Fremtidige samlebind fra Cobolt

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Maximum skrev: 9. mar 2021, 23:30 Carsten, hvad med disse gamle serier, er der interesse for dem som samle bind (foruden mig)?

De 4 Esser
Eric Hedspore (maske lidt knas med Faraos Cigar som har udgivet nyere albums)
Dan Cooper
Jeg beklager, men det kommer ikke til at ske i Cobolts regi.

Det dybt besynderlige med De 4 esser er, at der faktisk findes mennesker derude (som dig, tydeligvis, men også en del voksne kvinder), som savner serien helt ubegribeligt. Men altså, jeg vil ikke have siddende på mig, at jeg udgiver/genudgiver De 4 esser.

Eric Hedspore ... tjaaah, bom ... hvorfor??

Dan Cooper, nej, og som enhver ved, var Dan Cooper kvalitetsmæssigt en sekundavariant af Mark Breton. Det holder bare ikke. Nu kommer Luftens Ørne, læs hellere den!
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af lolsen »

Carsten: Det lyder godt med Thorgal :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg elsker "Dan Cooper", og selv om den ikke når op på siden af "Mark Breton", er den for mig en af de tre store belgiske flyverserier. I ved godt, hvad de to andre er. Og vi er faktisk en del, der savner "Dan Cooper". Jeg har da også slået på tromme for den i flere omgange.

Men at Cobolt ikke vil forbindes med "Dan Cooper", er ikke nogen overraskelse. Cobolt vil kun udgive de ti-tyve største euroklassikere, som de mener, er tidløse. Dette skal ikke opfattes som en kritik af Cobolt, de kan jo gøre, hvad de vil, og jeg bakker dem da også op i deres tidløse valg. :)

Så må vi, der også gerne vil have mere tidsbundne ting, jo selv udgive eller håbe på, at et andet forlag tager initiativ til det. :)

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Erling G-P »

Undertegnede ville bestemt også gerne have mere Dan Cooper! :)

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Berti Stravonsky »

Dan Cooper ja tak.

Eric Hedspore. Ja tak. Den serie kan jeg MEGET godt lide.

De 4 esser. Well, da jeg var barn, var det konge. Nu not so much.
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af dernice »

Efterhånden er der vel ikke mange "Euro-klassikere" tilbage, som endnu ikke er/bliver genudsendt på dansk? Zoom har jo udsendt en stor del af de gamle F&T serier, og E-voke, Faraos og Shadowzone udsender også enkelte af de serier. Og de tilbageværende er nok de mindre populære serier, som der ikke er helt samme efterspørgsel på.
Måske derfor at Cobolt tak nej til de serier...
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Der findes i hundredevis af euroklassikere, der blev afbrudt på dansk eller som vi aldrig fik. Cobolt har meldt ud, at de kun vil udgive tidløse ting, hvilket jo indskrænker feltet betragteligt. Carsten mente ikke, "Tim & Thomas" kunne klare sig, men minsandten om ikke Zoom udgiver hele smøren, 40 albums af Will.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

dernice skrev: 10. mar 2021, 11:46 Efterhånden er der vel ikke mange "Euro-klassikere" tilbage, som endnu ikke er/bliver genudsendt på dansk? Zoom har jo udsendt en stor del af de gamle F&T serier, og E-voke, Faraos og Shadowzone udsender også enkelte af de serier. Og de tilbageværende er nok de mindre populære serier, som der ikke er helt samme efterspørgsel på.
Måske derfor at Cobolt tak nej til de serier...
Det kunne være interessant at se, hvor stor en markedsandel klassikerne reelt har i Danmark. Jeg vil tro, det er en mindre del. Der er ikke et eneste forlag, hvor de har større andel end newies. Vi associerer klassikerne med især Zoom, fordi de udgiver lidt flere end de andre forlag. E-voke er næsten lige så store som Zoom, men de har altså kun en to-tre klassikere på programmet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 161
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Peter Lyderik »

dernice skrev: 10. mar 2021, 11:46 Efterhånden er der vel ikke mange "Euro-klassikere" tilbage, som endnu ikke er/bliver genudsendt på dansk? Zoom har jo udsendt en stor del af de gamle F&T serier, og E-voke, Faraos og Shadowzone udsender også enkelte af de serier. Og de tilbageværende er nok de mindre populære serier, som der ikke er helt samme efterspørgsel på.
Måske derfor at Cobolt tak nej til de serier...
Hvis "Euro-klassikere" er det som jeg er vokset op med da jeg læste Fart og Tempo i mine unge dage, vil jeg mene ud fra hvad holdt af, og stadigvæk holder meget af, at der en del der mangler at blive udgivet som samlebind. Men husk, smag og behag.

