Bob Morane - hvad gør vi nu?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar

Hvad gør vi nu?

Skriver til E-voke
4
24%
Køber Super Tempo
1
6%
Beholder Lademann's lidt modvilligt
2
12%
Tjekker lige Norge
1
6%
La la, life goes on
9
53%
 
Afgivne stemmer: 17

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22996
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af GoogaMooga »

Bob Morane samlebindsserien er lukket, og tilbage står vi med en halvt færdiggjort serie. Som så mange gange før. Sådan er det at leve i et lille sprogområde. Faktisk er det lidt af et under, at vi har fået så meget euroklassisk, som vi har.

Men hvad gør vi nu, rent praktisk og eksistentielt? Nøjes vi med de tre bind, plus det løse på dansk? Lademann's er der ikke meget grin ved. Ved ikke engang, om jeg stadig har mine dér.

Er der nogen, der har styr på, om vi har fået det hele på dansk, på den ene eller anden måde? Tør vi håbe på, at E-voke vil tage resten i deres kommende "Tout Vance" projekt?

Billede

William Vance ! XIII : La bd culte, Bob Morane, Bruno Brazil... Retrouvez les albums de ce grand auteur

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af Mogens »

Hvis man ikke har i sinde at skyde sig en kugle for panden, bliver man vist nødt til at leve med sorgen og savnet. :D

Jeg fik købt de tre samlebind hen over julen og tjekkede i samme ombæring Comicwiki. Hvis jeg ikke husker helt forkert, har vi nu fået udgivet det meste af Vance på dansk, hvis man tæller Super Serien og Super Tempo m.m. med. Der mangler vist ikke mere end en eller to historier på dansk.

Ja, det kunne være dejligt at have haft det hele i samlebind, men der er så meget andet, jeg glæder mig over i stedet for, at jeg er sikker på, at kommer tid, kommer råd. :D
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 799
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af Spærhage »

Det foresvæver mig at have læst et sted, at E-voke allerede har fejet idéen til side om at udgive de sidste Bob Morane serier. Det er jo helt reelt, men jeg har dårligt ved at forstå det skulle være en potentielt dårligere forretning end at udgive ’Pantene’ af Greg og Aidans -en serie jeg ALDRIG havde hørt om før de annoncerede den. Det er da et sats om der nogensinde har været ét. Men hvem ved; måske sælger skidtet… Ja, måske er den endda god…???

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22996
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af GoogaMooga »

Spærhage skrev:Det foresvæver mig at have læst et sted, at E-voke allerede har fejet idéen til side om at udgive de sidste Bob Morane serier. Det er jo helt reelt, men jeg har dårligt ved at forstå det skulle være en potentielt dårligere forretning end at udgive ’Pantene’ af Greg og Aidans -en serie jeg ALDRIG havde hørt om før de annoncerede den. Det er da et sats om der nogensinde har været ét. Men hvem ved; måske sælger skidtet… Ja, måske er den endda god…???

/Spærhage
Jeg kan ikke udtale mig på E-voke's vegne, men da de har påtaget sig den ærværdige opgave med Tout Vance, og vi mangler tre bind af Bobsen, er det vel kun "Presque Tout Vance"... Måske er det angst for at blive betragtet som "fejebakkeforlag". For mig er fejebakkemodellen jo en velsignelse for fandommen, men hvem ved... ?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af Erling G-P »

Spærhage skrev:Det foresvæver mig at have læst et sted, at E-voke allerede har fejet idéen til side om at udgive de sidste Bob Morane serier. Det er jo helt reelt, men jeg har dårligt ved at forstå det skulle være en potentielt dårligere forretning end at udgive ’Pantene’ af Greg og Aidans -en serie jeg ALDRIG havde hørt om før de annoncerede den. Det er da et sats om der nogensinde har været ét. Men hvem ved; måske sælger skidtet… Ja, måske er den endda god…???

/Spærhage
Jeg kendte heller ikke 'Panterne' - troede jeg - men bestilte dem alligevel. Først derefter gik det op for mig at det 3. album faktisk er en gammel Fart & tempo favorit fra 1974: 'Biler og banditter' var titlen dengang :)

Har nu læst det 1. album, som giver baggrunden for at de tre piger mødes og finder sammen, og glæder mig til de næste udgivelser i serien.

