Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 9. jan 2022, 00:32
Mesterius skrev: 9. jan 2022, 00:30
GoogaMooga skrev: 9. jan 2022, 00:27

Hvis vi får obskure euroklassikere, bliver det ikke fra Cobolt.
Tja... en definisjonssak, kanskje. Men poenget passer like godt på Zoom. Hvor mange mindre kjente euroklassikere tror du de hadde tatt sjansen på å utgi hvis de ikke fra før av hadde serier som ga gode penger i kassen?
Ja, Zoom ville være et mere passende eksempel på cash cows, der afføder obskuriteter. Vi er enige, men taler forbi hinanden.
Tja. Jeg ville ha tenkt på Luftens ørne som en relativt sett obskur serie i skandinavisk sammenheng. Men den er kanskje ikke obskur i målestokken du bruker. Er selvsagt enig i at Zoom og E-Voke (eksempelvis) har utgitt en del serier som er MER obskure.

Det har kanskje også litt å gjøre med forskjellene Danmark-Norge, siden førstnevnte land har hatt veldig mange flere serier utgitt i albumformat enn sistnevnte.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Antaeus »

I Danmark er der udgivet en hel del Luftens Ørne album, så den kan vist ikke regnes som obskur serie.
Jeg er enig i at vi skal til andre forlag end Cobolt (i hvert fald dømt på deres hidtidige udgivelser). Her er Zoom og E-voke noget bedre bud.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 9. jan 2022, 00:40 I Danmark er der udgivet en hel del Luftens Ørne album, så den kan vist ikke regnes som obskur serie.
Jeg er enig i at vi skal til andre forlag end Cobolt (i hvert fald dømt på deres hidtidige udgivelser). Her er Zoom og E-voke noget bedre bud.
Ja, jeg ser den har fått 16 album på dansk, mot Norges 4. Dog, den har ikke vært i trykk siden 1987 hvis jeg leser ComicWiki riktig.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev: 8. jan 2022, 22:24Denne tråden gir et fint bilde av noen av forumets "running gags". Jeg klager igjen på at det utgis så lite Tintin i Norge. Googa klager igjen på at det utgis så mye Tintin. Frank nevner igjen den komplette 7-bindsversjon av Hergés liv og værk, som Carsten har bedyret flere ganger at det aldri vil bli en dansk utgave av.
... og det hele rundes af med spørgsmål til Carsten om, hvordan det egentlig går med planerne for Cobolts diverse samleserier (som regel Natacha). :lol:

Men indrøm, at det ville være lækkert med en norsk udgave.
Antaeus skrev: 9. jan 2022, 00:40I Danmark er der udgivet en hel del Luftens Ørne album, så den kan vist ikke regnes som obskur serie.
Er der stort set ikke udgivet alle albumlange Luftens Ørne-historier på dansk, skrevet af Charlier?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 9. jan 2022, 00:57
Mesterius skrev: 8. jan 2022, 22:24Denne tråden gir et fint bilde av noen av forumets "running gags". Jeg klager igjen på at det utgis så lite Tintin i Norge. Googa klager igjen på at det utgis så mye Tintin. Frank nevner igjen den komplette 7-bindsversjon av Hergés liv og værk, som Carsten har bedyret flere ganger at det aldri vil bli en dansk utgave av.
... og det hele rundes af med spørgsmål til Carsten om, hvordan det egentlig går med planerne for Cobolts diverse samleserier (som regel Natacha). :lol:
Og svaret blir utvilsomt at jo, jo, de er på vei alle sammen. ;)

Natacha sluttet jeg forøvrig å kjøpe etter bind 3, på grunn av Cobolts redaksjonelle beslutning om å dele opp album 11 og 12 over to bind. "Det store væddemål" / "Den blinde passager" er favoritthistorien min i Natacha-serien, og jeg kunne godt tenke meg å eie den mellom stive permer. Men delt opp over to forskjellige samlebind i stive permer? Det ble mindre appellerende, skal jeg innrømme.
Frank Madsen skrev: 9. jan 2022, 00:57Men indrøm, at det ville være lækkert med en norsk udgave.
Det ville det utvilsomt (selv om jeg kanskje måtte ha skaffet en ny bokhylle hvis jeg skulle kjøpe dem). Men det ville også vært lekkert med norske utgaver av retroalbumene med Tintin i farger, og av retroalbumene i sort-hvitt. For ikke å snakke om nye norske utgaver av standardalbumene. Da ville det liksom vært mer av en overordnet grunn til å utgi et 7-binds-verk som i stor grad handler om disse tegneseriene.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Antaeus »

Frank Madsen skrev: 9. jan 2022, 00:57

Er der stort set ikke udgivet alle albumlange Luftens Ørne-historier på dansk, skrevet af Charlier?
Hvis man samtidig inkluderer at de skal være tegnet af Uderzo eller Jije så ser det sådan ud. Der er lige et par historier i Fart & Tempo, som måske kunne være interessante at få ud på album form.

Ellers så er der kun samlebindskvalitet og ekstramateriale der skal trække, men det er jo også gode parametre hvis man har album som måske ikke er helt stabile. Personligt overvejer jeg umiddelbart kun det første samlebind.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af ovemunk »

Antaeus skrev: 9. jan 2022, 13:24
Frank Madsen skrev: 9. jan 2022, 00:57

Er der stort set ikke udgivet alle albumlange Luftens Ørne-historier på dansk, skrevet af Charlier?
Hvis man samtidig inkluderer at de skal være tegnet af Uderzo eller Jije så ser det sådan ud. Der er lige et par historier i Fart & Tempo, som måske kunne være interessante at få ud på album form.

Ellers så er der kun samlebindskvalitet og ekstramateriale der skal trække, men det er jo også gode parametre hvis man har album som måske ikke er helt stabile. Personligt overvejer jeg umiddelbart kun det første samlebind.
Det første er så også det eneste jeg kunne finde på at købe for at få "Starten" på sagaen det irriterer mig bare at jeg så også får to albums jeg allerede har, nemlig "Kampen om Prototypen" og "Storkeeskadrillien". Jeg håber ekstramaterialet kan berettige købet.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

ovemunk skrev: 9. jan 2022, 14:25
Antaeus skrev: 9. jan 2022, 13:24
Frank Madsen skrev: 9. jan 2022, 00:57

Er der stort set ikke udgivet alle albumlange Luftens Ørne-historier på dansk, skrevet af Charlier?
Hvis man samtidig inkluderer at de skal være tegnet af Uderzo eller Jije så ser det sådan ud. Der er lige et par historier i Fart & Tempo, som måske kunne være interessante at få ud på album form.

Ellers så er der kun samlebindskvalitet og ekstramateriale der skal trække, men det er jo også gode parametre hvis man har album som måske ikke er helt stabile. Personligt overvejer jeg umiddelbart kun det første samlebind.
Det første er så også det eneste jeg kunne finde på at købe for at få "Starten" på sagaen det irriterer mig bare at jeg så også får to albums jeg allerede har, nemlig "Kampen om Prototypen" og "Storkeeskadrillien". Jeg håber ekstramaterialet kan berettige købet.
Ifølge Carsten inneholder første bind to historier som aldri har vært utgitt som danske album tidligere, kun i Fart og Tempo. Men du har kanskje det ene av dem i føljetongform?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Antaeus »

Du kan se hvad der er udgivet her:

https://comicwiki.dk/wiki/Luftens_%C3%98rne
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 10. jan 2022, 22:07 Du kan se hvad der er udgivet her:

https://comicwiki.dk/wiki/Luftens_%C3%98rne
Ja, og ifølge den oversikten er de franske album 1 og 2 aldri utgitt i albumform på dansk.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 10. jan 2022, 22:15
Antaeus skrev: 10. jan 2022, 22:07 Du kan se hvad der er udgivet her:

https://comicwiki.dk/wiki/Luftens_%C3%98rne
Ja, og ifølge den oversikten er de franske album 1 og 2 aldri utgitt i albumform på dansk.
Det har vi allerede skrevet i ovenstående, det er derfor især det første samlebind er interessant.
Jeg har dem så også i Fart & Tempo, men som album (samlebind vil være bedre).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 10. jan 2022, 23:45det er derfor især det første samlebind er interessant.
Jeg har dem så også i Fart & Tempo, men som album (samlebind vil være bedre).
Men hvad så, betyder det, at du måske kun vil anskaffe de samlebind, der indeholder ikke-tidligere-som-album-på-dansk-udgivne album? Så du måske vil anskaffe samlebind 1, samlebind 5, samlebind 10, 11, 12 osv.? Og så stille de gamle enkeltalbum ind imellem, som de passer i den kronologiske rækkefølge (hvilket jo ikke passer med den gamle albumnummerering)?

Der er som sagt også en hel del af de korte historier (à 16 sider), som ikke har været hverken i album, Fart og tempo, Jetbøger eller Zack tidligere. De fordeler sig ud over adskillige samlebind.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 10. jan 2022, 23:45
Mesterius skrev: 10. jan 2022, 22:15
Antaeus skrev: 10. jan 2022, 22:07 Du kan se hvad der er udgivet her:

https://comicwiki.dk/wiki/Luftens_%C3%98rne
Ja, og ifølge den oversikten er de franske album 1 og 2 aldri utgitt i albumform på dansk.
Det har vi allerede skrevet i ovenstående, det er derfor især det første samlebind er interessant.
Jeg har dem så også i Fart & Tempo, men som album (samlebind vil være bedre).
Nå, jeg kan ellers ikke huske at noen andre har nevnt det i denne tråden? Men kanskje jeg overså det.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg forstår ikke helt Antaeus' beslutning om kun at købe de bind, der indeholder ikke-udgivent materiale. Han, der elsker at se på rygge side om side i reoler. Om noget skal Luftens Ørne da købes i dens helhed. Det bliver en af de flotteste og bedste serier, vi overhovedet får på dansk.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af ovemunk »

GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 07:53 Jeg forstår ikke helt Antaeus' beslutning om kun at købe de bind, der indeholder ikke-udgivent materiale. Han, der elsker at se på rygge side om side i reoler. Om noget skal Luftens Ørne da købes i dens helhed. Det bliver en af de flotteste og bedste serier, vi overhovedet får på dansk.
Det forstår jeg til gengæld udemærket, jeg er nemlig kun interesseret i historierne og ret jævnt ligeglad med udseendet af indbindingen. :wink:
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Besvar