Mirko Woelck skrev:Spærhage skrev:-og de 100% 'Mint' tegneserier jeg har er IKKE til salg; de står på hylden
/Spærhage
Mint betyder i praksis 100 % (ok). Definitionsmæssigt 99 %. Men Poul, hvad med at få dem gradueret af en prof ? Måske ville du opdage, at det kun er er 70 % af dine 100 % Mint der vitterlig er Mint eller bedre.
Jeg mener, når nu jagten på alle i Mint efter egen vurdering er afsluttet, kan man jo vel ligesom udfordre skæbnen, og få en andens vurdering og eller, hvis det giver mening, evt. få dem certificeret samtidigt ? Tænk bare på prestigen i, at have sin samlet certificeret
Certificeringen ville naturligvis betyde, at du ikke kan læse i dem uden at degradere dine tegneserier, så de principielt skal certificeres påny efterfølgende. Men det er der jo råd for. Køb et ekstra sæt. Det kan så læseeksemplarer. Evt. låne dem på biblioteket ! Køb evt. udgåede biblo-eksemplarer osv.
Læse....?... Nu hopper kæden da helt af for dig, Mirko. Læse -det er sgu da kun for børn!
Og, Mirko, -du kender vel ikke tilfældigvis én der for vel ca 200,- / tegneserie vil lave denne professionelle evaluering af alle mine tegneserier ?
Næh, som jeg skrev før så er der jo intet problem i individuelle vurderinger, såfremt man ikke direkte referer til noget. Og selvom jeg da mener at graduere i hht. CGC, så er det vel i sidste ende bare min egen lille tolkning, og det har jeg det fint med. Det er næsten udelukkende for min egen skyld, så jeg kan lave et hurtigt tjek på standen af det album jeg har derhjemme, hvis jeg står med et andet i hånden der måske skulle erstatte det. Og her er det jo egentlig ligegyldigt hvad andre synes om min vurdering, og for den sags skyld hvad jeg synes om andres eventuelle vurdering af den serie jeg står med i hånden.
Problemet kommer vel egentlig først når man skal sælge noget på distancen, og bruger standbetegnelserne til at beskrive albummet. Selv bruger jeg sjældent disse betegnelser da der jo netop er relativ stor uenighed om hvad der betyder hvad. Så er det jo værd at huske på hvorfor standbetegnelserne
egentlig blev opfundet: for på en enkel måde at give en generel idé om standen af en tegneserie. Men det KAN jo også klares ved simpelthen beskrive standen; det er bare noget mere omstændigt, men samtidig er det jo noget mere præcist. Fotos er jo en god ting og kan jo i dag snildt sendes/uploades. Så man kan vel sige at standbetegnelser er for den dovne, mens den
seriøse sælger bruger et par timer eller 3 pr. album...
/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')