Af Funcken parret: Den Hvide Rytter, Harald Viking, Dr. Silver, og toppen af poppen, Roland de Born.

Af Raymond Reding: Tim Corner (Vincent Larcher) og Sektion R.

Af Hermann: Jugurtha.
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af dernice »

Peter Lyderik skrev: 10. mar 2021, 18:54
Hvis "Euro-klassikere" er det som jeg er vokset op med da jeg læste Fart og Tempo i mine unge dage, vil jeg mene ud fra hvad holdt af, og stadigvæk holder meget af, at der en del der mangler at blive udgivet som samlebind. Men husk, smag og behag.

Af Funcken parret: Den Hvide Rytter, Harald Viking, Dr. Silver, og toppen af poppen, Roland de Born.

Af Raymond Reding: Tim Corner (Vincent Larcher) og Sektion R.

Af Hermann: Jugurtha.
Nu er jeg ikke selv fra F&T generationen, og jeg kender slet ikke de serier, du nævner der. Generelt set har vi vel fået alle de større og kendte Euroklassikere serier på samlebind/genoptryk?
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 161
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Peter Lyderik »

dernice skrev: 10. mar 2021, 19:43
Generelt set har vi vel fået alle de større og kendte Euroklassikere serier på samlebind/genoptryk?
Og de er?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti Stravonsky skrev: 10. mar 2021, 11:32 Dan Cooper ja tak.

Eric Hedspore. Ja tak. Den serie kan jeg MEGET godt lide.

De 4 esser. Well, da jeg var barn, var det konge. Nu not so much.
Jeg citerer mig selv. Eric Hedspore, mand. Det er da en lækker serie. Spændende all the way. Sådan husker jeg den, og afsted må vi til vores bibliotek her i Rønne. Den serie skal min Osvald lære at kende.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 10. mar 2021, 16:15Carsten mente ikke, "Tim & Thomas" kunne klare sig, men minsandten om ikke Zoom udgiver hele smøren, 40 albums af Will.
Det har jeg aldrig sagt. Jeg mener bare, det er en helt ligegyldig tegneserie. Dem udkommer der jo mange af faktisk :-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev: 10. mar 2021, 19:43
Peter Lyderik skrev: 10. mar 2021, 18:54
Hvis "Euro-klassikere" er det som jeg er vokset op med da jeg læste Fart og Tempo i mine unge dage, vil jeg mene ud fra hvad holdt af, og stadigvæk holder meget af, at der en del der mangler at blive udgivet som samlebind. Men husk, smag og behag.

Af Funcken parret: Den Hvide Rytter, Harald Viking, Dr. Silver, og toppen af poppen, Roland de Born.

Af Raymond Reding: Tim Corner (Vincent Larcher) og Sektion R.

Af Hermann: Jugurtha.
Nu er jeg ikke selv fra F&T generationen, og jeg kender slet ikke de serier, du nævner der.
Det er vel sagens kerne. Serier, der KUN har været i Fart og tempo, kendes kun af meget, meget modne mennesker med en god hukommelse og en svaghed for meget gammeldags tegneserier. Med andre ord meget få. Selv på fransk genudgives den slags jo stort set udelukkende i mikrooplag på altruistiske mikroforlag, hvis de overhovedet fås. Forholdsmæssigt ville det i Danmark svare til nanooplag på altruistiske nanoforlag.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fremtidige samlebind fra Cobolt

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 10. mar 2021, 23:35
GoogaMooga skrev: 10. mar 2021, 16:15Carsten mente ikke, "Tim & Thomas" kunne klare sig, men minsandten om ikke Zoom udgiver hele smøren, 40 albums af Will.
Det har jeg aldrig sagt. Jeg mener bare, det er en helt ligegyldig tegneserie. Dem udkommer der jo mange af faktisk :-)
Nu kan jeg ikke finde det, men mindes, at du sagde, der ikke ville være tilstrækkelig interesse for denne serie i dag. Og historierne er da også temmelig ligegyldige, men det er jo heller ikke dem, jeg køber T&T for. Jeg køber næsten ingen tegneserier for historierne. Så har romaner jo langt mere at byde på, i hvert fald for mig. Men T&T er jo så ikke mere ligegyldig, end at Will Desberg får monografier, kunstbøger, og egne udstillinger.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar