Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af GoogaMooga »

Hej

Indtil nu har jeg været syg over den forside til "Jerry Spring" bind 3. Det er jeg på sin vis stadigvæk, men det er på en anden måde. Jeg tror kun, jeg har en 10-15 år tilbage, så hvor mange gange vil jeg hive bogen frem og genlæse den? Derfor er jeg begyndt at vakle lidt i min faste beslutning om at koste på et omtryk i mikro-oplag. Jeg forventer at ville tabe mindst 10K, og når jeg tænker på, hvor mange dejlige ting, jeg kunne købe i stedet, så er det, jeg kommer i tvivl.

Jeg mangler bl.a. nogle Masterworks, nogle Archives, visse albums, jeg har huller i Comics Revue, og så er der enkelte hæfteserier, der går langt tilbage, som jeg skal have afsluttet, f.eks. "American Flagg".

10.000 kroner er fanme mange penge for et lille omtryk. Jeg kan også vende den om og spørge mig selv: er der overhovedet nogen tegneserie, jeg vil give så meget for? Det er der ikke, så hvorfor skulle jeg lige koste på "Jerry Spring"?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af benadikt »

Lav et nyt omslag på en kopimaskine og indbind bogen på ny. Det koster højst et par hundrede kroner til materialer, men kan koste mange timers arbejde.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev: 26. sep 2022, 17:22 Lav et nyt omslag på en kopimaskine og indbind bogen på ny. Det koster højst et par hundrede kroner til materialer, men kan koste mange timers arbejde.
Det er jo ikke "officielt". Lettest bare at æde den forside. Jeg er allerede ved at tænke på de dejlige indkøb, som jeg vil bruge pengene på i stedet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af superboy »

Eller så kan du lage et eget smussomslag og sette på. Det er noen som er gærne nok til å gjøre det. Jeg har ikke prøvd. Men er innom et forum hvor de gjør slikt:
https://www.tapatalk.com/groups/marvelm ... 24716.html
Vedhæftede filer
glant 2.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af GoogaMooga »

Tak for tippet, superboy, men jeg tror bare, jeg lader den være som den er. Indholdet er fejlfrit og det tæller mest.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 26. sep 2022, 18:55 Tak for tippet, superboy, men jeg tror bare, jeg lader den være som den er. Indholdet er fejlfrit og det tæller mest.
Så absolutt. Det er også viktigere (både for fansen og, regner jeg med, for deg selv) at bind 4 snart kommer ut og serien dermed er komplett samlet.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af GoogaMooga »

Du mener vel 5. bind.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af Antaeus »

Jeg er helt på linje.
Jeg ser det som at smide mindst 10.000 kr. ud af vinduet, penge som man kan få så meget andet for.
Og du kan købe den franske nr. 3, hvis du vil have den korrekte forside at kigge på eller alternativt Benadikts forslag.

Mesterius, der er vel fem bind i samlebindsserien, hvoraf de fire nu er udgivet i Danmark.
Senest rettet af Antaeus 26. sep 2022, 23:47, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 26. sep 2022, 23:41 Jeg er helt på linje.
Jeg ser det som at smide mindst 10.000 kr. ud af vinduet, penge som man kan få så meget andet for.
Og du kan købe den franske nr. 3, hvis du vil have den korrekte forside at kigge på eller alternativt Benedikts forslag.

Mesterius, der er vel fem bind i samlebindsserien, hvoraf de fire nu er udgivet i Danmark.
Det franske bind har jeg allerede. Stod side om side med det danske bind 3, men det forstyrrede.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 26. sep 2022, 23:41Mesterius, der er vel fem bind i samlebindsserien, hvoraf de fire nu er udgivet i Danmark.
Aha! Beklager misforståelsen, jeg samler jo ikke disse bøkene selv.

Jeg tror jeg har innbilt meg også tidligere at det er fire bøker i Jerry Spring-serien selv om det er fem. Vet ikke helt hvorfor. Men jeg har en erindring av at noen har rettet på meg også før i den forbindelse.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af benadikt »

Mesterius, du har dog ret i, at det kun er det sidste bind, der mangler på dansk. Men det er nummer 5.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af benadikt »

Og her ser vi dansk nr. 3 og fransk nr 3.

Det kan ikke være så svært at få trykt en ny forside, som man kan sætte på bogen.

Jerry_Spring_komplet_3.jpg
Jerry_Spring_Integrale_3.jpg
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af Frank Madsen »

Når man tænker på det ramaskrig og den alenlange tråd om det utilfredsstillende ved et indlagt rettelsesblad i "Samlede Blueberry 6", så synes jeg, de selvsamme folk tager situationen anderledes roligt og afslappet med "Jerry Spring Komplet 3". Det er selvfølgelig et sundhedstegn og noget, man bør hilse velkommen, men forskellen i folks reaktion må alligevel føles underlig for Carsten og Cobolt, der ofrede 40.000 på at lade en bogbinder indklæbe et rettelsesblad i samtlige eksemplarer.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 28. sep 2022, 23:27 Når man tænker på det ramaskrig og den alenlange tråd om det utilfredsstillende ved et indlagt rettelsesblad i "Samlede Blueberry 6", så synes jeg, de selvsamme folk tager situationen anderledes roligt og afslappet med "Jerry Spring Komplet 3". Det er selvfølgelig et sundhedstegn og noget, man bør hilse velkommen, men forskellen i folks reaktion må alligevel føles underlig for Carsten og Cobolt, der ofrede 40.000 på at lade en bogbinder indklæbe et rettelsesblad i samtlige eksemplarer.
Dog ikke, det kostede et sted mellem 12.000 og 15.000 kr., dels til bogbinderen, dels til diverse ekstra ekspeditionsomkostninger m.v. Foruden en masse tid. Det ville have kostet omkring 50.000 kr. at genoptrykke hele bogen.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ang.: omtryk af Jerry Spring bind 3

Indlæg af GoogaMooga »

Hvis vi ser på de fire graverende fejl, vi har oplevet på det seneste, kan man passende spørge sig selv, hvad kan man leve med? Jeg har rangeret dem efter 1 er værst, 4 er mindst dårligt.

1. løs side
2. ombyttede sider
3. forkert forside
4. indklæbet side

1 og 2 kan jeg ikke leve med, 3 kan jeg acceptere for at spare penge og fordi Jerry Spring betyder så meget for mig, og 4 kan man vel leve med.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar