Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Blazing Battle Action

Indlæg af GoogaMooga »

Hibernia har udgivet en bog om de to legendariske "weeklies" fra 1970'erne, "Battle Picture Weekly" og "Battle Action". Et godt supplement til de dejlige genoptryk fra Rebellion/Treasury of British Comics, som vi allerede har fået og som vi kan vente os i fremtiden. "Battle Picture Weekly" blev lanceret af IPC i 1975, som et hårdere alternativ til krigsbladene fra DC Thomson (Commando, Warlord). Med stærke kort som "Johnny Red", "Major Eazy", og "Darkie's Mob", blev "Battle Picture Weekly" et af de førende krigsblade i Storbritannien og opnåede en vis kult-status blandt samlere. I 1976 blev det slået sammen med "Valiant" og i 1977 med det berygtede "Action", og så var succéssen hjemme. Men allerbedst var nu Pat Mills' og Joe Colquhoun's episke fortælling fra Første Verdenskrig, "Charley's War", en af de mest realistiske krigsserier i hele kunstarten's historie. Den begyndte i #200 i januar 1979, og er senere blevet samlet i smukke hc'er fra Titan.

fra 2000ad.com:
It was one of the most influential comics in British history and the forebear of 2000 AD, and now the history of Battle Picture Weekly and Battle Action is available to order in a new archive collection!

Blazing Battle Action is the sixth in Hibernia acclaimed Comic Archive series, exploring comics history through interviews, articles and rare art.

The 76-page Blazing Battle Action contains a comprehensive history of the groundbreaking comic, written by author and former editor of 2000 AD, David Bishop. Originally serialised in the Judge Dredd Megazine, this is the first time it has been collected in print.

Also included is David McDonald’s history of the hugely popular, and divisive, ‘Action Force’ stories that appeared in Battle, as well at its replacement ‘Storm Force’.

Along with rare art, collectors checklist and and overview of Rebellion’s new Battle Action comic, this is the ultimate Battle companion!

Perfect bound with full colour interior, this ia a limited print run – so secure your copy now!
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Re: Blazing Battle Action

Indlæg af GoogaMooga »

Mere inspiration:

Billede

Billede

Billede