Samlerspalten opdateret!

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg bliver stadig omdirigeret til debat oversigten, når jeg klikker på blogs fra forum index siden, men hvis andre ikke gør det, er det ok. Jeg kan godt overkomme et ekstra klik. Bare gæsterne bliver ført til blog oversigten, er jeg godt tilfreds. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Jeg bliver stadig omdirigeret til debat oversigten, når jeg klikker på blogs fra forum index siden, men hvis andre ikke gør det, er det ok. Jeg kan godt overkomme et ekstra klik. Bare gæsterne bliver ført til blog oversigten, er jeg godt tilfreds. :)
Har du slået javascript og cookies fra, Googa?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev:
GoogaMooga skrev:Jeg bliver stadig omdirigeret til debat oversigten, når jeg klikker på blogs fra forum index siden, men hvis andre ikke gør det, er det ok. Jeg kan godt overkomme et ekstra klik. Bare gæsterne bliver ført til blog oversigten, er jeg godt tilfreds. :)
Har du slået javascript og cookies fra, Googa?
Øh, det har jeg ikke forstand på, men hvis andre ikke har dette problem, gør det ikke noget. Dog kan jeg ikke bruge linket til min blog andre steder, da det også fører til debat oversigten på forsiden i stedet for til blog oversigten. Så jeg har ikke skrevet linket til min blog nogen steder, på andre sites. Jeg kan dog godt linke til de enkelte blog indlæg, så det gør jeg i USA og Sverige.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:
Frank Madsen skrev:
GoogaMooga skrev:Jeg bliver stadig omdirigeret til debat oversigten, når jeg klikker på blogs fra forum index siden, men hvis andre ikke gør det, er det ok. Jeg kan godt overkomme et ekstra klik. Bare gæsterne bliver ført til blog oversigten, er jeg godt tilfreds. :)
Har du slået javascript og cookies fra, Googa?
Øh, det har jeg ikke forstand på, men hvis andre ikke har dette problem, gør det ikke noget. Dog kan jeg ikke bruge linket til min blog andre steder, da det også fører til debat oversigten på forsiden i stedet for til blog oversigten. Så jeg har ikke skrevet linket til min blog nogen steder, på andre sites. Jeg kan dog godt linke til de enkelte blog indlæg, så det gør jeg i USA og Sverige.
Linket til din blog er:

http://www.seriejournalen.dk/blogs.asp?blogid=28

Virker det - eller kommer du virkelig til debatoversigten??
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev:
GoogaMooga skrev:
Frank Madsen skrev:Har du slået javascript og cookies fra, Googa?
Øh, det har jeg ikke forstand på, men hvis andre ikke har dette problem, gør det ikke noget. Dog kan jeg ikke bruge linket til min blog andre steder, da det også fører til debat oversigten på forsiden i stedet for til blog oversigten. Så jeg har ikke skrevet linket til min blog nogen steder, på andre sites. Jeg kan dog godt linke til de enkelte blog indlæg, så det gør jeg i USA og Sverige.
Linket til din blog er:

http://www.seriejournalen.dk/blogs.asp?blogid=28

Virker det - eller kommer du virkelig til debatoversigten??
Jo, nu virker det, super! :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Nyt afsnit lagt op! Afsnittet handler om de butikker, som ikke er mere eller ikke længere sælger tegneserier. Lidt om øvrige genbrugsbutikker for nødhjælp samt lidt om adgangen til tegneserier, som er lidt off-topic... og alligevel ikke.

Næste Artikel bliver afslutningen om Komiklex.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Mirko Woelck skrev:...

Næste Artikel bliver afslutningen om Komiklex.
<- som skrevet...

