Jerry Spring nr. 3

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Om ca. to uger sælger jeg min Jerry Spring nr. 3. Jeg har læst den. Den står ikke sammen med de andre bind. Den ligger i et kælderrum og skammer sig. Jeg holder det ikke ud mere. Bruno Brazil nr. 4 ryger også ud. Jeg kan ikke leve med så meget sjusk. I 12 år har jeg levet i uvished mht Jerry Spring. 12 år! Det kan snart være lige meget det hele.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Mogens »

Der falder et åg fra skuldrene. Nogle gange bliver man nødt til at afslutte et kapitel, før man kan begynde på ét nyt. :wink:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 18. feb 2024, 16:43 Der falder et åg fra skuldrene. Nogle gange bliver man nødt til at afslutte et kapitel, før man kan begynde på ét nyt. :wink:
Hvor har du ret. Smølferne bind 1 og 2 ryger også. Vi får jo aldrig den treer.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Man må se i øjnene, at ikke alt godt får en chance. Vi får aldrig Baxendale. Vi får aldrig Romeo Brown. Vi får nok heller aldrig Katzies af Dirks.

Så må man jo glæde sig over de ting, der blev gjort færdige, uden sjusk. Og tage til takke med dem.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev: 18. feb 2024, 16:47
Mogens skrev: 18. feb 2024, 16:43 Der falder et åg fra skuldrene. Nogle gange bliver man nødt til at afslutte et kapitel, før man kan begynde på ét nyt. :wink:
Hvor har du ret. Smølferne bind 1 og 2 ryger også. Vi får jo aldrig den treer.
Måske bør du afvente Faraos' udspil. Lige nu har de travlt med Henrik & Hagbart, men hvem ved, hvad der sker derefter?! Måske tager de fat på Benny Bomstærk. Eller måske tager de fat på Smølferne. Kommer tid, kommer råd.

Personligt har jeg dog ikke brug for flere samlebind med Smølferne. I min optik blev det "vigtigste" samlet sammen i samlebindene fra Cobolt, som er til UG med kryds og slange (eller hvad man siger). "Lækkert" med pil opad. :wink:
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev: 18. feb 2024, 16:51 Man må se i øjnene, at ikke alt godt får en chance. Vi får aldrig Baxendale. Vi får aldrig Romeo Brown. Vi får nok heller aldrig Katzies af Dirks.

Så må man jo glæde sig over de ting, der blev gjort færdige, uden sjusk. Og tage til takke med dem.
Jeg ved ikke, om du har (egne) børn, Googa, men jeg mindes, at der er børn i din familie. Ingen af dem er ens. Sandsynligvis er ingen af dem perfekte. Alle børn og voksne har "fejl og mangler", men det betyder ikke, at man ikke kan have dem kær. Tag dem, som de er. Det samme gælder dine tegneserier. Selv med fejl og mangler, har de noget at byde på.

Og så er det også slut med lommefilosofien herfra. :wink:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har en niece og en nevø, men nej, graverende, ødelæggende fejl skal ikke tørres af på kunderne.

Jeg kommer til at tænke på Japan førhen. Hvis en direktør eller CEO kørte et selskab i sænk, begik vedkommende selvmord. Så ekstrem en handling forventer jeg naturligvis ikke, men en gang i mellem må man forvente, at et forlag selv tager smækket for en graverende fejl, og ikke altid tørrer den af på kunderne. Så er det bedre slet ikke at udgive noget.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Mogens »

Jeg er da glad for, at forlagscheferne i Danmark endnu ikke har begået harakiri i bar afmagt over slåfejl eller andre mangler, men det kan selvfølgelig nås endnu. :lol:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg er glad for, at du forstod, at det var sort humor. :wink: Mange ville nok have misforstået det.

Et forlag skal give overskud. Den er jeg helt med på. Og selvfølgelig vil der være fejl. Men ikke alle fejl er ødelæggende.

I visse tilfælde må man spørge sig selv, om ikke det var bedre at trykke om, for at holde på kunderne og redde det samlede projekt. De penge, der er sparet på at lade Jerry 3 gå, som den er, er måske tabt i det overordnede regnskab, da folk falder fra.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1844
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Erling Søby »

GM:
I visse tilfælde må man spørge sig selv, om ikke det var bedre at trykke om, for at holde på kunderne og redde det samlede projekt. De penge, der er sparet på at lade Jerry 3 gå, som den er, er måske tabt i det overordnede regnskab, da folk falder fra.
Forudsat, at andre end dig falder fra pga. en forkert forside eller et løsblad. Her på forummet er der ihvertfald ingen andre end dig, der tager det så tungt, at de decideret fravælger udgivelser af den grund. Og hvis de fandtes, så var de nok her.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Falder fra ELLER springer på. Nogle fans er afventende, og når så katastrofen indfinder sig, springer de over.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af superboy »

Jeg sier til de unge at de ikke skal være redde for å gjøre feil. Det er naturlig å gjøre feil. Alle gjør feil. Når du får kjeft fordi du har gjort feil, så er det fordi du er et menneske. Ikke bli lei det for det. Selv den beste gjør feil.

Jeg synes det er noe befriende ved feil. Det viser bare at vi er en del av en verden som ikke er feilfri. Selv liker jeg tegneserier med feil, det er noe av grunnen til at jeg jeg kjøper dem.
Vedhæftede filer
DSCN9358 lucky luke 36.JPG
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har da heller ikke sagt andet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Antaeus »

Jeg er også misfornøjet over fejl i tegneserier og især de større af slagsen.
Og det er også irriterende at serieudgivelser stopper midt i det hele.
Med Smølferne anser jeg det ikke for særlig vigtig med 3eren, det klart vigtigste er i nr. 1 og 2, som jeg selvfølgelig beholder og jeg er glad for det jeg kan få. Lidt, noget, næsten færdiggjort er langt bedre end intet.

Jeg er godt nok glad for at jeg ikke har det som googa med mine tegneserier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Antaeus »

superboy skrev: 18. feb 2024, 20:15 Jeg sier til de unge at de ikke skal være redde for å gjøre feil. Det er naturlig å gjøre feil. Alle gjør feil. Når du får kjeft fordi du har gjort feil, så er det fordi du er et menneske. Ikke bli lei det for det. Selv den beste gjør feil.

Jeg synes det er noe befriende ved feil. Det viser bare at vi er en del av en verden som ikke er feilfri. Selv liker jeg tegneserier med feil, det er noe av grunnen til at jeg jeg kjøper dem.
Den Lucky Luke havde jeg så ikke købt og havde straks fået pengene tilbage, hvis den kom med posten.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar