"Guy Lebleu" af Jean-Michel Charlier og Raymond Poïvet

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

"Guy Lebleu" af Jean-Michel Charlier og Raymond Poïvet

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har før skrevet om en anden Jean-Michel Charlier serie, "Michel Brazier", fra det lille fan-forlag, Fordis Patrimoine, og nu har jeg opdaget endnu et genoptryk af en euroklassiker af Charlier på dette forlag, nemlig spændingsserien "Guy Lebleu/Allô! D/M/A", der gik i Pilote i starten af 1960'erne. Jeg har ikke læst den, men den ser fortrinlig ud, og ville være noget, jeg kunne finde på at smide penge efter. Charlier selv er jo nærmest en garant for kvalitet.

Billede

fra amzon.fr:
Après qu’une bombe ait explosé à l’intérieur d’un avion de ligne long-courrier, notre jeune journaliste, concourant pour le meilleur reportage choisi par l’émission « Dix millions d’auditeurs », photographie l’un des passagers indemnes au comportement étrange, puisqu’il s’enfuit discrètement du lieu du désastre. L’un de ses collègues lui apprend qu’il s’agit de Martin Bormann. Comment un ancien haut dignitaire allemand du Troisième Reich peut-il encore être vivant de nos jours ? La première enquête de notre journaliste en herbe commence alors. Mission : élucider cette énigme et retrouver ce personnage prétendu mort en 1945 à la chute du régime Nazi.
Paru dans le journal Pilote du N.105 (26.10.61) au 134 (17.05.62)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: "Guy Lebleu" af Jean-Michel Charlier og Raymond Poïvet

Indlæg af Maximum »

Ja da, jeg er ogsa helt klart en kober!
Haber nogen vil satse pa den!
Besvar