Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

ovemunk skrev: 11. jan 2022, 09:38
GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 07:53 Jeg forstår ikke helt Antaeus' beslutning om kun at købe de bind, der indeholder ikke-udgivent materiale. Han, der elsker at se på rygge side om side i reoler. Om noget skal Luftens Ørne da købes i dens helhed. Det bliver en af de flotteste og bedste serier, vi overhovedet får på dansk.
Det forstår jeg til gengæld udemærket, jeg er nemlig kun interesseret i historierne og ret jævnt ligeglad med udseendet af indbindingen. :wink:
Nej, mange af mine tegneserier er i kasser, så det betyder heller ikke det helt store her. Men går man intégrale-vejen, er det alt eller intet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 10:55
ovemunk skrev: 11. jan 2022, 09:38
GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 07:53 Jeg forstår ikke helt Antaeus' beslutning om kun at købe de bind, der indeholder ikke-udgivent materiale. Han, der elsker at se på rygge side om side i reoler. Om noget skal Luftens Ørne da købes i dens helhed. Det bliver en af de flotteste og bedste serier, vi overhovedet får på dansk.
Det forstår jeg til gengæld udemærket, jeg er nemlig kun interesseret i historierne og ret jævnt ligeglad med udseendet af indbindingen. :wink:
Nej, mange af mine tegneserier er i kasser, så det betyder heller ikke det helt store her. Men går man intégrale-vejen, er det alt eller intet.
Men ikke for alle. Jeg eier selv noen få bind av Egmonts samleverk med Splint og Lucky Luke, og har ingen planer om å anskaffe samtlige.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 11. jan 2022, 11:39
GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 10:55
ovemunk skrev: 11. jan 2022, 09:38

Det forstår jeg til gengæld udemærket, jeg er nemlig kun interesseret i historierne og ret jævnt ligeglad med udseendet af indbindingen. :wink:
Nej, mange af mine tegneserier er i kasser, så det betyder heller ikke det helt store her. Men går man intégrale-vejen, er det alt eller intet.
Men ikke for alle. Jeg eier selv noen få bind av Egmonts samleverk med Splint og Lucky Luke, og har ingen planer om å anskaffe samtlige.
LL forstår jeg, for dér stopper jeg efter "Daisy Town", og har ingen intégrale.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 13:48
Mesterius skrev: 11. jan 2022, 11:39
GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 10:55

Nej, mange af mine tegneserier er i kasser, så det betyder heller ikke det helt store her. Men går man intégrale-vejen, er det alt eller intet.
Men ikke for alle. Jeg eier selv noen få bind av Egmonts samleverk med Splint og Lucky Luke, og har ingen planer om å anskaffe samtlige.
LL forstår jeg, for dér stopper jeg efter "Daisy Town", og har ingen intégrale.
Uansett om det samstemmer med din egen smak eller ei, er det vel lett å forstå at ikke alle ønsker å eie fulle integraler av alle serier? ;) Når det gjelder Splint, skaffet jeg rett og slett Egmont-bøkene som inneholdt årganger jeg ikke hadde i albumform.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg synes, der er meget, der taler for at opgradere til en komplet intégrale i så fald, og så skille sig af med de gamle og ikke komplette albumserier.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 11. jan 2022, 01:52
Antaeus skrev: 10. jan 2022, 23:45det er derfor især det første samlebind er interessant.
Jeg har dem så også i Fart & Tempo, men som album (samlebind vil være bedre).
Men hvad så, betyder det, at du måske kun vil anskaffe de samlebind, der indeholder ikke-tidligere-som-album-på-dansk-udgivne album? Så du måske vil anskaffe samlebind 1, samlebind 5, samlebind 10, 11, 12 osv.? Og så stille de gamle enkeltalbum ind imellem, som de passer i den kronologiske rækkefølge (hvilket jo ikke passer med den gamle albumnummerering)?

