Chok

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Chok

Indlæg af GoogaMooga »

Hvordan har I det egentlig med "Chok"? Eric Maltaite's Tim & Thomas spin-off er unægtelig godt tegnet, men jeg husker historien som temmelig rodet. Det lader da heller ikke til at der kommer flere bind, det var en afsluttet trilogi, og lidt en forspildt chance, synes jeg. Chok er den mest fascinerende skurk i T&T, og jeg havde forventet mere, må jeg indrømme. De tre bind er heller ikke steget nævneværdigt i værdi.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Chok

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 23. maj 2023, 20:42 Hvordan har I det egentlig med "Chok"? Eric Maltaite's Tim & Thomas spin-off er unægtelig godt tegnet, men jeg husker historien som temmelig rodet. Det lader da heller ikke til at der kommer flere bind, det var en afsluttet trilogi, og lidt en forspildt chance, synes jeg. Chok er den mest fascinerende skurk i T&T, og jeg havde forventet mere, må jeg indrømme. De tre bind er heller ikke steget nævneværdigt i værdi.
Tegningerne er ok til gode, men historien er ikke så god.
Så den vejer ikke så højt hos undertegnede.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Chok

Indlæg af Maximum »

Jeg har kobt alle tre, men fik kun last nummer et da jeg tabte interessen.
Personligt havde jeg fortrukket noget taetter pa T&T, sa det var bare ikke min smag.

Desvaerre kan jeg ikke smutte forbi Faraos Cigar eller bibliotekede for at at tjekke den forst, sa jeg har en hel masse nye tegne serier som alrig er laest. Jeg er blevet skuffet for mange gange sa nu er jeg meget mere kraesne hvad jeg kober fra DK.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Chok

Indlæg af GoogaMooga »

Maximum skrev: 25. maj 2023, 19:21 Jeg har kobt alle tre, men fik kun last nummer et da jeg tabte interessen.
Personligt havde jeg fortrukket noget taetter pa T&T, sa det var bare ikke min smag.

Desvaerre kan jeg ikke smutte forbi Faraos Cigar eller bibliotekede for at at tjekke den forst, sa jeg har en hel masse nye tegne serier som alrig er laest. Jeg er blevet skuffet for mange gange sa nu er jeg meget mere kraesne hvad jeg kober fra DK.
Ah, så er det ikke kun mig, der har denne opfattelse. Ja, det er surt at brænde fingrene på fejlkøb, en sjælden gang er jeg også kommet til at købe dobbelt af en serie, fordi jeg havde glemt, at jeg allerede havde den. Sådan er det at være bagud med læsning.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Chok

Indlæg af Maximum »

Ikke at kunne se albums for jeg kober og at være bagud med læsning er problemet.
Som du ved sa har jeg kobt/kober masser DK, USA, Britisk, Norsk i flere ar, men jeg laeser meget, meget lidt.
Jeg gemmer dem til senere nar jeg har mere tid men vil vaere sikker pa at min samlinger er komplet :D
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Chok

Indlæg af Mogens »

Jeg kan mindes, at jeg tænkte "jøsses, hvad fanden skal vi bruge det til", da jeg så forsiden til det første album, men som tiden gik, endte jeg alligevel med at blive nysgerrig, og serien endte med at tage mig med bukserne nede (på den gode måde). Ja, samlet set er historien temmelig rodet, men jeg synes nu alligevel ret godt om specielt det første album, hvor vi kommer bagom facaden og bliver indviet i hans tragiske opvækst, som former ham som menneske og monster. Man får vel nærmest sympati med ham og kan godt forstå, at han giver fjenderne som fortjent. At han derefter udvikler sig til en kynisk forbryder, er en anden sag.

Det andet album var okay, men jeg var ikke så tilfreds med det tredje, som afsluttede historien. Det hele virkede lidt for forceret til sidst. Lidt som om, at man havde trukket historien i langdrag og ikke rigtig kunne finde ud af, hvordan man ville køre den i mål. Eller måske havde skaberne selv mistet overblikket. Ærgerligt. :?
Besvar