Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

"Luftens Ørne" optager mig meget i disse dage. Det har været den mest efterspurgte euroklassiker de sidste ti år (nr. 2 er "Michel Vaillant", men den er der ingen, der magter). For mig at se bliver "Luftens Ørne" Cobolt's flagskib. Det bliver den første euroklassiker intégrale fra Cobolt, hvor der bliver føjet væsentligt til den samlede pulje, altså ting, vi mangler på dansk. Min drøm er at få "Jerry Spring" i mål (med et stærkt begrænset oplag af et omtryk af bind 3) og "Luftens Ørne" i mål. Jeg har heller ikke opgivet tanken om at få "Valhardi" ud på dansk. Men tilbage til "Luftens Ørne", det er lidt nervepirrende. Vil den sælge godt nok? Bliver den fejlfri? Jeg kan ikke bære tanken om sider i forkert rækkefølge, en pludselig side på svensk, eller gud forbyde det, en manglende side. Det skal bare lykkes. Vi har kun denne ene mulighed. Jeg krydser fingre.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Erling Søby »

Hvis du virkelig gerne vil være med til at sikre den slags udgivelser, så lad være med at boykotte dem, selvom der måtte være et ombyttet opslag eller et rettelsesblad vedlagt. Hvis vi alle boykottede på grund af den slags, så er det stensikkert, at økonomien i serie ville lide skibbrud.

Men ellers er det godt nok med Luftens Ørne. Det er jo Charlier, den bedste af de klassiske spændingsforfattere (sammen med van Hamme), så jeg skal da have den. Hvad angår resten af Jijes produktion, så nej tak. Den lever jeg fint med foruden.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Vi har haft den snak. Du glemmer, at den franske udgave er en mulighed for mig, hvis det går helt galt. Du ved også godt, at jeg nok er den eneste, eller en af de få, med denne disposition. Så der bliver ikke noget skibbrud, med mindre 399,- kroner er afgørende, og det er det ikke.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 4. jan 2022, 19:54Det bliver den første euroklassiker intégrale fra Cobolt, hvor der bliver føjet væsentligt til den samlede pulje, altså ting, vi mangler på dansk.
Arh, der er nu også en hel del ting i Franka-samlebindene, som ikke er udgivet på dansk før. Og der kommer endnu mere.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mogens »

Ikke for at slikke Carsten bagi, men jeg er rimelig fortrøstningsfuld, når det kommer til denne udgivelse, for Cobolt er for mig at se indbegrebet af høj kvalitet. Ja, der kan stadig ske fejl, men i sidste ende er vi alle blot mennesker af kød og blod. :wink:

Jeg har allerede alle de danske udgivelser med Luftens Ørne stående i reolen, men samlebindene skal helt klar erhverves, også selv om der skulle have indsneget sig en lille fejl. :)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 4. jan 2022, 19:54Bliver den fejlfri? Jeg kan ikke bære tanken om sider i forkert rækkefølge, en pludselig side på svensk
Det kunne ellers være ret hyl, hvis der pludselig var 3-4 sider, hvor Tanguy og Laverdure uden nærmere forklaring fløj rundt i Saab 35 Draken, hvorefter de igen sad i deres Mirage III. :lol: :lol: :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mogens »

Frank Madsen skrev: 4. jan 2022, 23:24
GoogaMooga skrev: 4. jan 2022, 19:54Bliver den fejlfri? Jeg kan ikke bære tanken om sider i forkert rækkefølge, en pludselig side på svensk
Det kunne ellers være ret hyl, hvis der pludselig var 3-4 sider, hvor Tanguy og Laverdure uden nærmere forklaring fløj rundt i Saab 35 Draken, hvorefter de igen sad i deres Mirage III. :lol: :lol: :lol:
Er du ude på at give Googa et hjerteanfald, der bliver så kraftigt, at han vil rotere i sin grav i årevis?! :lol: :lol:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Carsten Søndergaard »

I hvert fald står Luftens Ørne samlebind 1 nu til at udkomme 12. maj (uanset at der står 10. marts på Cobolts hjemmeside lige nu).

Så må dommerne jo på arbejde derefter :-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 4. jan 2022, 23:01
GoogaMooga skrev: 4. jan 2022, 19:54Det bliver den første euroklassiker intégrale fra Cobolt, hvor der bliver føjet væsentligt til den samlede pulje, altså ting, vi mangler på dansk.
Arh, der er nu også en hel del ting i Franka-samlebindene, som ikke er udgivet på dansk før. Og der kommer endnu mere.
Ja, det er også rigtigt, den bør nævnes. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 4. jan 2022, 23:01
GoogaMooga skrev: 4. jan 2022, 19:54Det bliver den første euroklassiker intégrale fra Cobolt, hvor der bliver føjet væsentligt til den samlede pulje, altså ting, vi mangler på dansk.
Arh, der er nu også en hel del ting i Franka-samlebindene, som ikke er udgivet på dansk før. Og der kommer endnu mere.
Og bindet med album 9 er stadig planlagt som det aller siste i bokserien?

Skal innrømme at jeg ennå ikke har bestemt meg for om jeg skal kjøpe dette albumet brukt eller bare vente mange år med å kjøpe flere av bøkene.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mirko Woelck »

Mens vi venter, så kan man nyde denne blå... næsten cobolt blå (?) Hjemmet 15+16 fra 1948. Forlaget som udgivet flest titler med kendte flyvende objekter, såkaldte "KFO'er", med vinger.

Der var vist en grund til jeg samlede magasinet op.

Hvem er god til flykending vedrørende KFO'en i baggrunden ? UFO er udelukket...

blå-coboltblå_.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Pokkerme' for et velholdt eksemplar!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 588
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af ovemunk »

Mirko Woelck skrev: 5. jan 2022, 07:05 Mens vi venter, så kan man nyde denne blå... næsten cobolt blå (?) Hjemmet 15+16 fra 1948. Forlaget som udgivet flest titler med kendte flyvende objekter, såkaldte "KFO'er", med vinger.

Der var vist en grund til jeg samlede magasinet op.

Hvem er god til flykending vedrørende KFO'en i baggrunden ? UFO er udelukket...


blå-coboltblå_.jpg
KZ 2 Træner
Vedhæftede filer
1641375026394.jpg
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 4. jan 2022, 23:01
GoogaMooga skrev: 4. jan 2022, 19:54Det bliver den første euroklassiker intégrale fra Cobolt, hvor der bliver føjet væsentligt til den samlede pulje, altså ting, vi mangler på dansk.
Arh, der er nu også en hel del ting i Franka-samlebindene, som ikke er udgivet på dansk før. Og der kommer endnu mere.
Det er vel slet ikke i samme kategori, som historier der ikke er udgivet i Luftens Ørne.
Hvor meget taler vi om med Franka, er det ikke bare nogle enkelte sider i nogle historier (og så en del ekstramateriale)?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 5. jan 2022, 01:29Og bindet med album 9 er stadig planlagt som det aller siste i bokserien?
Ahr, nok ikke som det allersidste :-)
Besvar