Zoom 1. halvår 2023

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 26. jan 2022, 00:55
Erling Søby skrev: 26. jan 2022, 00:27Så markedskræfter mere end manglende interesse, vil jeg gætte på.
Manglende interesse ER jo markedskræfter.
Det kunne jo være manglende interesse fra køberne, hvilket ville være markedskræfter, eller manglende interesse fra forlaget, hvilket ville være... manglende interesse.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 26. jan 2022, 02:44
Frank Madsen skrev: 26. jan 2022, 00:55Men jeg synes nu nok, man skal være MEGET blind for at overse, at der er mere end én euroklassiker (LÆS: Fransk/belgisk tegneserie fra før 1980) på programmet:
Nu skrev jeg jo ikke, at der kun var én euroklassiker på listen, men at der kun var én, jeg skulle have. Måske er der alligevel håb for mere gammelt guld, jeg håber det. :)
Du malede i hvert fald et dystert billede af, at Zooms 1. halvårsprogram mere eller mindre signalerede, at "boomet for klassikere er slut" - og det er jo langtfra korrekt, hvis man studerer deres program. :)
GoogaMooga skrev: 25. jan 2022, 23:20Jo, jeg skal bestemt have "Alpha", den havde jeg beklageligvis overset i min ensidige fokus på klassiske titler. Men derudover må jeg nok konstatere, at boomet for klassikere er slut. Zoom var førende indenfor klassikere, og jeg tvivler stærkt på, at andre forlag vil kunne udfylde hele det tomrum, de efterlader. Så kan man indvende, at vi har fået alt det væsentlige af det klassiske, men her er jeg så ikke enig. Er det virkelig markedskæfterne alene, der slår igennem her, eller er der også en vis uvilje, eller manglende interesse for de ting?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 26. jan 2022, 14:33
GoogaMooga skrev: 26. jan 2022, 02:44
Frank Madsen skrev: 26. jan 2022, 00:55Men jeg synes nu nok, man skal være MEGET blind for at overse, at der er mere end én euroklassiker (LÆS: Fransk/belgisk tegneserie fra før 1980) på programmet:
Nu skrev jeg jo ikke, at der kun var én euroklassiker på listen, men at der kun var én, jeg skulle have. Måske er der alligevel håb for mere gammelt guld, jeg håber det. :)
Du malede i hvert fald et dystert billede af, at Zooms 1. halvårsprogram mere eller mindre signalerede, at "boomet for klassikere er slut" - og det er jo langtfra korrekt, hvis man studerer deres program. :)
Men husk, Frank, alt det er glemt nå. For nå har Zoom jo fått kontrakt på Isabelle! Zoom er dermed igjen et av de førende danske forlag innen euroklassikere. Det så mørkt ut i går, men de hadde et ess i ermet.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev: 27. jan 2022, 00:02
Frank Madsen skrev: 26. jan 2022, 14:33
GoogaMooga skrev: 26. jan 2022, 02:44Nu skrev jeg jo ikke, at der kun var én euroklassiker på listen, men at der kun var én, jeg skulle have. Måske er der alligevel håb for mere gammelt guld, jeg håber det. :)
Du malede i hvert fald et dystert billede af, at Zooms 1. halvårsprogram mere eller mindre signalerede, at "boomet for klassikere er slut" - og det er jo langtfra korrekt, hvis man studerer deres program. :)
Men husk, Frank, alt det er glemt nå. For nå har Zoom jo fått kontrakt på Isabelle! Zoom er dermed igjen et av de førende danske forlag innen euroklassikere. Det så mørkt ut i går, men de hadde et ess i ermet.
:lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af GoogaMooga »

Jamen, det er da kun glædeligt, hvis jeg har taget fejl. :)

Zoom har hermed annonceret tre nyheder, der kan falde ind under begrebet "euroklassikere":

Doktor Pind
Isabelle

...og så den med mini-folket, kan ikke huske titlen.

Til sammenligning har de annonceret en hel del flere newies, som vi må håbe, kommer til at gå godt. Euroklassikernes tid er så ikke ovre, men noget egentlig boom er der vel ikke tale om - det var alt, hvad jeg skrev.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar