Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af GoogaMooga »

1954, 1956, 1958... Peyo er tilbage igen i definitive hc'er fra Faraos, kronologisk "Henrik og Hagbart" fra begyndelsen. Prisen er også overkommelig, 168 kr. pr. bind. Som en ekstra krølle får vi nu "Nissen i Klippeskoven" med den originale forside, som er langt at foretrække, da den svarer til Peyo's stil i 1954. I stedet for den mere kommercielle og runde stil fra den omtegnede forside i 1967.

Faraos stærke udspil i september, var der nogen, der sagde "euroklassiker"?

  • Nissen i klippeskoven
  • Greven af Gyllingehus
  • Den fortryllede fløjte
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Maximum »

Ja, som jeg skrev i en anden trad, sa er det en blandet glaede over de udkommer.
Godt da det jo er Euroklassiker, men da jeg har dem allerede sa er det jo kedligt at det ikke bliver samme format som Cobolt med ekstra materale.
Dog var der vist nogen der sagde at de ogsa udkommer samle boger med ekstra materiale, er det blevet bekraeftede? Og hvornar hvis det er sandt?
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af dernice »

Faraos har bekræftet at samelbindene inkl. ekstramateriale også udkommer. De sender først 7 H&H enkeltalbums på markedet.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg skal helt klart have intégralen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Maximum »

Tak for god bekraeftelse dernice!!
Saaaa, da jeg allerede har dem pa Dansk i SC og HC, sa vil jeg vente til samle bindene udkommer, lidt fjollede at have 3 samlinger :D
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af dernice »

Maximum skrev: 30. jun 2021, 01:46 Tak for god bekraeftelse dernice!!
Saaaa, da jeg allerede har dem pa Dansk i SC og HC, sa vil jeg vente til samle bindene udkommer, lidt fjollede at have 3 samlinger :D
Er H&H udgivet i hardcover? Er det ikke kun den sidste som er udgivet i HC?
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Maximum »

Du har ret, jeg har lige checkede og det er kun den sidste Orkens rose der er HC.
Jeg troede der var flere, og jeg troede det var Faraos Cigar der havde udgivet HC, men det var altsa Cobolt.
Jeg tror jeg havde forvekslet med Alix eller Lefranc, de er taet pa i nogle andre reoler, det er jo ogsa en blanding af SC og sa nye HC fra Faraos Cigar. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af GoogaMooga »

Syv albums på vej, og så har jeg hørt rygter om en intégrale til sidst. Kan det virkelig passe? Så må det være første gang, man har udgivet enkeltalbums og så intégralen umiddelbart efter!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mogens »

Christopher Ouzman bekræftede på Facebook tilbage i Juni, at Faraos har tænkt sig at udgive H&H komplet i samlebind og dét med tidlligere ikke udgivet materiale (en del sort hvid materiale som ikke har været udgivet i DK... og en masse mere...)!

Den kære Christopher har dog ikke bekræftet, hvornår det bliver, men mit personlige gæt er tidligst til næste år, da de jo udgiver de 7 enkeltstående album i hardcover i år, hvis papirkrisen ellers ikke udskyder udgivelserne.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev: 20. okt 2021, 00:17 Christopher Ouzman bekræftede på Facebook tilbage i Juni, at Faraos har tænkt sig at udgive H&H komplet i samlebind og dét med tidlligere ikke udgivet materiale (en del sort hvid materiale som ikke har været udgivet i DK... og en masse mere...)!

Den kære Christopher har dog ikke bekræftet, hvornår det bliver, men mit personlige gæt er tidligst til næste år, da de jo udgiver de 7 enkeltstående album i hardcover i år, hvis papirkrisen ellers ikke udskyder udgivelserne.
I sin tid skrev han også at de ville udgive Michel Vaillant.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 20. okt 2021, 23:20
I sin tid skrev han også at de ville udgive Michel Vaillant.
Hvad har det med sagen at gøre? H&H er en langt mere overkommelig opgave.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mogens »

Antaeus skrev: 20. okt 2021, 23:20 I sin tid skrev han også at de ville udgive Michel Vaillant.
Jeg kan ikke huske, hvad han sagde præcist om Michel Vaillant, men han lød rimelig klar i spyttet med hensyn til Henrik & Hagbart. Man kan jo påstå, at Faraos med udgivelsen af de enkeltstående album har klaret mere end halvdelen af arbejdet, for de behøver jo ikke at oversætte og opsætte alt igen i forbindelse med samlebindene.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mogens skrev: 20. okt 2021, 23:56
Antaeus skrev: 20. okt 2021, 23:20 I sin tid skrev han også at de ville udgive Michel Vaillant.
Jeg kan ikke huske, hvad han sagde præcist om Michel Vaillant, men han lød rimelig klar i spyttet med hensyn til Henrik & Hagbart. Man kan jo påstå, at Faraos med udgivelsen af de enkeltstående album har klaret mere end halvdelen af arbejdet, for de behøver jo ikke at oversætte og opsætte alt igen i forbindelse med samlebindene.
Det er jo det. Ganske fiffigt sådan set, så kan de finansiere det hele ved at genbruge det til to forskellige udgaver, som henvender sig til to forskellige målgrupper.

Og ingen tvivl om, at de faktisk kommer til at udgive H&H-samlebindene. For ellers havde Cobolt jo gjort det.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mogens »

Carsten Søndergaard skrev: 21. okt 2021, 00:08 Og ingen tvivl om, at de faktisk kommer til at udgive H&H-samlebindene. For ellers havde Cobolt jo gjort det.
Intet kan holde dem tilbage. Ikke engang den omsiggribende papirkrise. Henrik & Hagbart skal ud til folket, om det så skal være på genbrugt toiletpapir med brune kanter. :lol: :lol:
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Henrik og Hagbart i kronologisk hc serie, Faraos Klassikere

Indlæg af Mesterius »

Jeg fikk bare lyst til å linke til den nevnte tråden i Facebook-gruppen Tegneserieentusiaster fra 5. juni 2021, der Christopher Ouzman nevner at Henrik og Hagbart-samlebindene er på vei. Det tar jo alltid en evighet å finne noe igjen på Facebook når man vil referere til det. ;)

https://www.facebook.com/groups/3766706 ... 059077776/

Et medlem ved navn Casper Yde nevnte i denne tråd følgende beskjed som han hadde fått fra Faraos:
Der kommer PT 6 bind H&H og så kommer alle bind med forord og det hele i 4-5 bind.
Og lenger nede i tråden kom den bekreftende beskjed fra Christoper Ouzman:
H&H udkommer komplet i samlebind - Og det er også med tidligere ikke udgivet materiale - Så Casper Yde har ret:)
Nå ser jeg forresten til min skuffelse at Forlaget Faraos Cigarers utgivelser IKKE kan skaffes hos norske nettbokhandlere som Adlibris. De kan nok likevel bestilles til Norge, men det blir sikkert litt dyrere enn hvis et forlag med normal distribusjon utga dem.
Besvar