BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af GoogaMooga »

* BREAKING * BREAKING * BREAKING *

Forlaget Fabel meddeler, at de har tegnet kontrakt til at udgive en vaskeægte euroklassiker, som vi aldrig har snakket om før. Den har tilmed gået i "Fart & Tempo". "Michaël Logan" hedder serien, som handler om en kommerciel pilot i Australien og alle hans farefulde eventyr. En god action-klassiker i stil med "Bernard Prince". Hermann har ovenikøbet tegnet forsiden til den belgiske bind 3. André Beautemps har tegnet denne spændende flyverserie, og det er godt og solidt håndværk, en serie, der bestemt er værd at eje.

Her er forsiderne til bind 1 og 2:
Vedhæftede filer
thumbnail.jpg
thumbnail (1).jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Gimli »

Det kan måske være af interesse, at det er van Hamme, som har skrevet historierne - fra det 3. Album. Fra 70'erne og op i 80'erne.
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Peter Lyderik »

Det var en af de serier i FT som ikke sagde mig noget, men bliver spændende at se som album.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Erling Søby »

Jeg erindrer den som en meget jævn spændingsserie, men for Jean van Hamme vil jeg tage den med. Og selvom han først rigtig finder formen, da vi kommer op i '80erne. Hans '70er-serier - især Arlequin, Mr. Magellan, Domino og Logan - er ikke rigtig noget at skrive hjem om.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Mogens »

Det er godt nok et stykke tid siden, at jeg har læst tegneserien, men "I dødens skygge", som blev skrevet af van Hamme og tegnet af Dany, var en rigtig god historie i mine øjne. Der kom vist en fortsættelse, som fandt sted 20 år efter opholdet i junglen, men den så vist aldrig dagens lys i Danmark.
Vedhæftede filer
I_dødens_skygge.jpg
I_dødens_skygge.jpg (44.83 KiB) Vist 1122 gange
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Erling Søby »

Jeg var meget begejstret for "I dødens skygge", dengang den gik i Fart & Tempo, men har også genlæst den i nyere tid - og dér var jeg ikke så begejstret længere. Set på afstand er den ret klichéfyldt; der er den gode helt, den kujonagtige pianist, den onde diktator og den smukke unge kvinde, helten forelsker sig i og ofrer sig for. Altsammen på baggrund af et flystyrt i junglen. I sen-'60erne og '70erne skrev van Hamme også nogle ting til Paul Cuvelier - Epoxy og Corentin Felt -, og de er væsentlig mere interessante i min optik. Og påbegyndte så Thorgal i 1977, men her skal man også et par albums ind i serien, før den rigtig bliver god. Derfra holder den så en imponerende høj standard de næste 30 års tid.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 26. sep 2021, 22:31Og påbegyndte så Thorgal i 1977, men her skal man også et par albums ind i serien, før den rigtig bliver god. Derfra holder den så en imponerende høj standard de næste 30 års tid.
Ahr, vel snarere en 50-års tid? ;-)

I hvert fald har han nu, i en alder af 82 år, skrevet det spritnye Blake og Mortimer-album, og det har han gjort godt. Jeg kan dog ikke fortælle noget om det, for det er forbudt indtil 19. november :o
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Erling Søby »

De 30 års tid, jeg hentyder til, er van Hammes run på Thorgal - ikke hans samlede værk, for det spænder rigtig nok over 50 år og lidt mere.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 26. sep 2021, 23:16 De 30 års tid, jeg hentyder til, er van Hammes run på Thorgal - ikke hans samlede værk, for det spænder rigtig nok over 50 år og lidt mere.
Ah, det ser jeg nu, my bad :oops:
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Mogens »

Jeg har aldrig læst Thorgal, men jeg er ovenud begejstret for Largo Winch, som van Hamme skrev de første 20 manuskripter til. Ej at forglemme XIII, som jo blev en større succes end den kære Largo (i det mindste i Danmark). :D
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mogens skrev: 26. sep 2021, 23:51 Jeg har aldrig læst Thorgal
Jeg vil bare advare: Hvis man først går i gang, slipper man den ikke 8)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af GoogaMooga »

Der kom en fortsættelse til "I Dødens Skygge" mange år senere - tilmed på engelsk!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Mogens »

Carsten Søndergaard skrev: 27. sep 2021, 00:56
Mogens skrev: 26. sep 2021, 23:51 Jeg har aldrig læst Thorgal
Jeg vil bare advare: Hvis man først går i gang, slipper man den ikke 8)
Det lyder, som om brugtvognsforhandleren er på spil, men tak for advarslen. :mrgreen:

Vi må se, hvad fremtiden bringer og om jeg lader mig lokke af et godt tilbud. Jeg har nu aldrig været vild med fantasy-genren, og tegningerne har ikke draget mig endnu (med en skjult reference til Misse Møhge). :D
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Erling G-P »

Mogens skrev: 27. sep 2021, 11:47
Carsten Søndergaard skrev: 27. sep 2021, 00:56
Mogens skrev: 26. sep 2021, 23:51 Jeg har aldrig læst Thorgal
Jeg vil bare advare: Hvis man først går i gang, slipper man den ikke 8)
Det lyder, som om brugtvognsforhandleren er på spil, men tak for advarslen. :mrgreen:

Vi må se, hvad fremtiden bringer og om jeg lader mig lokke af et godt tilbud. Jeg har nu aldrig været vild med fantasy-genren, og tegningerne har ikke draget mig endnu (med en skjult reference til Misse Møhge). :D
Den er ikke helt ved siden af, Carstens påstand :wink: Jeg havde aldrig læst Thorgal da den i sin tid startede - der var noget ved tegningerne i de tidlige albums der afholdt mig fra at starte på serien, og efterfølgende blev den én af de serier jeg bare ignorerede. I forbindelse med udgivelsen af samlebindene, besluttede jeg at give den en ny chance. Anskaffede hele serien med lidt benarbejde på omkringliggende biblioteker. Resten er historie, som man siger. Blev øjeblikkelig hooked, har købt alle samlebind indtil nu, samt alle 'Thorgals verden' albums. Har i øvrigt en høne at plukke med Carsten, som oprindeligt oplyste at de første to samlebind først ville blive udgivet på dansk efter at alle de andre var udgivet, da de jo tidligere var udkommet i mini formatet. De blev imidlertid udgivet meget før end forventet, hvorfor jeg nu har to aldeles overflødige samlebind på svensk stående...

Venlig hilsen
Erling
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: BREAKING NEWS: Forlaget Fabel udgiver Lombard klassiker, "Michaël Logan"

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling G-P skrev: 27. sep 2021, 18:41Har i øvrigt en høne at plukke med Carsten, som oprindeligt oplyste at de første to samlebind først ville blive udgivet på dansk efter at alle de andre var udgivet, da de jo tidligere var udkommet i mini formatet. De blev imidlertid udgivet meget før end forventet, hvorfor jeg nu har to aldeles overflødige samlebind på svensk stående...
Ah, beklager meget! Jeg tror nok at vi simpelthen nåede til den konklusion, at det simpelthen for dumt, at de ikke var tilgængelige, når vi nu fyrede op under de følgende samlebind. Og samtidig var de to Thorgal Magnum-bind ved at være udsolgt, og så var den jo helt gal. Sorry! Du kan trøste dig med (selv det nok ikke er nogen stor trøst), at der sidder svenskere ovre i Sverige med nu ubrugelige danske samlebind med Linda og Valentin :lol:
Besvar