BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 18. jun 2022, 15:03 Lars har valgt rigtigt, for hvis q'et ikke måtte rage nedenfor, ville de andre bogstaver komme til at svæve frit i den større hvide bjælke.
Ikke hvis de var blokkbokstaver, som ser ut til å være det tittelrammen er designet for også.

Billede
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af GoogaMooga »

Det ville være en god løsning, men Times Roman er for generisk. Jeg kan bedst lide når serietitler får et mere personligt udtryk
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 18. jun 2022, 15:30 Det ville være en god løsning, men Times Roman er for generisk. Jeg kan bedst lide når serietitler får et mere personligt udtryk
I dette tilfelle synes jeg Times Roman gjør seg fint, av grunnene jeg nevnte i tidligere kommentarer. Er forsåvidt ikke imot andre fonter, men skulle ønske løsningen i så fall kunne vært en annen enn resultatet her.

Men ok, så vi er uansett enige om at blokkbokstaver der alt kunne vært innenfor tittelrammen ville vært bedre. :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af Antaeus »

Om den nye danske forside er bedre end den gamle franske er svært at vurdere ud fra billederne, synes jeg.
Men den er noget bedre end den nye franske som Mesterius viser, den titel og den samlede tekst er de ikke sluppet heldigt afsted med.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af Jakobsen »

Skrifttypen på spillekortet på forsiden er Danys egen håndtegnede tegnede skrift. Den har aldrig været tiltænkt andet end at kortet er logoet. Den mere moderne skrifttype vi har valgt er helt bevidst valgt for at bryde de liniære moduler forsiden er bygget af. Det bruger man idag ret ofte for ikke at lave et kedeligt og forudsigeligt layout. Times skriften er en af de ældste skrifttyper og ender dermed på hylden for kedelige skrifter i 2022. Dermed er der ikke noget i vejen med den - det er derfor den stadig eksisterer.
Vedhæftede filer
1063_10148101_0.jpg
1063_10148101_0.jpg (64.12 KiB) Vist 861 gange
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af Mesterius »

Jakobsen skrev: 18. jun 2022, 21:49 Skrifttypen på spillekortet på forsiden er Danys egen håndtegnede tegnede skrift. Den har aldrig været tiltænkt andet end at kortet er logoet. Den mere moderne skrifttype vi har valgt er helt bevidst valgt for at bryde de liniære moduler forsiden er bygget af. Det bruger man idag ret ofte for ikke at lave et kedeligt og forudsigeligt layout.
Hvis det var tankegangen, kunne dere like godt ha fjernet hele den hvite tittelrammen også. (Men det går vel ikke, for den er vel integrert i selve tegningen?) Men nåja, det er jo fint å høre at dere har en gjennomtenkt grunn til designet i hvert fall. :)
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af Jakobsen »

:D Nej - det kunne vi ikke for Danys tegning var forudbestemt til det.
Vedhæftede filer
dany-arlequin.jpg
dany-arlequin.jpg (36.6 KiB) Vist 852 gange
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af Mesterius »

Jakobsen skrev: 18. jun 2022, 22:19 :D Nej - det kunne vi ikke for Danys tegning var forudbestemt til det.
Haha, det var nettopp det jeg så for meg. :D Dette var jo en stund før den digitale tidsalder. I dag ville en slik hvit ramme naturligvis ha blitt lagt inn i Photoshop som sitt eget lag. ;)

Det er nok fordi hele forsiden så tydelig er mange tiår gammel jeg føler at det skurrer litt å sette inn en moderne og mer 'trendy' font som attpåtil bryter med tittelrammen. Nå er det jo bevisst som du sier, men det føles litt pussig for meg likevel.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: BREAKING: Fabel udgiver "Arlequin" (Klør Knægt) af Dany og Van Hamme

Indlæg af Mesterius »

Jeg ser forresten at Forlaget Fabel har postet de tre albumcovere i høy oppløsning på Facebook. Da går det jo an å studere dem litt nærmere.

Umiddelbart synes jeg nok den sprikende q-en ennå... vel... spriker litt, men skyggeleggingen bak bokstavene fungerer ganske fint.

Billede
Besvar