Ny udgave af den definitive EP Jacobs biografi

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22998
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Ny udgave af den definitive EP Jacobs biografi

Indlæg af GoogaMooga »

Så er den her igen, i ny udgave, den definitive EP Jacobs biografi, som udkom på Casterman første gang i 2003. Det er selve chefen for Casterman's tegneserieafdeling, Benoît Mouchart, der er medforfatter på bogen. 379 sider, gennemillustreret, i større format.

Billede

fra amazon.fr:
Esthète à l'imagination féconde, baryton d'opéra à la gloire peu prospère, premier assistant d'Hergé, victime des préjugés de la censure française, Edgar P. Jacobs (1904-1987) a vécu sa carrière d'auteur comme une véritable damnation. Il aura pourtant signé un pacte d'éternité grâce à son œuvre dessinée et demeure dans la mémoire collective le créateur de Blake et Mortimer, apparus pour la première fois dans le journal Tintin le 26 septembre 1946. Les images inoubliables d'albums comme Le Mystère de la Grande Pyramide, La Marque Jaune et S.O.S. Météores?! n'ont cessé de faire rêver des générations de lecteurs.
Dans cette biographie définitive, nourrie de documents rares et de témoignages inédits, les auteurs font sortir de l'ombre la personnalité discrète, anxieuse et attachante de ce grand artiste qui n'avait jamais estimé opportun de parler de sa vie privée…

Benoît Mouchart est directeur du département bande dessinée des éditions Casterman. Il est également l'auteur d'essais consacrés aux œuvres de Brigitte Fontaine, Jean-Patrick Manchette et Michel Greg.
François Rivière est romancier, journaliste littéraire et scénariste de bande dessinée. Il est également l'auteur de nombreuses biographies, dont celles d'Agatha Christie, Patricia Highsmith et G. K. Chesterton.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8440
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Ny udgave af den definitive EP Jacobs biografi

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 25. aug 2021, 01:25Så er den her igen, i ny udgave, den definitive EP Jacobs biografi, som udkom på Casterman første gang i 2003. Det er selve chefen for Casterman's tegneserieafdeling, Benoît Mouchart, der er medforfatter på bogen. 379 sider, gennemillustreret, i større format.
Jeg så den godt i Jacobs-facebookgruppen - og nu er den bestilt takket være din reminder. :D
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22998
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ny udgave af den definitive EP Jacobs biografi

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 25. aug 2021, 11:39
GoogaMooga skrev: 25. aug 2021, 01:25Så er den her igen, i ny udgave, den definitive EP Jacobs biografi, som udkom på Casterman første gang i 2003. Det er selve chefen for Casterman's tegneserieafdeling, Benoît Mouchart, der er medforfatter på bogen. 379 sider, gennemillustreret, i større format.
Jeg så den godt i Jacobs-facebookgruppen - og nu er den bestilt takket være din reminder. :D
Jeg skal også have den. Selv om jeg skal hakke mig igennem teksten, ser jeg frem til alle illustrationerne. :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8440
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Ny udgave af den definitive EP Jacobs biografi

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 25. aug 2021, 12:59
Frank Madsen skrev: 25. aug 2021, 11:39
GoogaMooga skrev: 25. aug 2021, 01:25Så er den her igen, i ny udgave, den definitive EP Jacobs biografi, som udkom på Casterman første gang i 2003. Det er selve chefen for Casterman's tegneserieafdeling, Benoît Mouchart, der er medforfatter på bogen. 379 sider, gennemillustreret, i større format.
Jeg så den godt i Jacobs-facebookgruppen - og nu er den bestilt takket være din reminder. :D
Jeg skal også have den. Selv om jeg skal hakke mig igennem teksten, ser jeg frem til alle illustrationerne. :D
Så kom den med posten. En fin bog med masser af fransk tekst og en 16 siders billedsektion i midten.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar