Jerry Spring nr. 3

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1844
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Erling Søby »

GM:
Falder fra ELLER springer på. Nogle fans er afventende, og når så katastrofen indfinder sig, springer de over.
Uanset om vi taler om at springe på eller falde fra: Der er ingen andre på forummet ud over dig, der bruger ordet "katastrofe" om en forkert forside, der ikke engang er en original forside, eller om et løsblad. Allerhøjst er det ordet "ærgerligt", der bruges, men ingen ud over dig giver udtryk for at undlade at springe på. Så det er helt overdrevet, at det skulle have nogen betydning for salget.

@Superboy, er det hele Lucky Luke-albummet, der er fejltrykt på den måde? - Hvis det er det, ville jeg også beholde det.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Nej, det er ikke bare ærgerligt. Du forstår mig ikke, og jeg forstår ikke dig.

Jerry Spring var min livsdrøm. Jeg er medudgiver. Jeg har ydet et betragteligt tilskud til færdiggørelsen og rettelsen, som jeg ikke vil have tilbage. Det var en gave, fordi min kærlighed til den serie er så stor.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 18. feb 2024, 17:30Jeg kommer til at tænke på Japan førhen. Hvis en direktør eller CEO kørte et selskab i sænk, begik vedkommende selvmord.
Det, synes jeg, kun er fair og en rimelig forventning.

20170908-eks-libris---Frank-begår-seppuku.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af superboy »

Erling Søby skrev: 18. feb 2024, 21:52 GM:
Falder fra ELLER springer på. Nogle fans er afventende, og når så katastrofen indfinder sig, springer de over.
Uanset om vi taler om at springe på eller falde fra: Der er ingen andre på forummet ud over dig, der bruger ordet "katastrofe" om en forkert forside, der ikke engang er en original forside, eller om et løsblad. Allerhøjst er det ordet "ærgerligt", der bruges, men ingen ud over dig giver udtryk for at undlade at springe på. Så det er helt overdrevet, at det skulle have nogen betydning for salget.

@Superboy, er det hele Lucky Luke-albummet, der er fejltrykt på den måde? - Hvis det er det, ville jeg også beholde det.
Ja, hele Lucky Luke-albumet er slik.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 18. feb 2024, 10:15... min Jerry Spring nr. 3... Den ligger i et kælderrum og skammer sig. Jeg holder det ikke ud mere...
Gå til bogbinding på en aftenskole, og skift selv omslaget.
Jeg har planlagt at skifte omslaget næste vinter.
(Foreløbig er jeg i gang med at komplettere Tonny Lützers oversættelse i Lucky Luke luxusbind. Dernæst er planen at indbinde Asterx' Latinbogen og Historiebogen med rygge i samme design som Den store Asterix).
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Godt at have dig tilbage igen, Benadikt. Du har været væk noget tid? Nej, jeg har ikke tid eller lyst til bogbinding, har aldrig forstået den del af samlerkulturen. Det koster "kun" 10.000 kr. at trykke 50 eks. af Jerry 3 i et nyt oplag. Det er mig ubegribeligt, at den bare får lov at stå som en torn i øjet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 19. feb 2024, 13:59Godt at have dig tilbage igen, Benadikt. Du har været væk noget tid? ...
Tak. Jeg har fulgt med hele tiden, men der har ikke været noget, hvor jeg havde behov for at svare.
GoogaMooga skrev: 19. feb 2024, 13:59... Nej, jeg har ikke tid eller lyst til bogbinding, har aldrig forstået den del af samlerkulturen...
Det er faktisk ganske interessant, og så møder man en del mennesker med andre interesser end en selv.
GoogaMooga skrev: 19. feb 2024, 13:59... Det koster "kun" 10.000 kr. at trykke 50 eks. af Jerry 3 i et nyt oplag...
Det er da billigt, og jeg køber helt sikkert et eksemplar af det nye oplag.
Man kunne vel også få bogtrykkeriet eller bogbinderiet til at SKIFTE omslaget på 50 stykker af 1. oplag. Det ville MÅSKE være billigere end et nyt oplag.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Jack J »

Den der fejl med "Jerry Spring" nr. 3 - er det det med en forkert forside, eller er der mere? Jeg ejer nr. 1-4, men har ikke læst dem endnu.

For 1-2 år siden udsendte selskabet Njuta Films i Sverige horrorfilmen "Henry Portrait of a Serial Killer" på bluray i Sverige, og det samme gjorde selskabet Arrow i England. Begge var baseret på en fransk master, som viste sig at være fejlbehæftet, i og med at 10 sekunder fra en scene pludselig bliver gentaget midt i en senere scene i filmen. Når man kender filmen, er det ulideligt at se på. Det svenske selskab svarede kunder, som klagede, at det bare var ærgerligt, men at de ikke kunne lave en erstatnings-bluray. Det engelske selskab trak filmen tilbage og fiksede fejlen. Men selvfølgelig, det svenske selskab har slet ikke så mange penge som det engelske. Nogle gange er det vel bare ikke muligt at trække en udgivelse tilbage "blot" pga. fejl, som de fleste kunder ser hen over.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Hej Jack J, tak for din støtte til Jerry Spring. Det er en forkert forside, problemet opstod fordi både bind 3 og 4 udkom samtidigt, og der derfor var to grafikere på. Bind 3 bruger bind 4's forsidemotiv, bare anderledes placeret og med grøn baggrund. Hvis jeg kunne have fået lov til at læse korrektur også på forsiderne, var det aldrig sket.

Jeg er klar over, at det er et penge-spørgsmål, men nå jeg nu har ydet et tilskud for at få det fikset. Har du læst hele denne tråd? 10.000 kr. er ikke den store udgift for at redde denne vigtige serie og have æren i behold.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 820
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af superboy »

Men nå har jo ikke Jerry Spring nr 3 egentlig feil forside. Det er Jerry Spring på forsiden, og det står nr 3. Denne feilen er ikke så stor at den kategoriserer som en feil. Jeg kjøpte ikke boka på grunn av forsiden, men for innmaten.

De norske gullbøkene har heller ikke feil forside, men jeg synes at de danske forsidene var mye bedre. De norske er så like at jeg har problemer med å huske hvem som er hvem av dem. Alle motivene er like, men de er ikke feil for det.
Vedhæftede filer
g spring.JPG
gullbok.JPG
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af benadikt »

superboy skrev: 19. feb 2024, 20:24Men nå har jo ikke Jerry Spring nr 3 egentlig feil forside. Det er Jerry Spring på forsiden, og det står nr 3...
Interessant synspunkt.

Det kunne være interessant at få konstateret, hvor forsidemotiverne på de franske bøger er fra.
Tyskerne havde andre udkast end de franske, men de udgivne forsider blev de samme som de franske.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Jo, JS3 har en forkert forside. JS4 er den rigtige forside og den rigtige placering.

Er det virkelig forsiderne på de norske guldbøger? Det er jo umuligt at huske. Jeg har altid syntes godt om de danske Guldbøger, selv om jeg kun har ejet et par stykker.

Det var dog nær gået galt. Første bind udkom i 1984 med en inferiør og intetsigende forside og den mærkelige misnomer, "Så er der tegnefilm". Den solgte jeg igen, endda ret hurtigt (havde jeg dog gemt den til i dag). Men ellers synes jeg resten af de danske har varme, indbydende forsider, design, rygge, og så de motiver fra Carl Barks' oliemalerier. Det er noget af det mest gennemtænkte fra Egmont, og betydelig bedre end den stort opsatte CBSV, som jeg ikke engang ville overveje på tilbud.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 18. feb 2024, 20:29 Jeg er også misfornøjet over fejl i tegneserier og især de større af slagsen.
Og det er også irriterende at serieudgivelser stopper midt i det hele.
Med Smølferne anser jeg det ikke for særlig vigtig med 3eren, det klart vigtigste er i nr. 1 og 2, som jeg selvfølgelig beholder og jeg er glad for det jeg kan få. Lidt, noget, næsten færdiggjort er langt bedre end intet.

Jeg er godt nok glad for at jeg ikke har det som googa med mine tegneserier.
Okay, ved nærmere eftertanke beholder jeg de to Smølfebind. De dækker jo 50'erne og 60'erne, og det er klart det vigtigste. Jeg beholder også Jerry 1,2, og 4.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1844
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af Erling Søby »

Benadikt:
Det kunne være interessant at få konstateret, hvor forsidemotiverne på de franske bøger er fra.
Tyskerne havde andre udkast end de franske, men de udgivne forsider blev de samme som de franske.
Som vel mere præcist er belgiske? - Samlebindene blev til flere år efter Jijes død, så han havde næppe noget med forsiderne at gøre. Så vidt jeg kan se er tegningerne på forsiderne hentet fra et af albummene i hvert bind. Altså ikke originaltegninger, hvilket er én af grundene til, at jeg ikke kan tage det så alvorligt med den "forkerte" forside.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Jerry Spring nr. 3

Indlæg af benadikt »

Jeg prøvede at blade gennem bog 4, men kunne ikke se den meget omtalte forsidetegning inde i bogen.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar