Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Indlæg af GoogaMooga »

Hvis du hører til typen, der har det med at skubbe og udsætte købet af et nyt album, bør du vide, at Zoom ikke lagerfører i det uendelige. Det er der for så vidt ingen forlag, der gør, men nu Zoom har fået sat en tidsramme på, to år, så udgår en titel, uanset hvor lidt den har solgt.

https://www.facebook.com/ForlagetZoom.d ... 225498032/

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Indlæg af Gimli »

Hold da op, hvor er jeg glad for at jeg ikke er hoppet på Alan Falk. Der er ingen tvivl om, at jeg så ville være bagud i indkøbene, og også så meget, at jeg ikke ville nå at købe serien inden for en sådan tidsgrænse.

Håber at Zoom ser på forholdet mellem udgivelsestempo, seriestørrelse og lager-tid - for eller må jeg genoverveje størrere serier, hvis de udkommer i et meget højt tempo.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Indlæg af GoogaMooga »

Michael G. Nielsen har meddelt, at de lange serier såsom Blåfrakkerne, Tim & Thomas, Pondus, Allan Falk m.fl. fortsat haves på lager så længe de ikke er udsolgt. 2 års planen er mest for nye og kortere serier.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Indlæg af Gimli »

GoogaMooga skrev: 20. maj 2021, 08:50 Michael G. Nielsen har meddelt, at de lange serier såsom Blåfrakkerne, Tim & Thomas, Pondus, Allan Falk m.fl. fortsat haves på lager så længe de ikke er udsolgt. 2 års planen er mest for nye og kortere serier.
Det er helt fair - især når der er udmelding om sidste chance. Hvis man vil have en serie, må man jo også få den købt, der er jo tale om forretning.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Indlæg af Erling Søby »

Jeg kan godt forstå Zoom; lagerplads koster. Og hvad samlerne angår; hvis man ikke har fået købt en udgivelse to år efter den er udkommet, så har man nok ikke rigtigt et behov for at have den i samlingen.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Indlæg af dernice »

Ja, det giver god mening. Mon ikke en udgivelser sælger bedst de første 5-6 måneder, og herefter falder salget sikkert markant. Så de få eksemplarer de sælger efter 2 år, kan nok ikke betale for lageromkostningen. Og rigtig fin ide, med at give besked om "sidste udkald" :-)
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Indlæg af marius »

Jeg vil først blive urolig i forhold til at nå at anskaffe et eksemplar af en bestemt udgivelse, når Faraos på deres hjemmeside melder om få på lager.
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Zoom vil kun lagerføre en titel to år frem

Indlæg af dernice »

marius skrev: 20. maj 2021, 15:39 Jeg vil først blive urolig i forhold til at nå at anskaffe et eksemplar af en bestemt udgivelse, når Faraos på deres hjemmeside melder om få på lager.
Ja Faraos har i hvert fald stadig mange Zoom udgivelser på lager, som ellers er udgået. Så de køber formentlig ind til lager fremover direkte bestilling.
Besvar