Der er som sagt også en hel del af de korte historier (à 16 sider), som ikke har været hverken i album, Fart og tempo, Jetbøger eller Zack tidligere. De fordeler sig ud over adskillige samlebind.
Som udgangspunkt er det lige nu 1'eren som er mest interessant.
Om jeg skal have andre må vi se, det afhænger bl.a. af hvor attraktive de kortere historier er, 2'eren er og samlebindene generelt.
Jeg kan godt finde på at købe nogle samlebind og springe andre over.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 07:53 Jeg forstår ikke helt Antaeus' beslutning om kun at købe de bind, der indeholder ikke-udgivent materiale. Han, der elsker at se på rygge side om side i reoler. Om noget skal Luftens Ørne da købes i dens helhed. Det bliver en af de flotteste og bedste serier, vi overhovedet får på dansk.
Ja, jeg kan godt lide samlebind og især fra Cobolt og jeg har en del.
Luftens Ørne er en fin serie. Og jeg har de danske album, så jeg har alt det vigtigste og behøver ikke nødvendigvis købe det igen. Men jeg kan sagtens finde på at købe lidt spredt, men det kan også blive til mere. Det må tiden vise.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 11. jan 2022, 18:03 Jeg synes, der er meget, der taler for at opgradere til en komplet intégrale i så fald, og så skille sig af med de gamle og ikke komplette albumserier.
Det er også meget som taler imot, hva Egmonts Splint-samlebind angår. Ikke minst den svært dårlige digitale tekstingen og det meget blanke papir. Og så er ikke oversettelsene revidert i særlig grad heller, selv om flere av dem ganske sikkert kunne hatt godt av det.

Nei, da leser jeg heller de gamle albumutgavene, med håndteksting og fint matt papir.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af superboy »

Frank Madsen skrev: 8. jan 2022, 00:38
Mesterius skrev: 7. jan 2022, 19:26Jeg skulle gjerne ha lest "Mode-mysteriet" selv, men det er ikke bare bare å bestille brukte tegneserier fra Danmark. :S I hvert fall ikke til en noenlunde ok pris.
Norge har heller ikke just gjort det nemmere for firmaer i Danmark at sælge varer til Norge. Med virkning fra 1. april 2020 skal danske virksomheder ikke bare bøvle med indrapportering af deres momsfri salg til de danske skattemyndigheder, de skal nu også indrapportere til de norske skattemyndigheder, registrere sig og betale moms af de varer, de sælger til norske kunder:

https://inforevision.dk/nyheder/nyhed/n ... l-private/
Jeg kjenner ikke detaljene for hvordan dette gjøres i praksis.
Men før 1. april 2020 kunne nordmenn handle for inntil kr 350 (inklusive frakt) fra utlandet uten å betale moms. Men så ble dette endret og grensen på kr 350 ble fjernet. Dette førte til at utenlandske nettbutikker, og andre utenfor Norge, skal innrapportere til skattemyndighetene. Men i Norge er bøker fritatt for moms. Vi betaler ikke moms på bøker, men vi betaler moms på hefter som f.eks. basserne.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 5. jan 2022, 00:00 I hvert fald står Luftens Ørne samlebind 1 nu til at udkomme 12. maj (uanset at der står 10. marts på Cobolts hjemmeside lige nu).

Så må dommerne jo på arbejde derefter :-)
Nu står den til at udkomme den 19. maj på Cobolts hjemmeside?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 27. jan 2022, 23:37
Carsten Søndergaard skrev: 5. jan 2022, 00:00 I hvert fald står Luftens Ørne samlebind 1 nu til at udkomme 12. maj (uanset at der står 10. marts på Cobolts hjemmeside lige nu).

Så må dommerne jo på arbejde derefter :-)
Nu står den til at udkomme den 19. maj på Cobolts hjemmeside?
Ja, det må vi tro på nu. Papiret er i hvert fald tilgængeligt til den tid, siger trykkeriet. Hvad prisen bliver, kan man ikke vide, så udsalgspriserne kan godt risikere at få justeringer tæt op under udgivelse. Ingen trykkerier giver for øjeblikket priser, der er gældende mere end en eller to uger.

Og det kommer ikke til at stabilisere sig foreløbig. Oven i det hele har 3000 arbejdere på verdens fjerdestørste papirproducent UPM i Finland strejket siden starten af året og har netop forlænget strejken til 19. februar. Aviser og ugeblade er nu også i fare for at måtte skære ned på sideantallet. Snart skal man skynde sig at tørre sig i røven, mens man kan.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 28. jan 2022, 00:35 Aviser og ugeblade er nu også i fare for at måtte skære ned på sideantallet. Snart skal man skynde sig at tørre sig i røven, mens man kan.
:lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 28. jan 2022, 00:35Snart skal man skynde sig at tørre sig i røven, mens man kan.
Eller eventuelt hamstre norske serieblader. Papiret i dem er ofte ganske nær dopapir i kvaliteten.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Frank Madsen »

Set i en brugtbiks i Rue Hergé, Angoulême.

DSC_0545.JPG
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Johnny Hallyday, ligefrem! Netflix kører en dokumentar serie om ham lige nu. 8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar