Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af GoogaMooga »

Følger man med på Facebook (og det er altid en god idé), vil man have bemærket, at Zoom sommetider sender følere ud til deres læsere, lufter tanken om nye serier, der er under overvejelse. Det kan jeg kun bifalde. Det er altid svært ene mand at overtale et forlag til at udgive noget, men mange stemmer tæller tilsyneladende hos Zoom.

I hvert fald har de nu luftet nogle flere euroklassikere, og det er nam-nam. Ikke at jeg har brug for 40+ bind af "De Fire Esser", men jeg hæfter mig ved "Buck Danny" og "Bulder og Bill", to serier, jeg aldrig havde forventet at kunne få på dansk igen. Ja, så er der jo Cinebook, men de er fuldstændig til grin.

Cinebook er fjende af euroklassikerne. Anden forklaring kan man ikke give på, at de så behændigt undgår Victor Hubinon i deres genoptryk af "Buck Danny". Jeg er glad for de smuler, vi har fået på dansk, og håber på et lille mirakel. Selv var jeg tæt på at overtale et forlag til at udgive begge serier, men nærved og næsten slår ingen mand af hesten.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 91
Tilmeldt: 24. jan 2006, 13:27

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af lynet »

GoogaMooga skrev: 1. apr 2024, 10:11 Følger man med på Facebook (og det er altid en god idé), vil man have bemærket, at Zoom sommetider sender følere ud til deres læsere, lufter tanken om nye serier, der er under overvejelse. Det kan jeg kun bifalde. Det er altid svært ene mand at overtale et forlag til at udgive noget, men mange stemmer tæller tilsyneladende hos Zoom.

I hvert fald har de nu luftet nogle flere euroklassikere, og det er nam-nam. Ikke at jeg har brug for 40+ bind af "De Fire Esser", men jeg hæfter mig ved "Buck Danny" og "Bulder og Bill", to serier, jeg aldrig havde forventet at kunne få på dansk igen. Ja, så er der jo Cinebook, men de er fuldstændig til grin.
Hej Googa
Hvor har du læst det henne? Har tjekket Zoom's Facebook
men synes ikke jeg kan finde noget om de nævnte titler
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af GoogaMooga »

lynet skrev: 2. apr 2024, 17:59
GoogaMooga skrev: 1. apr 2024, 10:11 Følger man med på Facebook (og det er altid en god idé), vil man have bemærket, at Zoom sommetider sender følere ud til deres læsere, lufter tanken om nye serier, der er under overvejelse. Det kan jeg kun bifalde. Det er altid svært ene mand at overtale et forlag til at udgive noget, men mange stemmer tæller tilsyneladende hos Zoom.

I hvert fald har de nu luftet nogle flere euroklassikere, og det er nam-nam. Ikke at jeg har brug for 40+ bind af "De Fire Esser", men jeg hæfter mig ved "Buck Danny" og "Bulder og Bill", to serier, jeg aldrig havde forventet at kunne få på dansk igen. Ja, så er der jo Cinebook, men de er fuldstændig til grin.
Hej Googa
Hvor har du læst det henne? Har tjekket Zoom's Facebook
men synes ikke jeg kan finde noget om de nævnte titler
Det var bare et enkelt, forbigående opslag, sikkert gledet ned ad siden. Har formentlig været i interessegruppen Tegneserieentusiaster eller også på Zoom's egen væg.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 150
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af LarsChristiansen »

:D ... Det er da vist dét som komikergruppen Ørkenens Sønner engang kaldte "Varm luft i canal grande"... Og da også noget uvederhæftigt sådan at foregive for læsere at man kan udgive "Buck Danny" ... :D – Prøv at kigge her: https://e-voke.dk/buck-danny-samlealbum-4
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af Mogens »

Jeg gætter på, at der er tale om dette indlæg fra Michael G. Nielsen i gruppen Tegneserieentusiaster:

https://www.facebook.com/groups/3766706 ... 706800938/

Det er ikke min fornemmelse, at Michael for alvor overvejer at udgive serierne fra Zoom, men blot prøver at aflure stemningen i gruppen, da serierne ikke har været udgivet i Danmark i meget lang tid. Han har ved tidligere lejligheder været yderst afvisende over for at tage dem under sin kappe og har vel nærmest brugt særligt De 4 Esser som en slags "running gag". Derfor tror jeg ikke, at man skal lægge alt for meget i hans indlæg. :wink:
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af Mogens »

LarsChristiansen skrev: 2. apr 2024, 22:43 :D ... Det er da vist dét som komikergruppen Ørkenens Sønner engang kaldte "Varm luft i canal grande"... Og da også noget uvederhæftigt sådan at foregive for læsere at man kan udgive "Buck Danny" ... :D – Prøv at kigge her: https://e-voke.dk/buck-danny-samlealbum-4
Talk the talk, walk the walk. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg glemte, at det var første april. Egentlig ville jeg også bare skabe et buzz omkring de titler og så det som et påskud til at snakke euroklassikere, da det er hvad det hele drejer sig om.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4713
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af Robin »

Nå, men så er der vel glæde i det lille hjem, Googa, selv om det er E-voke, der står for udgivelsen, godt nok i -25, så det..... :wink:


mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af Antaeus »

I dag har E-voke meldt ud at de udgiver Buck Danny i samlebind med tre album i hver.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af GoogaMooga »

Fabelagtigt! Mon de også tager de første fire albums med? Dem ville jeg nok gemme til sidst, hvis det var mig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 150
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af LarsChristiansen »

:) – Jamen Googamooga – lidt inspireret af den tilgang, som du havde til "Michel Vailant" og det nye album fra Mellemgaard, så starter vi med seriens album/historie nr. 10, 11 og 12... Dels passer det med at vi så kan lave samlebind med (1-3), (4-6), (7-9), hvis vi på et tidspunkt vil "arbejde os bagud" – men er også ca. dér hvor de gamle danske album stoppede i slutningen af 1970'erne.
Så den første historie i vores samlebind bliver altså nr. 10 i den franske albumserie, der hedder "Testpiloter" og har været ude som dansk album (dengang som det danske nr. 4) mens de næste to historier i vores samlebind ikke har været ude på dansk før 🙂
Her det foreløbige opslag fra vores hjemmeside: https://e-voke.dk/buck-danny-samlealbum-4
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af Mogens »

Respekt til alle de danske forlag, herunder naturligvis E-voke, som til stadighed formår at fodre det danske marked med klassiske serier. Når det er sagt - og det er ikke for at tale dårligt om Buck Danny - så har jeg af uforklarlige årsager aldrig rigtig fundet min tilgang til denne serie, selvom jeg vist har 2-3 stk. af de gamle udgivelser stående i reolen. Tiden må vise, om jeg kan blive overbevist af E-vokes samlebind. :wink:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23025
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af GoogaMooga »

LarsChristiansen skrev: 3. apr 2024, 18:23 :) – Jamen Googamooga – lidt inspireret af den tilgang, som du havde til "Michel Vailant" og det nye album fra Mellemgaard, så starter vi med seriens album/historie nr. 10, 11 og 12... Dels passer det med at vi så kan lave samlebind med (1-3), (4-6), (7-9), hvis vi på et tidspunkt vil "arbejde os bagud" – men er også ca. dér hvor de gamle danske album stoppede i slutningen af 1970'erne.
Så den første historie i vores samlebind bliver altså nr. 10 i den franske albumserie, der hedder "Testpiloter" og har været ude som dansk album (dengang som det danske nr. 4) mens de næste to historier i vores samlebind ikke har været ude på dansk før 🙂
Her det foreløbige opslag fra vores hjemmeside: https://e-voke.dk/buck-danny-samlealbum-4
Det er det helt rigtige at gøre og der skal lyde en stor tak herfra! Jeg har selv arbejdet ihærdigt på at få udgivet "Buck Danny" og "Bulder og Bill", og dér er Buck Danny klart den vigtigste og historisk mest interessante. Da E-voke tilmed udgiver Rødskæg, har I jo fået jer en house artist, og det gør, at man associerer jer med euroklassikere, det giver jer et godt, kuratorisk image. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af Jack J »

GoogaMooga skrev: 3. apr 2024, 18:17 Fabelagtigt! Mon de også tager de første fire albums med? Dem ville jeg nok gemme til sidst, hvis det var mig.
Så vidt jeg kan se af ComicWiki er der endnu fire historier ude på dansk udover de fire regulære album.
https://comicwiki.dk/wiki/Buck_Danny

Men i alt fald godt gået af E-voke!
@Lars Christiansen: Hvis I planlægger at udgive det hele, må jeg dog indrømme, at I får jeres sag for, Lars: ComicWiki nævner, at der er hele 50 album ud i den regulære serie - plus to spinoff-serier!
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 150
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Zoom lufter Buck Danny + Bulder og Bill

Indlæg af LarsChristiansen »

@Jack J – tusinde tak :) – Og ja, det er rigtigt at der er udgivet fire album 'i streg', der svarer til de franske album nr. 7-8-9-10, mens de andre fire vist er lidt vilkårligt plukket ud af serie-rækken og udkommet i hæfteform.
Med hensyn til seriens omfang... :D – Så jo, du har ret – den er enorm! Men det er vel som man må kunne spise en elefant; altså bid for bid. :)
Besvar