Kragens Flugt intégrale med ekstra nam nam

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Kragens Flugt intégrale med ekstra nam nam

Indlæg af Mesterius »

benadikt skrev: 26. jun 2021, 10:47
Mesterius skrev: 26. jun 2021, 01:30
benadikt skrev: 26. jun 2021, 00:30 Den har jeg på norsk. Men jeg er ikke sikker på, at der er helt det samme indhold.

http://www.minetegneserier.no/pls/htmld ... E2EEE567BE
Egmont utga to bind med historien i 2008 og 2010: http://www.minetegneserier.no/pls/htmld ... 900367::NO:::
Mesterius, dit link virker ikke for mig. Når du kopierer link til Minetegneserier, må du ikke være indlogget.

http://www.minetegneserier.no/pls/htmld ... 41058368FA
Jeg var heller ikke innlogget på Minetegneserier. Det har jeg aldri vært. :)

Men hvordan man får en link til denne nettsiden til å fungere, har ofte vært noe av en gåte for meg. Det er faktisk en av de minst linkvennlige sidene jeg vet om. I dette tilfellet fulgte jeg linken du postet opprinnelig, gikk deretter videre til hovedkategorien for "Gibrat" (med begge albumene) og kopierte inn den nye link.

Hvordan gikk du frem for å få ovenstående link (som faktisk fungerer)?
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Kragens Flugt intégrale med ekstra nam nam

Indlæg af benadikt »

Mesterius skrev: 26. jun 2021, 13:55Jeg var heller ikke innlogget på Minetegneserier. Det har jeg aldri vært. :)

Men hvordan man får en link til denne nettsiden til å fungere, har ofte vært noe av en gåte for meg. Det er faktisk en av de minst linkvennlige sidene jeg vet om. I dette tilfellet fulgte jeg linken du postet opprinnelig, gikk deretter videre til hovedkategorien for "Gibrat" (med begge albumene) og kopierte inn den nye link.

Hvordan gikk du frem for å få ovenstående link (som faktisk fungerer)?
Jeg gættede bare, at du måske havde været indlogget. Når man er indlogget, virker linkene i hvert fald ikke for andre.
Men du har ret i, at Minetegneserier er besværlig at linke til. Derfor afprøver jeg nu altid linkene, før jeg bruger dem. Jeg forstår ikke helt, hvornår de ikke virker, udover at man i hvert fald ikke må være indlogget.
Jeg gik ind på "G", dernæst "(norsk) Gibrat" (hovedserie) og dernæst "Gibrat" (underserie).
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Kragens Flugt intégrale med ekstra nam nam

Indlæg af Mesterius »

benadikt skrev: 26. jun 2021, 14:32
Mesterius skrev: 26. jun 2021, 13:55Jeg var heller ikke innlogget på Minetegneserier. Det har jeg aldri vært. :)

Men hvordan man får en link til denne nettsiden til å fungere, har ofte vært noe av en gåte for meg. Det er faktisk en av de minst linkvennlige sidene jeg vet om. I dette tilfellet fulgte jeg linken du postet opprinnelig, gikk deretter videre til hovedkategorien for "Gibrat" (med begge albumene) og kopierte inn den nye link.

Hvordan gikk du frem for å få ovenstående link (som faktisk fungerer)?
Jeg gættede bare, at du måske havde været indlogget. Når man er indlogget, virker linkene i hvert fald ikke for andre.
Men du har ret i, at Minetegneserier er besværlig at linke til. Derfor afprøver jeg nu altid linkene, før jeg bruger dem. Jeg forstår ikke helt, hvornår de ikke virker, udover at man i hvert fald ikke må være indlogget.
Jeg gik ind på "G", dernæst "(norsk) Gibrat" (hovedserie) og dernæst "Gibrat" (underserie).
Jeg pleier også å avprøve linkene, men problemet er at selv når de virker hos meg i nettleseren jeg pleier å bruke (Google Chrome), er det ikke sikkert at de virker for andre. Etter å ha lest kommentaren din prøvde jeg linken min i en annen nettleser (Firefox), og DER virket den selvsagt ikke.

Det har tydeligvis noe å gjøre med om jeg selv har vært inne på linken på den samme nettleseren før. Da virker linken jeg kopierte, men den virker derimot ikke hvis jeg prøver den på en ny nettleser, eller hvis andre prøver den.

Jeg forstår ikke helt at en så innholdsrik, informativ og nyttig nettside som minetegneserier.no har et så upraktisk urlsystem. Det må ha vel ha vært en eller annen teknisk begrensning den gangen siden opprinnelig ble laget... men jeg skulle virkelig ønske at den fikk et nytt og mer brukervennlig system.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Kragens Flugt intégrale med ekstra nam nam

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 26. jun 2021, 02:10Han kunne godt bruge en streng redaktør, men de må vist ikke blande sig så meget i den enkelte side.
Det er næppe en generel parole, men afhænger nok en hel del af tegnerens personlighed og ikke mindst status.

Det kan også være, at Gibrat arbejder ligesom Bilal (som ingen får lov til at redigere). Han laver alle de enkelte ruder i løs vægt, og først når han har lavet dem alle, begynder han at sætte dem sammen som en slags puslespil, forstørre og formindske dem, tilføje tekster i dem og imellem dem osv. Derfor kan ingen få noget at se, før han er 100 % færdig. Der er ingen skitser, ingen layoutskitser, kun de helt færdige sider, alle på en gang.
Besvar