Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Frank Madsen »

I øvrigt er det godt, at Cobolt ikke er lettet med den samlede udgave af "Luftens Ørne" endnu, for se lige, hvad der kom ind på radaren mht. ekstramateriale under sidste uges Angoulême-festival. :D

DSC_0556.JPG
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 23. mar 2022, 20:39 I øvrigt er det godt, at Cobolt ikke er lettet med den samlede udgave af "Luftens Ørne" endnu, for se lige, hvad der kom ind på radaren mht. ekstramateriale under sidste uges Angoulême-festival. :D
...men når første bind skal utkomme 19. mai, er det vel en sjanse for at det har gått i trykken innen nå: https://cobolt.dk/shop/luftens-oerne-1-709p.html
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af casperyde »

den er desværre blevet rykket igen til 4/8
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Carsten Søndergaard »

casperyde skrev: 28. mar 2022, 22:19 den er desværre blevet rykket igen til 4/8
Ja, desværre. Udfordringer med at få samordnet mellem den danske og svenske udgave, få lagt en holdbar strategi for hele seriens udformning, og få plads i trykkeriernes kapacitetsflow. Men de kommer.

Og hej Casper :-)
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af casperyde »

ah sådan og hejsa Carsten
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mogens »

Carsten Søndergaard skrev: 29. mar 2022, 01:15 Ja, desværre. Udfordringer med at få samordnet mellem den danske og svenske udgave, få lagt en holdbar strategi for hele seriens udformning, og få plads i trykkeriernes kapacitetsflow. Men de kommer.
Jeg beklager, hvis jeg overreagerer og forvandler en fjer til en hél høne, men udmeldingen giver mig alligevel lidt bange anelser for, om vi stadig får den sande og hellige udgave af Luftens Ørne (uden nogle smalle steder på indhold og kvalitet) eller om vi må lade os nøjes med en andenrangsudgave. :(

Hvis det alene drejer sig om at få samlet de løse ender, så er jeg som sådan ligeglad med udgivelsesdatoen. Jeg kan sagtens vente et halvt eller helt år mere, hvis jeg ved, at jeg venter på noget godt. :wink:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Bare rolig, det er NETOP, fordi det bliver den sande og hellige udgave, at det tager sin tid :-)
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mogens »

Carsten, hvis jeg havde et løst håndled, havde jeg giftet mig med dig for længst. :lol:
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 588
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af ovemunk »

Jeg har genlæst de eksemplarer af serien jeg har og jeg må sige at efter Uderzo står jeg af. Jeg synes simpelthen ikke Jije tegner serien godt.

Jeg har så ikke set nogle af de nyere tegnere hvor navnlig Sebastien Phillippe ser lovende ud men Jije er absolut lukket land.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

ovemunk skrev: 30. mar 2022, 11:12 Jeg synes simpelthen ikke Jije tegner serien godt.
:shock: Wow.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

ovemunk skrev: 30. mar 2022, 11:12 Jeg har genlæst de eksemplarer af serien jeg har og jeg må sige at efter Uderzo står jeg af. Jeg synes simpelthen ikke Jije tegner serien godt.

Jeg har så ikke set nogle af de nyere tegnere hvor navnlig Sebastien Phillippe ser lovende ud men Jije er absolut lukket land.
Jeg prøvde et Jijé-album selv etter å ha funnet det brukt, og ble heller ikke særlig fenget. Nå har jeg aldri vært kjempefan av Luftens Ørne uansett, men jeg liker helt klart Uderzos tegninger på serien bedre.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev: 30. mar 2022, 12:39
ovemunk skrev: 30. mar 2022, 11:12 Jeg synes simpelthen ikke Jije tegner serien godt.
:shock: Wow.
Uha, jeg fornemmer, at en god omgang happy slapping er nært forestående. Måske kan Will Smith give sit besyv med, hvordan man sætter en ordentlig lussing ind, så omridset af fingrene kan ses i dagevis. :lol:
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mogens »

Mesterius skrev: 30. mar 2022, 15:06
ovemunk skrev: 30. mar 2022, 11:12 Jeg har genlæst de eksemplarer af serien jeg har og jeg må sige at efter Uderzo står jeg af. Jeg synes simpelthen ikke Jije tegner serien godt.

Jeg har så ikke set nogle af de nyere tegnere hvor navnlig Sebastien Phillippe ser lovende ud men Jije er absolut lukket land.
Jeg prøvde et Jijé-album selv etter å ha funnet det brukt, og ble heller ikke særlig fenget. Nå har jeg aldri vært kjempefan av Luftens Ørne uansett, men jeg liker helt klart Uderzos tegninger på serien bedre.
Jeg er helt klart mest til Uderzos tegninger, men jeg mindes, at de historier, som Jije tegnede, også er ret spændende eller mere alvorlige i tonen. Jeg har ikke læst dem i én menneskealder, selvom jeg har alle 16 udgivelser stående i reolen. Jeg ser frem til Cobolts bogudgivelser og til at kickstarte min gamle fascination af serien på ny, uanset om Uderzo eller Jije har lade pennen tale. :wink:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Uanset hvad er det jo først og fremmest Jean-Michel Charliers manuskripter i en lang årrække, faktisk alle de første 25 album. Og Charlier i selskab med Jijé kan ikke betragtes som andet end solid tegneseriekunst.
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 588
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af ovemunk »

Mogens skrev: 30. mar 2022, 17:20
GoogaMooga skrev: 30. mar 2022, 12:39
ovemunk skrev: 30. mar 2022, 11:12 Jeg synes simpelthen ikke Jije tegner serien godt.
:shock: Wow.
Uha, jeg fornemmer, at en god omgang happy slapping er nært forestående. Måske kan Will Smith give sit besyv med, hvordan man sætter en ordentlig lussing ind, så omridset af fingrene kan ses i dagevis. :lol:
For at sige sandheden? Så erklærer jeg mig skyldig men gør opmærksom på at jeg slår igen :wink:

Jeg synes Jijes tegninger er rodede og hans mennesketegninger er decideret grimme. Flymæssigt er der ikke en finger at sætte men resten er ikke godt. Jo historierne er gode, det er nok også derfor jeg ikke har smidt dem ud men tegningerne er til TG-
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Besvar