I sidste uge på vej til et arrangement fandt jeg følgende tegneserier som ikke står i 5. udgaven.
børnenes-billedkogebog-(1974).jpg
børnenes-billedkogebog-(1974).jpg (141.31 KiB) Vist 5144 gange
børnenes-billedkogebog---side-8.jpg
børnenes-billedkogebog---side-8.jpg (157.46 KiB) Vist 5145 gange
Ovenstående må vel gå som en tegneserie, omend ikke videre elegant ;)
garfeilds-fødselsdagsbog.jpg
garfeilds-fødselsdagsbog.jpg (238.65 KiB) Vist 5146 gange
Denne Garfield er måske et grænsetilfælde, men mange af siderne er med striber.
den-skindbarlige-historie-om-danmarks-mindste-købstad-mariager.jpg
den-skindbarlige-historie-om-danmarks-mindste-købstad-mariager.jpg (172.13 KiB) Vist 5145 gange
den-skindbarlige-sandhed-om-danmarsk-mindste-købstad-mariager---bagside.jpg
den-skindbarlige-sandhed-om-danmarsk-mindste-købstad-mariager---bagside.jpg (169.75 KiB) Vist 5144 gange
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

De levende... er lagt op

del 1

del 2

næste afsnit omhandler udvalgte butikker på Fyn og i Jylland.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Sidste afsnit om brugtmarkedet er lagt op.

Det omhandler Jylland (det meste) og Fyn (de væsentligste).

Byer jeg har til gode at besøge er Holstebro, Frederikshavn, Skanderborg m.fl.

Nogle afsnit forventes at blive opdateret løbende. Særlige kandidater er nok afsnittene 3.1 og 3.2.
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af redneck »

En stor tak for opdateringerne. Virkelig interessant læsning, gode billeder - og rart med et kig til provinsen her til slut.
Tak!
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
dollerup1
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. jul 2005, 14:53

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af dollerup1 »

Dejligt at artiklen om jylland også endelig kom på..

Som en lille opdatering - kan jeg sige at bogcentralen i viborg, er om muligt blevet endnu ringere med hensyn til tegneserier. Der er stortset kun en masse anders and og basserne tilbage.

Kjærs boghandel i viborg som du også nævner har vel ca 3 meter med nye og gamle album. Man kan sagtens finde nogle spændende album - men priserne er normalt også derefter.. Nogle gange kører han tilbud med - 50% på det antikvariske.

Endelig har jeg lige besøgt læsehesten i aalborg.. De har et rimeligt udvalg - men næsten ingenting i samlerkvalitet udover nogle nyere album.
Priserne er også derefter - det vil sige rigtig fornuftige.

Fandt en del spændende hæfter -dog alle med et klistermærke der ikke kan tages af og mindst et stempel eller 2 på forsiden. Der var bla. et fantomet nr 2 til 5 kr - dæmonen, superman mm fra 60`erne til 5 kr stykket . nogle turok, samson og lignende til 5 -10 kr stykket - så er man ligeglad med standen. er der gode muligheder for fund.

Der er også et rigtigt pænt udvalg af nyere dansk marvel til rimelige priser. så bla magnetos hævn hæftet til 10kr
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Tak for tilbagemeldingerne.
dollerup1 skrev:Dejligt at artiklen om jylland også endelig kom på..

Som en lille opdatering - kan jeg sige at bogcentralen i viborg, er om muligt blevet endnu ringere med hensyn til tegneserier. Der er stortset kun en masse anders and og basserne tilbage.
Fra slemt til værre... må man sige.
dollerup1 skrev: Kjærs boghandel i viborg som du også nævner har vel ca 3 meter med nye og gamle album. Man kan sagtens finde nogle spændende album - men priserne er normalt også derefter.. Nogle gange kører han tilbud med - 50% på det antikvariske.
Jeg fandt denne butik via google, da jeg ville indhente kontaktoplysninger til Bogcentralen, og fandt, at den også kunne/burde nævnes.
dollerup1 skrev:Endelig har jeg lige besøgt læsehesten i aalborg.. De har et rimeligt udvalg - men næsten ingenting i samlerkvalitet udover nogle nyere album.
Priserne er også derefter - det vil sige rigtig fornuftige.
Spot on. Serier interessante for samlere kunne vel dengang også tælles på 1 hånd eller 2. Da jeg var deroppe i september forrige år, havde de fx Tintin i Sovjet (4. udgaven) i folie til ½-pris. Dvs. 37,50. Dét er RET billigt, selvom uden rabat. Din øvrige beskrivelse passer osse meget godt. De havde, og har tilsyneladende stadigvæk, meget, og priserne er, så alle kan være med.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Små, men vigtige opdatering på Sjællandssiden er inddateret for dem som ønsker at besøge Helsingørs Antikviariat samt Oasen.

1. Helsingørs Antikvariat holder kun åbnet på lørdage ml. 10 og 14. Øvrige dage enten efter aftale eller "kig blot forbi, måske er der åbent". Måske pakkes der, hvorfor der så er åbent.

2. Oasen er lukket. Stäng und so weiter. Se billedet nedenfor, hvis I ikke tror mig. Leif har solgt restlager af musik til TP. Tajneserier til Humber osv. Hvad der er sket med den overvejende del af LP'er og naturfilm vides ikke. Har ikke spurgt.
IMG_6958.jpg
IMG_6958.jpg (112.74 KiB) Vist 4565 gange
Der ser rimelig overbevisende ud, ikk'. Og nej, jeg har ikke fået det arrangeret til lejligheden.

3. Sønderjylland. Der er stort set intet at komme efter. se 1 del. omkring Jylland og Fyn for fyldigere opdatering.

- En nøjere opdatering kommer nok ikke på tale foreløbig. Det, der nu er ok. Det væsentlige er, om butikkerne stadigvæk er aktive samt det, at man kan finde kontaktoplysningerne. Det mangler der så i et tilfælde med den butik der ligger et sted på Amager. hvor der puffes stuff. Set fra Amagerbrogade, så ligger den nogle hundrede meters kørsel ned ad Holmbladsgade. Jeg var nok så skuffet over gensynet, at jeg ikke brugte energi på at finde ud af navnet på gaden, hvor butikker ligger / lå.

Det er dog muligt, at jeg en dag smutter forbi Næstved Antikvariat 2 (der er faktisk en #1 - http://næstvedantikvariat.dk/velkommen (har opgivet at lægge en fungerende url ind - det virker ikke, fordi det måske ikke kan genkende æøå?.) ved lejlighed, i det Næstved - set fra Fr.sund - ligger i transit ift. hvor kragerne vender. Låves man passende rabat på udvalgte tajneserier, kan dæ'e ske før end siden. Ikk' Sir Steff.

Er der andre nyåbnede butikker jeg har glemt at nævne, kommer de nok med. Måske lidt om de øvrige bog-antikvariater, som igen er begyndt at sælge og flashe med tajneserier. Præ 2006 var det er no-no, men i dag er det åbenbart og atter blevet fjong igen.

Over and out.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Mirko Woelck »

Så er der en ny og lang artikel om det at sælge ("og hvad det koster")!

Siden sidst er Hafnia Antik, også kendt som "150 m2 Bogmarked", lukket. Det skete ultimo februar 2012. På sidste åbningsdag var der bl.a. besøg af Miljøministeren og gratis øl og vand.

Well, når jeg får taget mig sammen, så kan det ske, at der kommer 2 nye forretninger til samlingen. Det ene er faktisk ikke ny, men jeg har bare aldrig lagt mærke til den eller hørt om den selvom den skulle være det ældste antikvariat på Vesterbro eller deromkring. 'Fandt' dette antikvariat, da jeg læste Morten Lykkegaards (?) blog for et par måneder siden.

Den anden er Sir Steff's buhtik i Næstved. Den hedder det samme som den anden: Næstved Antikvariat, men mangler domænenavnet. Når Steffen får sendt billeder, skal jeg nok lægge noget op.

Over and out.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Samlerspalten opdateret!

Indlæg af Antaeus »

De tidligere indlæg har været spændende at læse, tak for dem. Og så vil jeg læse de nye når det lige passer ind en af dagende.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar