Fransk science fiction klassiker: "Les Pionniers de l'Espérance"

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Fransk science fiction klassiker: "Les Pionniers de l'Espérance"

Indlæg af GoogaMooga »

Nu fortsættes Patrimoine intégralen af en af de største franske science fiction klassikere, "Les Pionniers de l'Espérance". Serien gik oprindeligt fra 1945 til 1973, og er skabt af to franskmænd, forfatteren Roger Lecureux og tegneren Raymond Poïvet. Den har haft en omskiftelig tilværelse både i dens originale føljeton-form og som genoptryk. Den fik sin debut som farveserie i "Vaillant" i 1945, og endte som sh serie i "Pif Gadget" i 1973. Det seneste bind 10 genoptrykker de otte historier, der gik i "Pif Gadget" i 1969, så vi har et stykke vej endnu før den endelige afslutning på et af de mest ambitiøse Patrimoine projekter i Frankrig til dato. En fuldstændig uomgængelig science fiction klassiker, der stilistisk befinder sig et sted mellem Jean-Claude Forest ("Barbarella") og Paul Gillon ("Les naufragés du temps"). Ukendt i Danmark, så gør jer ikke nogen forhåbninger om en dansk oversættelse.

Folk, der tror, at vi har fået alt det væsentlige fransk-belgiske på dansk bør få stukket dette nye bind i hovedet:

Billede

Les pionniers de l'esperance, integrale t.10

amazon.fr:
Voici une des premières bandes dessinées de science-fiction française.
Une équipe de scientifiques composée de deux couples : Thanga et Maud, Rodion et Tsin-Lu parcourent l’univers afin de porter des messages de paix et de progrès.
Le scénariste Roger Lécureux nous entraine dans des aventures empruntes d’humanité, servies par un dessin époustouflant de Raymond Poïvet. Cette bande dessinée créée en 1945 et qui a marqué les générations, fut éditée très partiellement,
et de manière disparate : Cette intégrale FORDIS PATRIMOINE comptera 13 volumes d’environ 160 pages.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Fransk science fiction klassiker: "Les Pionniers de l'Espérance"

Indlæg af Antaeus »

Jeg kender den ikke, men hvis den er noget værd så m du se om du kan overbevise E-voke.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fransk science fiction klassiker: "Les Pionniers de l'Espérance"

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 28. nov 2021, 14:59 Jeg kender den ikke, men hvis den er noget værd så m du se om du kan overbevise E-voke.
Nej, jeg er ved at køre træt i lobby-arbejdet. Desuden er den delvist i sh, og det er sværere at sælge herhjemme. Jeg læser fransk næsten hver dag, og jeg har tænkt mig at banke det op på et højere niveau med et lyn-kursus.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar