Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af Erling Søby »

Det ville betyde, at jeg skulle fravælge ét album i en eksisterende udgivelsesrække og erstatte det med albums fra en anden udgivelsesrække. Det kommer aldrig til at ske. Jeg samler kun på komplette udgivelsesrækker, uanset om de måtte indeholde fejl. Alt andet er helt uantageligt og noget jeg klart må afvise.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af Mogens »

Indtil videre har jeg kun nået at anskaffe mig samlebind 1 og 2, men den manglende side i bind 4 (løssiden) afholder mig umiddelbart ikke fra at købe resten af serien, uanset hvor ærgerlig fejlen må være.

Jeg har det LANGT sværere med følgende omstændigheder:

1. Valget af farver, som ikke yder tegningerne retfærdighed, men det er jo ikke Zooms skyld, da de blot udgiver dét materiale, de får stillet til rådighed.

2. Valget af den lille skriftstørrelse (font), selvom der er plads nok i taleboblerne til én større. Dette er et bevidst valg af Zoom, som jeg på ingen som helst måde kan forstå. Jeg vil gå så langt og påstå, at det er pisse irriterende, men måske er jeg bare blevet gammel og gnaven (og har brug for et forstørrelsesglas).

Jeg har vist alle album med den kære Bruno på tysk og må erkende, at de korte historier, der optræder i det danske samlebind 4, ikke er dem, der efterlader et varigt indtryk, hvorfor løssiden ikke bør være udslagsgivende for, om man køber udgivelsen eller ej.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af Erling Søby »

Der er så nyt fra Zoom på FB om løsningen:

Kære læser,
Bruno Brazil historien i bog 4 stopper ret brat på side 69.
Det var ikke helt meningen. Vi har igen været udsat for et digitalt drilleri da materialet skulle klargøres til trykkeriet.
Desværre så vi ikke at siden var røget ud og nu er bogen altså trykt.
Vi har besluttet ikke at lave nyt oplag. Dels af miljømæssige hensyn og også da det lige for tiden er vanskeligt overhovedet at få trykt et nyt oplag af bogen før om flere måneder.
I stedet får vi trykt den manglende side som bliver lagt med bogen. Har du købt bogen uden den famøse side så kontakt venligst forlaget på info@forlagetzoom.dk
Vi kan sende siden nu via email og sende en trykt side når vi modtager den.
Vi beklager meget. Bogen kommer i salg igen så snart der er indlagt rettet side.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 9. nov 2021, 11:38 Der er så nyt fra Zoom på FB om løsningen:


Vi har besluttet ikke at lave nyt oplag. Dels af miljømæssige hensyn og også da det lige for tiden er vanskeligt overhovedet at få trykt et nyt oplag af bogen før om flere måneder.
I betragtning af, at jeg har ventet i over fyrre år på disse samlebind, kunne jeg nu sagtens vente flere måneder på et nyt oplag. Og miljøet? Det ville ikke ændre en tøddel ved noget.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af maxus »

Miljøet er nok snarere en metafor for penge, men så kunne de dog skrive det... Vi må se hvor mange stavefejl og forglemmelser dette album indeholder i tillæg til den manglende side - not impressed med deres 'kvalitetskontrol' for at sige det mildt :roll:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev: 8. nov 2021, 23:11 Indtil videre har jeg kun nået at anskaffe mig samlebind 1 og 2, men den manglende side i bind 4 (løssiden) afholder mig umiddelbart ikke fra at købe resten af serien, uanset hvor ærgerlig fejlen må være.

Jeg har det LANGT sværere med følgende omstændigheder:

1. Valget af farver, som ikke yder tegningerne retfærdighed, men det er jo ikke Zooms skyld, da de blot udgiver dét materiale, de får stillet til rådighed.

2. Valget af den lille skriftstørrelse (font), selvom der er plads nok i taleboblerne til én større. Dette er et bevidst valg af Zoom, som jeg på ingen som helst måde kan forstå. Jeg vil gå så langt og påstå, at det er pisse irriterende, men måske er jeg bare blevet gammel og gnaven (og har brug for et forstørrelsesglas).

Jeg har vist alle album med den kære Bruno på tysk og må erkende, at de korte historier, der optræder i det danske samlebind 4, ikke er dem, der efterlader et varigt indtryk, hvorfor løssiden ikke bør være udslagsgivende for, om man køber udgivelsen eller ej.
Enig, det er en ret ærgerlig fejl og løssider er virkelig irriterende, men samler jeg på en serie så vil det ikke afholde mig fra at købe den og jeg kunne ikke drømme om at købe resten af historierne som er i 4'eren i norsk Tempo i stedet. Så skulle det være helt helt helt galt.

Og ja farvevalget er ikke en fordel, som vi også havde fokus på i anmeldelsestråden af det første Brazil samlebind.
Jeg kan ikke huske at skriftstørrelsen iirriterede mig, men ja en for lille skrift duer heller ikke.

Og så er det ærgerligt at høre at de små historier ikke efterlader et varigt indtryk, det er åbenbart kun de lange historier som er noget værd, hvis du har ret i dit udsagn.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af Erling Søby »

Antaeus:
Og så er det ærgerligt at høre at de små historier ikke efterlader et varigt indtryk, det er åbenbart kun de lange historier som er noget værd, hvis du har ret i dit udsagn.
Dér er jeg kun halvt enig. Det første album i bindet (opr. album 10) med de fem tidlige historier og rammehistorien, som er en opfølger på album 9, er bestemt værd at læse som en optakt til og afslutning på albumhistorierne.

Det andet album i bindet (opr. album 11) med de tre korte historier fra Super Tintin og de seks sider fra det uafsluttede album, er derimod en tynd affære, som ikke bidrager med meget. Det skal kun læses for fuldstændighedens skyld.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af Mogens »

Det kan være, at jeg blot skal give de korte historier en ny chance, men jeg tvivler ærlig talt på, at samlebind 4 bliver en udgivelse jeg ofte hiver ud af reolen. :wink:

Jeg har dog ikke erhvervet mig samlebind 4 endnu og undrer mig over, at prisen er den samme som for de øvrige samlebind, selvom sideantallet er ét andet. Er der noget, jeg har overset eller findes der en fornuftig forklaring? :?
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af maxus »

Den officielle forklaring er formentlig de almene prisstigninger som følge af corona, men det slår generelt mere igennem hos zoom end andre steder, så vidt jeg kan se… :?
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af Mogens »

Zoom havde lavet et opslag om rettelsesarket til samlebind 4 på Facebook, hvor jeg også så min chance til at spørge ind til prisen. De svarede, at de lavede kontrakten baseret på en ens udsalgspris på alle 4 bøger. :wink:
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af benadikt »

Bruno Brazil 2 og 3 er endnu i handelen, mens 4 er udsolgt hos de fleste (bortset fra Faraos). Kan meddelelsen om fejlen have ØGET salget??
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev: 2. jul 2022, 12:40 Kan meddelelsen om fejlen have ØGET salget??
:o
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af Antaeus »

benadikt skrev: 2. jul 2022, 12:40 Bruno Brazil 2 og 3 er endnu i handelen, mens 4 er udsolgt hos de fleste (bortset fra Faraos). Kan meddelelsen om fejlen have ØGET salget??
Nej, det ville godt nok være mærkeligt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Der mangler en side i det nye Bruno Brazil-samlebind

Indlæg af benadikt »

benadikt skrev: 2. jul 2022, 12:40Bruno Brazil 2 og 3 er endnu i handelen, mens 4 er udsolgt ...
Nu er de alle væk, så der kan ikke have været den store forskel. (Men de fås alle hos Faraos).
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar