Zoom 1. halvår 2023

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af GoogaMooga »

Zoom har offentliggjort deres udgivelsesplan for 1. halvår 2023, og jeg skal have én titel, Tim & Thomas. Så det bliver et billigt halvår for mig. Desuden nævner Michael G. Nielsen, at papirpriserne stiger, og det vil især ramme de små oplag (læs: euroklassikere), som enten må lukke, eller stilles i bero, eller stige i løssalgspris.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Mesterius »

Hmmm... er ikke matt papir noe billigere enn blankt? I så fall kunne jo Zoom spare inn litt ved å gå over til matt papir på en del av utgivelsene sine.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Erling Søby »

Jeg skal ihvertfald ikke have Tim & Thomas. Derimod skal jeg have Sherlock Holmes, Wayne Shelton, Tango og Hvad nu hvis. Måske også serier som Alpha og IR$, men det bliver ikke afgjort, før jeg ser dem nærmere an ved udgivelsen.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Antaeus »

Googa, var det ikke dig der snakkede om Alpha?

For mit vedkommende så skal Tim & Thomas samt Allan Falk købes.
Enkelte skal vurderes for evt. køb og en hel del af dem skal læses via biblioteket.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 25. jan 2022, 20:57 Zoom har offentliggjort deres udgivelsesplan for 1. halvår 2023, og jeg skal have én titel, Tim & Thomas. Så det bliver et billigt halvår for mig. Desuden nævner Michael G. Nielsen, at papirpriserne stiger, og det vil især ramme de små oplag (læs: euroklassikere), som enten må lukke, eller stilles i bero, eller stige i løssalgspris.
Vi må nok hellere få udgivelsesplanen herind, så folk ved, hvad Googa snakker om:

272392085_5098968040147942_4312364096153760636_n.png
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Frank Madsen »

Antaeus skrev: 25. jan 2022, 23:01Googa, var det ikke dig der snakkede om Alpha?
Jo:

GoogaMooga skrev: 16. dec 2021, 12:00 Jeg har fundet mig en newie! :)

Zoom starter en ny thriller-serie op, "Alpha", tegnet af Jigounov. Det var ham, der fortsatte kultserien "XIII" efter Vance, og han er ret god. Første bind udkommer den 5. september. Le Figaro udråber den til "nyklassiker".

Billede

Billede
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af GoogaMooga »

Jo, jeg skal bestemt have "Alpha", den havde jeg beklageligvis overset i min ensidige fokus på klassiske titler. Men derudover må jeg nok konstatere, at boomet for klassikere er slut. Zoom var førende indenfor klassikere, og jeg tvivler stærkt på, at andre forlag vil kunne udfylde hele det tomrum, de efterlader. Så kan man indvende, at vi har fået alt det væsentlige af det klassiske, men her er jeg så ikke enig. Er det virkelig markedskæfterne alene, der slår igennem her, eller er der også en vis uvilje, eller manglende interesse for de ting?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 25. jan 2022, 23:20 Jo, jeg skal bestemt have "Alpha", den havde jeg beklageligvis overset i min ensidige fokus på klassiske titler. Men derudover må jeg nok konstatere, at boomet for klassikere er slut. Zoom var førende indenfor klassikere, og jeg tvivler stærkt på, at andre forlag vil kunne udfylde hele det tomrum, de efterlader. Så kan man indvende, at vi har fået alt det væsentlige af det klassiske, men her er jeg så ikke enig. Er det virkelig markedskæfterne alene, der slår igennem her, eller er der også en vis uvilje, eller manglende interesse for de ting?
Der kommer (er kommet) stadig klassikere fra Zoom:
Tim & Thomas
Allan Falk
Blåfrakkerne
Sammy
Martin Milan
Flip og Flop
Dr. Pind
De Unævnelige
Splint & Co.
Sjarly
Miniputterne
Isabelle (hvis det lykkes Thierry at overtale...)
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Maximum »

Enige med de andre klasskiker fra Zoom!
Naesten alle er must haves for mig, dog nok ikke Isabelle og Dr. Pind :-)
im & Thomas
Allan Falk
Blåfrakkerne
Sammy
Martin Milan
Flip og Flop
Dr. Pind
De Unævnelige
Splint & Co.
Sjarly
Miniputterne
Isabelle
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af GoogaMooga »

Les Innommables er en nyklassiker, en meget veltegnet nyklassiker, vil jeg tilføje. Men nu baserede jeg kun min udtalelse på 1. halvår 2023.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Erling Søby »

GM
Zoom var førende indenfor klassikere, og jeg tvivler stærkt på, at andre forlag vil kunne udfylde hele det tomrum, de efterlader.
Det er så heldigvis kun din mening. For mig er det Cobolt, der er førende - og det både med bedre serier og bedre redaktion. Og iøvrigt skal Zoom ikke høre noget kritik herfra, for at satse mere på nyere serier. De har hidtil været ret gode til at finde nogle gode thrillerserier frem.
Er det virkelig markedskæfterne alene, der slår igennem her, eller er der også en vis uvilje, eller manglende interesse for de ting?
Man kan ihvertfald konstatere, at selvom de mere nostalgisk anlagte seriesamlere sang højt og længe for at få udgivet Rødskæg og Bob Morane, så var der alligevel ikke nok købere til at det kunne hænge sammen. Så markedskræfter mere end manglende interesse, vil jeg gætte på.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Frank Madsen »

Erling Søby skrev: 26. jan 2022, 00:27Så markedskræfter mere end manglende interesse, vil jeg gætte på.
Manglende interesse ER jo markedskræfter. Men stigende papirpriser og manglende samtryksmuligheder spillede vist også ind mht. Rødskæg.

Men jeg synes nu nok, man skal være MEGET blind for at overse, at der er mere end én euroklassiker (LÆS: Fransk/belgisk tegneserie fra før 1980) på programmet:


Billede
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af Antaeus »

Det der først og fremmest spillede ind for at Zoom ikke længere kunne udgive Rødskæg i samtryk med Finland.
Men det må jo så også betyde at Rødskæg ikke kan køre i Danmark. Ærgerligt med både Rødskæg og Bob Morane, men det må man jo bøje sig for.
Tegnemæssigt er de bedre end fx Tango og Wayne Shelton og personligt foretrækker jeg også historierne, selv om Tango og Wayne Shelton også er underholdende og nogle jeg gerne vil læse. Umiddelbart med Wayne Shelton som bedre end Tango.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 26. jan 2022, 00:27 GM
Zoom var førende indenfor klassikere, og jeg tvivler stærkt på, at andre forlag vil kunne udfylde hele det tomrum, de efterlader.
Det er så heldigvis kun din mening. For mig er det Cobolt, der er førende - og det både med bedre serier og bedre redaktion. Og iøvrigt skal Zoom ikke høre noget kritik herfra, for at satse mere på nyere serier. De har hidtil været ret gode til at finde nogle gode thrillerserier frem.
Erling, både ja og nej. Ja, bedre redaktion hos Cobolt, men det har jo været Zoom, der tog chancer, både med færdiggørelse af afbrudte euroklassikere og introduktion af på det tidspunkt ikke-udgivne klassiske serier.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom 1. halvår 2023

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 26. jan 2022, 00:55
Men jeg synes nu nok, man skal være MEGET blind for at overse, at der er mere end én euroklassiker (LÆS: Fransk/belgisk tegneserie fra før 1980) på programmet:
Frank:

Nu skrev jeg jo ikke, at der kun var én euroklassiker på listen, men at der kun var én, jeg skulle have. Måske er der alligevel håb for mere gammelt guld, jeg håber det. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar