Zoom vil udgive "Les Innommables Intégrale" af Didier Conrad

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Zoom vil udgive "Les Innommables Intégrale" af Didier Conrad

Indlæg af GoogaMooga »

Nu kan I glæde jer til den fedeste neoklassiker: "Les Innommables" fra Forlaget Zoom, af stjerneparret Yann og Conrad. Det var Conrad, som i Didier Conrad (!), et af de største franske talenter i nyere tid. Manden, der også tegnede "Hong Kong 1949" og "Bob Marone"!

Den danske titel bliver "De Unævnelige", men mon ikke, vi kommer til at nævne den mange gange fremover!

https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 0003479315

Billede

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Zoom vil udgive "Les Innommables Intégrale" af Didier Conrad

Indlæg af Carsten Søndergaard »

"Neoklassiker"? Burde du ikke kalde det for en neoeuroklassiker for at blive i din normale lingo? :mrgreen:

Men det er da en vildt interessant serie på mange måder. To gange forvist fra Spirou-bladet, den ene gang midt i en historie, på grund af utvetydig sex og vold og homoseksuelle og racistiske figurer. Cyklet rundt blandt forskellige franske albumforlag. Undervejs bandlyst af Glénat. Sjette album (oprindelig femte, men senere kom et bind 0) findes med tre alternative slutninger, en ubeslutsom, en romantisk og en fatalistisk, med hver sin forside og banderole som forklarede, hvad det gik ud på.

Hongkong 1949-albummet var et totalt flop for Interpresse i 1987, formentlig fordi det stilistisk lignede noget, der på den tid var ensbetydende med børnevenlighed. Og det kan historien minsandten ikke leve op til. Men tiderne har ændret sig. Herligt at Zoom vil udgive den.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom vil udgive "Les Innommables Intégrale" af Didier Conrad

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg ville også gerne se "Tigresse Blanche" på dansk, men kan ikke huske, hos hvem jeg har luftet tanken.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Zoom vil udgive "Les Innommables Intégrale" af Didier Conrad

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 20. maj 2021, 01:21 Jeg ville også gerne se "Tigresse Blanche" på dansk, men kan ikke huske, hos hvem jeg har luftet tanken.
Det er jo en spinoffserie til Les innommables, så mon ikke også den kommer fra Zoom? En fabelagtig feberfantasi af Yann og Conrad.
Besvar