Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Michel Vaillant fuldført på dansk

Kun dem vi mangler
1
4%
Kun dem vi mangler plus samlede F&T historier
2
8%
Kun som intégrale, for det har serien fortjent
8
33%
Jeg kan ikke lide Michel Vaillant og jeg ved ikke, hvorfor jeg har klikket ind her
13
54%
 
Afgivne stemmer: 24

Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Erling Søby »

Antaeus:
Nu drejer alt sig ikke om nostalgisk kick, det kunne være serierne var gode og underholdende.
Hvor mange af de omtalte serier ville du (og dine ligesindede) købe, hvis det var helt nye fransk/belgiske serier? - Næppe mange, gætter jeg på, uanset om de er "gode og underholdende"?

Lad os gøre det helt konkret med to sammenlignelige serier: Hvor mange af jer har købt Tango (Philip Xavier, Zoom), som er en klassisk "god og underholdende" spændingsserie og hvor mange af jer har købt Michael Logan?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har købt Michael Logan, og så gerne mere af den slags.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Erling Søby »

Men har du købt Tango, som er "mere af den slags"? - Det var en del af spørgsmålet.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 2. aug 2022, 15:45 Men har du købt Tango, som er "mere af den slags"? - Det var en del af spørgsmålet.
Nej, den er ikke godt nok tegnet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Erling Søby »

Tango er væsentligt bedre tegnet end Michael Logan. - Havde du købt Tango, hvis den havde været fra 1970erne?

Og omvendt: Havde du købt Michel Logan, hvis den kun havde været et par år gammel?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 2. aug 2022, 13:57 Antaeus:
Nu drejer alt sig ikke om nostalgisk kick, det kunne være serierne var gode og underholdende.
Hvor mange af de omtalte serier ville du (og dine ligesindede) købe, hvis det var helt nye fransk/belgiske serier? - Næppe mange, gætter jeg på, uanset om de er "gode og underholdende"?

Lad os gøre det helt konkret med to sammenlignelige serier: Hvor mange af jer har købt Tango (Philip Xavier, Zoom), som er en klassisk "god og underholdende" spændingsserie og hvor mange af jer har købt Michael Logan?
Det er helt væk at skære alle lignende over en kam bare fordi Du synes at de er sammenlignelige og at hvis man køber en så skal man også købe de andre. Jeg læser langt de fleste, der udgives i en fransk/belgisk klassisk tegnestil i DK og køber så nogle af dem. Jeg kan i øvrigt bedre lide Breton end Tango og Logan.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Erling Søby »

Det burde faktisk være lige til at foreholde sig til: Hvor mange ældre serier ville du ikke købe, hvis de ikke var ældre, men kun var nogle få år gamle? - Det er muligt du ikke kan svare på det, Antaeus, men jeg kan da godt pege på hvilke serier jeg har købt af nostalgiske årsager. Det er ret få og så nogle flere af tegneseriehistoriske årsager.

Hvis jeg købte Mark Breton ville det være af ren nostalgi. Michael Logan har jeg købt, udelukkende fordi jeg gerne vil have Jean van Hammes del med (og ikke køber halve serier). Sværere er det faktisk ikke.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 2. aug 2022, 17:36 Det burde faktisk være lige til at foreholde sig til: Hvor mange ældre serier ville du ikke købe, hvis de ikke var ældre, men kun var nogle få år gamle?
Jeg ville købe det samme antal ældre serier, hvis de kun var få år gamle. Dermed ikke sagt, at alder og patina ikke spiller en rolle for mig. Jeg er interesseret i 50'erne og 60'erne, så en serie kan være hjulpet godt på vej, hvis den er fra den tid. Men tegningerne er det vigtigste. Jeg har lige opdaget, at E-voke udgiver en Carlos Puerta serie, den skal jeg bestemt have.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 2. aug 2022, 17:36 Det burde faktisk være lige til at foreholde sig til: Hvor mange ældre serier ville du ikke købe, hvis de ikke var ældre, men kun var nogle få år gamle? - Det er muligt du ikke kan svare på det, Antaeus, men jeg kan da godt pege på hvilke serier jeg har købt af nostalgiske årsager. Det er ret få og så nogle flere af tegneseriehistoriske årsager.

Hvis jeg købte Mark Breton ville det være af ren nostalgi. Michael Logan har jeg købt, udelukkende fordi jeg gerne vil have Jean van Hammes del med (og ikke køber halve serier). Sværere er det faktisk ikke.
Det er da så lige til. Jeg køber det jeg synes er godt fordi tegningerne, farvelægningen og historierne er gode.
Nostalgi kan bestemt gøre dem bedre, men der er vist ikke meget som købes på grund af nostalgi.
Sværere er det faktisk ikke, for at holde mig i det samme sprog som dig.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Erling Søby »

Men hvorom alting er, så er der intet her, der overbeviser mig om andet, end at Carsten har ret: At begejstringen hos visse ældre mænd for en række af de gamle Fart & Tempo-serier skyldes, at de får et nostalgisk kick af det.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. jan 2006, 13:27

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af lynet »

Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 23:24
Er der andet fra fx Fart og tempo, som nogen nogen sinde tænker på eller taler om, som ikke allerede er udgivet eller under udgivelse?
Ja - Så meget gerne Luc Orient udgivet.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Robin »

lynet skrev: 2. aug 2022, 20:34
Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 23:24
Er der andet fra fx Fart og tempo, som nogen nogen sinde tænker på eller taler om, som ikke allerede er udgivet eller under udgivelse?
Ja - Så meget gerne Luc Orient udgivet.
Nu der spørges, så-å kunne jeg da godt godt tænke mig resten af eller mere eller samlebind med Den hvide rytter. Og tak til Antaeus for link til Comicwikis F. og t. - liste (flot kæmpearbejde af vedkommende "listefrembringer" iøvrigt!).

mvh.
Senest rettet af Robin 2. aug 2022, 21:11, rettet i alt 1 gang.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 2. aug 2022, 20:14 Men hvorom alting er, så er der intet her, der overbeviser mig om andet, end at Carsten har ret: At begejstringen hos visse ældre mænd for en række af de gamle Fart & Tempo-serier skyldes, at de får et nostalgisk kick af det.
Det her er virkelig sjov læsning.
Nu har du her i tråden prøvet at få den drejet over på at begejstringen skyldes nostalgi, men kun fået tilbagevisninger fra de to som reelt har svaret. Og alligevel konkluderer du præcis modsat og kører i eget formalede spor og skal oven i købet læne dig op af Carsten :mrgreen: :mrgreen:
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Antaeus »

lynet skrev: 2. aug 2022, 20:34
Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 23:24
Er der andet fra fx Fart og tempo, som nogen nogen sinde tænker på eller taler om, som ikke allerede er udgivet eller under udgivelse?
Ja - Så meget gerne Luc Orient udgivet.
Her bliver også udgivet nogle i det norske Tempo.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvordan så du helst "Michel Vaillant" genudgivet på dansk?

Indlæg af Erling Søby »

Antaeus:
Nu har du her i tråden prøvet at få den drejet over på at begejstringen skyldes nostalgi, men kun fået tilbagevisninger fra de to som reelt har svaret. Og alligevel konkluderer du præcis modsat
Jeg konkluderer ikke noget, men giver udtryk for mit synspunkt. Jeg håber da ikke, at du faktisk tror, at man kan konkludere noget som helst på baggrund af to svar.
og skal oven i købet læne dig op af Carsten.
Jeg har intet problem med at læne mig op ad Carsten. Han er fornuftens stemme på dette forum.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Besvar