ASTERIX Tome 39 - Astérix et le Griffon

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Hvordan så med dig og Astérix?

Første oplag, Gutenberghus/Egmont
1
17%
Første oplag minus UFO'en
0
Ingen stemmer
Første oplag + Didier Conrad
0
Ingen stemmer
Første oplag minus UFO'en, + Didier Conrad
1
17%
Cobolt hele vejen
2
33%
Cobolt + Didier Conrad
0
Ingen stemmer
Alt minus UFO'en
0
Ingen stemmer
Alt inklusive UFO'en
2
33%
 
Afgivne stemmer: 6

Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: ASTERIX Tome 39 - Astérix et le Griffon

Indlæg af Mogens »

Gimli skrev: 8. jun 2021, 00:35
Mogens skrev: 8. jun 2021, 00:25 Brormand samlede på dem i sin tid, så jeg har læst de fleste, men jeg har aldrig følt mig draget af at eje dem selv. :)
Så er det jo sådan det er. Hvad "drager" så?
Som de fleste andre herinde, blev jeg opflasket med Fart og Tempo. Min kære onkel havde en god samling, som vi altid kastede os frådende over, når vi var på besøg. Jeg kan dog mærke, at mine præferencer har ændret sig en smule i takt med, at jeg er blevet ældre, hvilket næppe er unormalt. Grundlæggende læser jeg tegneserier for at blive underholdt, så humor og spænding er i højsædet. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal udtrykke det, men jeg vil helst bare koble hjernen fra og ikke tænke så meget, når jeg fordyber mig i det kulørte univers. Jeg har ikke brug for at beskæftige mig med socialkritiske analyser eller dybtegående temaer, uanset hvad de må omhandle. Jeg vil bare underholdes. Min tidligere chef udtrykte det meget rammende, da han sagde, at han skal tænke så meget i løbet af arbejdsugen, at han bare gerne vil slå hjernen fra, når han går i biografen. Sådan har jeg det også med tegneserier (og biografture). :D

Jeg var i en tidlig alder fascineret af alt fra Hermanns hånd, fordi der var action for alle pengene. Det har faktisk holdt ved indtil for få år siden, hvor jeg har "opgivet" ham lidt, fordi jeg synes, at kvaliteten er begyndt at halte. Ellers læste jeg meget gerne serier som Blåfrakkerne, Sammy og De 4 Esser, men de er bare ikke mere det samme som dengang. Det samme gælder for serier som Bob Morane, Bruno Brazil og Rødskæg, som nu virker bedagede og lidt naive.

Nu er jeg vild med serier som SHI (wow, wow og atter wow), Undertaker, Gamle Gubber, Katanga og Largo Winch. For sidstnævntes vedkommende kan jeg ikke fatte, at den ikke har vundet større indpas i Danmark, for den er simpelthen genial, hvis man spørger mig. :D

Nu kom vi vist væk fra det oprindelige emne, som omhandlede Asterix, men forhåbentlig bliver vi tilgivet. :wink:
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: ASTERIX Tome 39 - Astérix et le Griffon

Indlæg af Gimli »

Fortsætter lige afstikkeren. Jeg er fuldstændig på bølgelængde mht. Largo Winch. Virkelige gode tegneserier, med tempo, spænding og typisk ret uforudsigelige historier. Konkurrerer klart med XIII vedr. van Hammes næstbedste serie. (Thorgal vinder).
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: ASTERIX Tome 39 - Astérix et le Griffon

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev: 9. jun 2021, 20:25 Fortsætter lige afstikkeren. Jeg er fuldstændig på bølgelængde mht. Largo Winch. Virkelige gode tegneserier, med tempo, spænding og typisk ret uforudsigelige historier. Konkurrerer klart med XIII vedr. van Hammes næstbedste serie. (Thorgal vinder).
Det mærkelige med Largo Winch og XIII er, at de to serier er helt sygt populære i Frankrig, kommer i enorme oplag (større end Thorgal) og har et kæmpe community, ligesom der findes film, tv-serier, computerspil og hvad har vi. Men de er aldrig rigtig slået igennem i andre lande. Svært at gennemskue, hvorfor det er sådan.
Besvar