Venlig hilsen
Erling G-P
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af The Elder »

I må altså ikke tørre alle kuldsejlede projekter af på e-voke.
Det tror jeg ikke, de har økonomi til, og jeg vil savne nogle af de andre serier, e-voke har i kataloget.
Der er jo en grund til, at serierne stopper. Der er ikke nok købere (?)
Der kommer vel ikke flere, bare fordi man skifter forlag.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22996
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af GoogaMooga »

The Elder skrev:I må altså ikke tørre alle kuldsejlede projekter af på e-voke.
Det tror jeg ikke, de har økonomi til, og jeg vil savne nogle af de andre serier, e-voke har i kataloget.
Der er jo en grund til, at serierne stopper. Der er ikke nok købere (?)
Der kommer vel ikke flere, bare fordi man skifter forlag.
Der er ingen, der ønsker, at et forlag skal tabe på noget, det ville jo skade alle, men forskellige forlag opererer med forskellige budgetter og har forskellige bundlinier for, hvad der kan svare sig. Bob Morane kan nok godt sælge i et beskedent oplag, måske grebet an på en anden måde.

Under alle omstændigheder kan der ikke være tale om "Tout Vance", hvis Bob Morane dør en hund's død.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22996
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af GoogaMooga »

Min egen personlige "E-voke's Greatest Hits":

Tout Vance
Panterne
Barelli

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af Gimli »

Spærhage skrev:Det foresvæver mig at have læst et sted, at E-voke allerede har fejet idéen til side om at udgive de sidste Bob Morane serier. Det er jo helt reelt, men jeg har dårligt ved at forstå det skulle være en potentielt dårligere forretning end at udgive ’Pantene’ af Greg og Aidans -en serie jeg ALDRIG havde hørt om før de annoncerede den. Det er da et sats om der nogensinde har været ét. Men hvem ved; måske sælger skidtet… Ja, måske er den endda god…???

/Spærhage
Det er måske ikke kun spørgsmålet om 'forretning'. Jeg kan huske at i Fantasks (video)præsentation af E-voke/interview, at de (E-vokes grundlæggere) sagde, at det var et krav, at de begge to kunne lide en serie, for at de ville udgive den. Det kan jo være, den ikke er faldet i begges smag. (Uden at jeg har noget andet end spekulation at bygge det på).
Ozymandias Rex
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 153
Tilmeldt: 8. jun 2005, 14:55

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af Ozymandias Rex »

Spærhage skrev:Det foresvæver mig at have læst et sted, at E-voke allerede har fejet idéen til side om at udgive de sidste Bob Morane serier. Det er jo helt reelt, men jeg har dårligt ved at forstå det skulle være en potentielt dårligere forretning end at udgive ’Pantene’ af Greg og Aidans -en serie jeg ALDRIG havde hørt om før de annoncerede den. Det er da et sats om der nogensinde har været ét. Men hvem ved; måske sælger skidtet… Ja, måske er den endda god…???

/Spærhage
Forskellen er vel at E-voke ikke ved om Panterne sælger... men til gengæld ved at Bob Morane ikke sælger.
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 465
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af Maximum »

Googamooga:
Min egen personlige "E-voke's Greatest Hits":
Tout Vance
Panterne
Barelli

YES!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af Robin »

Spærhage skrev:..................jeg har dårligt ved at forstå det skulle være en potentielt dårligere forretning end at udgive ’Pantene’ af Greg og Aidans -en serie jeg ALDRIG havde hørt om før de annoncerede den. Det er da et sats om der nogensinde har været ét. Men hvem ved; måske sælger skidtet… Ja, måske er den endda god…???

/Spærhage
Havde du ALDRIG hørt om den? Du læste vel Fart og tempo? Eller....?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bob Morane - hvad gør vi nu?

Indlæg af Robin »

Jeg beholder Lademanns. Ellers bli' der jo huller i Super Serien Senior!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar