Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 8. jan 2022, 12:48
Jeg kan godt lide en sådan prioritering. Jeg kan godt lide mærkelige ting. :)
No kiddin' :D
:lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 8. jan 2022, 12:11
Mesterius skrev: 8. jan 2022, 08:48
GoogaMooga skrev: 8. jan 2022, 06:28 Til gengæld får nordmændene Tex Willer Kronologisk, det er der ikke mange lande, der tilbyder.
Det er sant, men... et land som utgir Tex Viller kronologisk, og samtidig ikke har hatt Tintin i trykk på årevis? Det ER noe merkelig her.
Jeg kan godt lide en sådan prioritering. Jeg kan godt lide mærkelige ting. :)
Jeg også, men siden jeg aldri har hatt noe særlig interesse i Tex Viller, hadde jeg nok foretrukket mer Tintin på norsk.

Nei, Danmark slår virkelig Norge som tegneserieland. Med unntak av juleheftene, kanskje.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 8. jan 2022, 20:21
Jeg også, men siden jeg aldri har hatt noe særlig interesse i Tex Viller, hadde jeg nok foretrukket mer Tintin på norsk.

Nei, Danmark slår virkelig Norge som tegneserieland. Med unntak av juleheftene, kanskje.
Jeg tror vist vi alle har fået det Tintin, vi skal bruge. Danmark slår Norge med flere længder, men alligevel scorer Norge nogle gode points med Tex Willer Kronologisk og julehæfterne og Tempo... med Dan Cooper, som vi aldrig kommer til at se på dansk mere.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 8. jan 2022, 20:54
Mesterius skrev: 8. jan 2022, 20:21
Jeg også, men siden jeg aldri har hatt noe særlig interesse i Tex Viller, hadde jeg nok foretrukket mer Tintin på norsk.

Nei, Danmark slår virkelig Norge som tegneserieland. Med unntak av juleheftene, kanskje.
Jeg tror vist vi alle har fået det Tintin, vi skal bruge. Danmark slår Norge med flere længder, men alligevel scorer Norge nogle gode points med Tex Willer Kronologisk og julehæfterne og Tempo... med Dan Cooper, som vi aldrig kommer til at se på dansk mere.
Men det sier du jo som danske. Tintin er fortsatt et stort mangel på det norske tegneseriemarkedet.

Og at "vi alle har fået det Tintin, vi skal bruge"... for en merkelig påstand. Hvem er "vi alle"? Det er MASSEVIS av interessant Tintin som gjenstår å utgi på nordiske språk. Ikke minst de originale dagsstripe- og magasinversjonene av flere album.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, men jeg synes nu, der er meget andet guld som vi SLET IKKE får. For almindelige dødelige Tintin fans er der rigeligt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 8. jan 2022, 21:11 Okay, men jeg synes nu, der er meget andet guld som vi SLET IKKE får. For almindelige dødelige Tintin fans er der rigeligt.
Ja, men som flere andre medlemmer her har sagt tidligere: hvis det hadde kommet mindre Tintin på dansk, er det ikke gitt at det hadde kommet mer obskure euroklassikere. Det er snarere trolig at det hadde kommet mindre, fordi Cobolt hadde mistet inntekt som også er med på å finansiere de mindre kjente seriene de utgir.

Det går vel an å ønske seg flere utgivelser av de mindre serier UTEN å være frustrert over at storselgere som Tintin og Asterix får mange slags utgivelser.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 8. jan 2022, 21:22
GoogaMooga skrev: 8. jan 2022, 21:11 Okay, men jeg synes nu, der er meget andet guld som vi SLET IKKE får. For almindelige dødelige Tintin fans er der rigeligt.
Ja, men som flere andre medlemmer her har sagt tidligere: hvis det hadde kommet mindre Tintin på dansk, er det ikke gitt at det hadde kommet mer obskure euroklassikere. Det er snarere trolig at det hadde kommet mindre, fordi Cobolt hadde mistet inntekt som også er med på å finansiere de mindre kjente seriene de utgir.

