Nostalgi, euroklassikere, og lobbyvirksomhed

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Nostalgi, euroklassikere, og lobbyvirksomhed

Indlæg af GoogaMooga »

Med tidens ubønhørlige fremskriden vil det blive sværere og sværere for klassikere, ikke bare euroklassikere, men næsten alt, hvad der er gammelt. Og det, der er hot og topmoderne lige nu, vil også en dag møde samme kranke skæbne. Sådan er det bare, alt forgår. Vi skriver 2021, og man kan ikke forvente andet, end at nutidens læsere gerne vil have deres egen tid afspejlet i vedkommende historier. Det er fuldt forståeligt. Folk på 40 var end ikke født, da Tempo udkom med sidste nummer. Kan det overhovedet lade sig gøre at genoptage serier, der udkom på dansk for en kort bemærkning for 50 år siden? Selv i hjemlandene, Frankrig og Belgien, er mange klassikere henvist til fan-forlag og små oplag, de får næsten ingen opmærksomhed. Min lobbyvirksomhed har virket til en vis grad, nogle sejre er opnået, men spørgsmålet er bare, om der kan presses mere ud af den citron. Mon ikke det er lettere bare at lade stå til, og så være tilfreds med de sejre, vi har opnået. Efter at have lobbyet i 16 år, tvivler jeg på, at der kan opnås ret meget mere, og da jeg står temmelig alene med det, ender jeg bare med at gentage mig selv. Det ville være fedt, hvis Den Gyldne Fejebakke kunne fortsætte som en årlig pris, men derudover, tvivler jeg på, at jeg kan gøre ret meget mere.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar