Må vi opgive Cinebook?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af GoogaMooga »

Cinebook, ak, ja.... Nu har de postet frem til oktober, og der er ikke en skid nyheder blandt euroklassikerne. Kun de gamle travere vi stort set alle har på dansk. Der er lige en Buck Danny, som vi ikke fik, men selvfølgelig ikke af Victor Hubinon. Årene går, og der sker ikke en skid. Måske skal vi bare være taknemlige for de smuler, vi trods alt har fået. Her tænker jeg især på "Boule et Bill". IDW vil heller ikke lege med. Og Fanta er gået i baglås. Det ser ikke godt ud....

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 29. apr 2021, 22:23Cinebook, ak, ja.... Nu har de postet frem til oktober, og der er ikke en skid nyheder blandt euroklassikerne. Kun de gamle travere vi stort set alle har på dansk. Der er lige en Buck Danny, som vi ikke fik, men selvfølgelig ikke af Victor Hubinon. Årene går, og der sker ikke en skid. Måske skal vi bare være taknemlige for de smuler, vi trods alt har fået. Her tænker jeg især på "Boule et Bill". IDW vil heller ikke lege med. Og Fanta er gået i baglås. Det ser ikke godt ud....
De sammensætter vel deres udgivelsesprogram efter, hvilke serier de mener, deres amerikanske hjemmepublikum gerne vil have, og ikke efter, hvilke huller en dansk samler har i samlingen. Bulder og Bill floppede jo også i Danmark.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af GoogaMooga »

Bulder og hans ven Mozart storhitter i Belgien og Frankrig, oppe på over 50 albums. Roba er helt klart belgisk guldalder-tegner. Har ligefrem fået kunstbøger - ja, kunst.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af GoogaMooga »

Cinebook går ikke så meget efter de amerikanske købere. De distribueres til hele verden, hvilket også gør, at nogle ting må censureres, så de kan tækkes alle.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af Erling G-P »

Personligt køber jeg lidt fra Cinebook; bl.a Buck Danny. Desuden startede jeg med 'Alone' fra dem, før jeg vidste at den ville blive udgivet på dansk, så nu fortsætter jeg på engelsk. Desuden 'Bear's Tooth' af Yann & Henriet, om tre barndomsvenner i Tyskland før og under 2. verdenskrig, med den ene værende Hanna Reitsch. Alt er selvfølgelig nye ting, så har man ingen interesse i det, er Cinebook måske ikke til megen nytte..

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af GoogaMooga »

Erling G-P skrev: 30. apr 2021, 11:23 Personligt køber jeg lidt fra Cinebook; bl.a Buck Danny. Desuden startede jeg med 'Alone' fra dem, før jeg vidste at den ville blive udgivet på dansk, så nu fortsætter jeg på engelsk. Desuden 'Bear's Tooth' af Yann & Henriet, om tre barndomsvenner i Tyskland før og under 2. verdenskrig, med den ene værende Hanna Reitsch. Alt er selvfølgelig nye ting, så har man ingen interesse i det, er Cinebook måske ikke til megen nytte..

Venlig hilsen
Erling G-P
Alone, Red Baron, Spooks, Trent, og XIII Mystery er i hvert fald gode nok. Dér er det mere et spørgsmål om pladsmangel, end mangel på interesse. Det bedste ved Cinebook er nu stadig deres "Boule et Bill", netop fordi vi er udsultet med den serie herhjemme.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 29. apr 2021, 23:18 Cinebook går ikke så meget efter de amerikanske købere. De distribueres til hele verden, hvilket også gør, at nogle ting må censureres, så de kan tækkes alle.
Forbløffende nok sælges op mod 15 % efter sigende til samlere i Frankrig og Belgien.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 30. apr 2021, 22:37
GoogaMooga skrev: 29. apr 2021, 23:18 Cinebook går ikke så meget efter de amerikanske købere. De distribueres til hele verden, hvilket også gør, at nogle ting må censureres, så de kan tækkes alle.
Forbløffende nok sælges op mod 15 % efter sigende til samlere i Frankrig og Belgien.
Det er jeg meget overrasket over at læse. Måske er det fans, der gerne vil lære lidt engelsk?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 30. apr 2021, 22:46Måske er det fans, der gerne vil lære lidt engelsk?
Snarere folk der samler på deres yndlingsserier på så mange sprog som muligt.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af superboy »

Jeg kjøper Trent. En nydelig serie.
Vedhæftede filer
00000 trent.jpg
00000 trent.jpg (88.62 KiB) Vist 1893 gange
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Forståeligt. Jeg aner ikke, hvad det er. Men jeg kan lide coveret.
lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. jan 2006, 13:27

Re: Må vi opgive Cinebook?

Indlæg af lynet »

Berti Stravonsky skrev: 5. maj 2021, 20:14 Forståeligt. Jeg aner ikke, hvad det er. Men jeg kan lide coveret.
Nok fordi det er western-præget. Dem er du jo vild med :P
Besvar