar med lysindfald, så man kan se skyggen. Der er to folder: Den ene strækker sig ned to ruder. Den anden - som er sværere at se på billedet - nedefra og op i det ene rude.

Ærgerligt? - Ja. Men kassere albummet eller hele serien på grund af det? - Nej, det er simpelthen for langt ude.
FOT4B60.JPG
FOT4B60.JPG (121.78 KiB) Vist 1864 gange
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af GoogaMooga »

F&T beholder jeg selvsagt. Og Cobolt's har så meget godt, at den også er et must, selv om jeg nok ville koste ekstra 400, hvis der kom et andet oplag.

Så reelt er det et toss-up mellem albummene og Egmont's. Albummene har større samlerværdi, men der er forkortet. Desuden blev jeg aldrig helt færdig med det album run. Albummene bliver det. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af GoogaMooga »

Den viste side af Erling's er til at leve med. Troede, den gik diagonalt over hele siden.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: 3 udgaver af Blueberry

Indlæg af Berti Stravonsky »

Og imens leder de stadig efter lig i Norge. Se, dét er et virkeligt problem :wink:
Besvar