Det går vel an å ønske seg flere utgivelser av de mindre serier UTEN å være frustrert over at storselgere som Tintin og Asterix får mange slags utgivelser.
Selvfølgelig. En "cash cow" er altid godt for et forlag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 8. jan 2022, 21:39
Mesterius skrev: 8. jan 2022, 21:22
GoogaMooga skrev: 8. jan 2022, 21:11 Okay, men jeg synes nu, der er meget andet guld som vi SLET IKKE får. For almindelige dødelige Tintin fans er der rigeligt.
Ja, men som flere andre medlemmer her har sagt tidligere: hvis det hadde kommet mindre Tintin på dansk, er det ikke gitt at det hadde kommet mer obskure euroklassikere. Det er snarere trolig at det hadde kommet mindre, fordi Cobolt hadde mistet inntekt som også er med på å finansiere de mindre kjente seriene de utgir.

Det går vel an å ønske seg flere utgivelser av de mindre serier UTEN å være frustrert over at storselgere som Tintin og Asterix får mange slags utgivelser.
Selvfølgelig. En "cash cow" er altid godt for et forlag.
Ja, så da er det jo bare bra om Cobolt utgir enda mer med Tintin. :)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev: 8. jan 2022, 21:01Og at "vi alle har fået det Tintin, vi skal bruge"... for en merkelig påstand. Hvem er "vi alle"?
Det er "Det Googaske Vi" - det dækker nogenlunde over det samme som Cæsars "han" i Asterix. :D
Mesterius skrev: 8. jan 2022, 21:01Det er MASSEVIS av interessant Tintin som gjenstår å utgi på nordiske språk. Ikke minst de originale dagsstripe- og magasinversjonene av flere album.
Og disse:

94e4774a-ebdf-11e3-82d6-f438cf856e1e.jpg
:mrgreen:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

Denne tråden gir et fint bilde av noen av forumets "running gags". Jeg klager igjen på at det utgis så lite Tintin i Norge. Googa klager igjen på at det utgis så mye Tintin. Frank nevner igjen den komplette 7-bindsversjon av Hergés liv og værk, som Carsten har bedyret flere ganger at det aldri vil bli en dansk utgave av.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Men spørgsmålet er så, om mere Tintin virkelig ville give os flere obskure euroklassikere. Nok snarere "Lucky Luke" og Franquin's "Splint & Co.", som Carsten har stillet os i udsigt. Men okay, en euroklassiker er en euroklassiker, mustn't grumble... :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 8. jan 2022, 23:53 Men spørgsmålet er så, om mere Tintin virkelig ville give os flere obskure euroklassikere. Nok snarere "Lucky Luke" og Franquin's "Splint & Co.", som Carsten har stillet os i udsigt. Men okay, en euroklassiker er en euroklassiker, mustn't grumble... :)
Nei, det resonnement gir ikke mening. Goscinnys Lucky Luke og Franquins Splint & Co vil selvsagt utkomme uavhengig av Cobolts Tintin-utgivelser. I likhet med Tintin er store serier som dem med på å gi inntekt som (også) kan brukes til å utgi mer obskurt materiale.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 9. jan 2022, 00:25 I likhet med Tintin er store serier som dem med på å gi inntekt som (også) kan brukes til å utgi mer obskurt materiale.
Hvis vi får obskure euroklassikere, bliver det ikke fra Cobolt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 9. jan 2022, 00:27
Mesterius skrev: 9. jan 2022, 00:25 I likhet med Tintin er store serier som dem med på å gi inntekt som (også) kan brukes til å utgi mer obskurt materiale.
Hvis vi får obskure euroklassikere, bliver det ikke fra Cobolt.
Tja... en definisjonssak, kanskje. Men poenget passer like godt på Zoom. Hvor mange mindre kjente euroklassikere tror du de hadde tatt sjansen på å utgi hvis de ikke fra før av hadde serier som ga gode penger i kassen?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Luftens Ørne intégralen SKAL bare lykkes

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 9. jan 2022, 00:30
GoogaMooga skrev: 9. jan 2022, 00:27
Mesterius skrev: 9. jan 2022, 00:25 I likhet med Tintin er store serier som dem med på å gi inntekt som (også) kan brukes til å utgi mer obskurt materiale.
Hvis vi får obskure euroklassikere, bliver det ikke fra Cobolt.
Tja... en definisjonssak, kanskje. Men poenget passer like godt på Zoom. Hvor mange mindre kjente euroklassikere tror du de hadde tatt sjansen på å utgi hvis de ikke fra før av hadde serier som ga gode penger i kassen?
Ja, Zoom ville være et mere passende eksempel på cash cows, der afføder obskuriteter. Vi er enige, men taler forbi hinanden.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar